Başlangıç İçin

Bu spora yeni başlayanlar , yeni malzeme almak isteyenler , eğitim almak isteyenler , yamaçparaşütü hakkında bilgi isteyenler bu kategoriyi kullanabilirler.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Başlangıç
Mesajlar: 7
Kayıt: 20.11.2018, 08:08
Ad Soyad: Azizcan Bozkurt
Şehir: Bursa-Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #1 gönderen Başlangıç » 5 yıl 2 ay önce (05.01.2019, 18:52)

Merhaba
Başlangıç pilotları için güvenli 1.2 ile uçulması uygun mudur? Varsa eksikleri nelerdir ? Hangi marka/model kanatları tavsiye edersiniz ?
Şimdiden teşekkür ederim.


Kullanıcı avatarı
mertefeisawesome
Mesajlar: 9
Kayıt: 25.11.2017, 14:51
Ad Soyad: Mert Efe
Şehir: Kocaeli
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #2 gönderen mertefeisawesome » 5 yıl 2 ay önce (06.01.2019, 12:47)

Merhaba, yazdıklarımın bununla ilgili bir kural, genel kanı vs. olmadığını, şahsi fikrim olduğunu unutma öncelikle. Bu konuyla ilgili bir kural varsa zaten kanat üreticilerinin kanadın üstüne yazdıklarını referans almamız gerekir ki, onlar da "Başlangıç kanadı EN-A'dır" diyor. Biz Türkiye'de malzeme almakta finansal olarak zorlandığımız için bir ürünü mümkün olduğunca uzun süre kullanmaya alışmışız. Sık sık malzeme değiştiremediğimiz için de hep ilerisini düşünüyoruz. Acemiliğini üzerinden attıktan bir süre sonra başlangıç kanadı tatmin etmemeye başlar, kanat değiştirmek istersin. Yeni kanadınla bir süre geçirdikten sonra da "o kadar fark da yokmuş aslında" diyebilirsin.

Şimdi senin soruna dönelim. "Başlangıç pilotlarının güvenli 1.2 ile uçması uygun mudur" derken buradaki "başlangıç pilotu"nun performansı önemli bence. Ben İTÜ Havacılık Kulübü'nde öğrendim. Eğitimimi bitirdikten sonra da, benden sonra başlayan arkadaşlarıma eğitimlerinde yardımcı oldum ve bu sayede birçok başlangıç eğitimine katıldım. Epeyce başlangıç pilotu gördüğümü düşünerek diyorum ki, bazı arkadaşlarım güvenli 1.2 ile de başlayabilirdi. Ama güvenli EN-A (EN-A'yı ikiye ayırdığımızda güvenli tarafta kalan yani) kanatla bile zorlanan pilotlar da gördüm. 1.2 ile hiç düşünemiyorum.

Dolayısıyla sorunun cevabında değişkenler var. Bu bir okul kanadı olup eğitim için kullanılacaksa risk almayın, kesinlikle EN-A olsun. Ama eğitimini bitirip ilk kanadını alıyorsan, hocana sor :) Kanadı alıp kendin öğrenmek niyetindeysen, vazgeç :) Düzgün bir başlangıç kursu dışında bu işe başlamanın bir yolu yok.

Kanat tavsiyesi de istemişsin. Benim uçtuğum başlangıç kanatlarının çoğu şu anda güncel değil. Ama piyasada kötü kanat olduğunu da pek düşünmüyorum. Başlangıç kanadı olarak Team 5, Advance, Ozone ve Triple Seven kullandım. Bunlar içinden, yazdığım ilk paragrafı da düşünerek, Triple Seven Pawn'ı önerebilirim. Performans anlamında da uzun süre tatmin edeceğini düşünüyorum.

Herkes kendi uçtuğu kanadı bilebileceği için bu soruya cevap olarak herkesin kendi kullandığı/sattığı kanadı önermesi normaldir. Marka/model meselesini bir kenara koyup son önerimi yapayım: Bence biraz performanslı bir EN-A bul ve ilk Full SIV kursuna kadar onu kullan. İlk Full SIV kursunda EN-A kullanmak seni biraz daha güvende tutar. Daha yüksek performans isteyeceğin zaman değiştiriverirsin, acele etme.

Bu kadar uzun yazmayı beklemiyordum, umarım kafanı daha fazla karıştırmamışımdır.

Son beğenen kdum

Kullanıcı avatarı
EmreIpek
Mesajlar: 21
Kayıt: 10.08.2018, 13:30
Ad Soyad: Emre İpek
Şehir: İstanbul
:
100+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #3 gönderen EmreIpek » 5 yıl 2 ay önce (06.01.2019, 21:55)

En-A kanat almanın gereksiz olduğunu düşünüyorum.Kesinlikle bir kulüpten eğitim alın kulüp size En-A kanat verecektir.Eğitiminiz bittikten son kendi malzemenizi Geri 1-2 tercih etmeniz daha uygun olacaktır.Başlangıç eğitimi alırken şahsi malzemeniz olmasına gerek yok.

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #4 gönderen aspex » 5 yıl 2 ay önce (07.01.2019, 08:22)

Eğer güvenli 1-2 ile uçacaksanız birkaç kanat önerim olabilir:
1-Swing arcus
2-Niviuk Koyot
3-Ozon Mojo
4-Aircross Ufly
5-Nova ion

Son beğenen gurayg

Kullanıcı avatarı
Başlangıç
Mesajlar: 7
Kayıt: 20.11.2018, 08:08
Ad Soyad: Azizcan Bozkurt
Şehir: Bursa-Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #5 gönderen Başlangıç » 5 yıl 2 ay önce (07.01.2019, 09:51)

mertefeisawesome yazdı:Merhaba, yazdıklarımın bununla ilgili bir kural, genel kanı vs. olmadığını, şahsi fikrim olduğunu unutma öncelikle. Bu konuyla ilgili bir kural varsa zaten kanat üreticilerinin kanadın üstüne yazdıklarını referans almamız gerekir ki, onlar da "Başlangıç kanadı EN-A'dır" diyor. Biz Türkiye'de malzeme almakta finansal olarak zorlandığımız için bir ürünü mümkün olduğunca uzun süre kullanmaya alışmışız. Sık sık malzeme değiştiremediğimiz için de hep ilerisini düşünüyoruz. Acemiliğini üzerinden attıktan bir süre sonra başlangıç kanadı tatmin etmemeye başlar, kanat değiştirmek istersin. Yeni kanadınla bir süre geçirdikten sonra da "o kadar fark da yokmuş aslında" diyebilirsin.

Şimdi senin soruna dönelim. "Başlangıç pilotlarının güvenli 1.2 ile uçması uygun mudur" derken buradaki "başlangıç pilotu"nun performansı önemli bence. Ben İTÜ Havacılık Kulübü'nde öğrendim. Eğitimimi bitirdikten sonra da, benden sonra başlayan arkadaşlarıma eğitimlerinde yardımcı oldum ve bu sayede birçok başlangıç eğitimine katıldım. Epeyce başlangıç pilotu gördüğümü düşünerek diyorum ki, bazı arkadaşlarım güvenli 1.2 ile de başlayabilirdi. Ama güvenli EN-A (EN-A'yı ikiye ayırdığımızda güvenli tarafta kalan yani) kanatla bile zorlanan pilotlar da gördüm. 1.2 ile hiç düşünemiyorum.

Dolayısıyla sorunun cevabında değişkenler var. Bu bir okul kanadı olup eğitim için kullanılacaksa risk almayın, kesinlikle EN-A olsun. Ama eğitimini bitirip ilk kanadını alıyorsan, hocana sor :) Kanadı alıp kendin öğrenmek niyetindeysen, vazgeç :) Düzgün bir başlangıç kursu dışında bu işe başlamanın bir yolu yok.

Kanat tavsiyesi de istemişsin. Benim uçtuğum başlangıç kanatlarının çoğu şu anda güncel değil. Ama piyasada kötü kanat olduğunu da pek düşünmüyorum. Başlangıç kanadı olarak Team 5, Advance, Ozone ve Triple Seven kullandım. Bunlar içinden, yazdığım ilk paragrafı da düşünerek, Triple Seven Pawn'ı önerebilirim. Performans anlamında da uzun süre tatmin edeceğini düşünüyorum.

Herkes kendi uçtuğu kanadı bilebileceği için bu soruya cevap olarak herkesin kendi kullandığı/sattığı kanadı önermesi normaldir. Marka/model meselesini bir kenara koyup son önerimi yapayım: Bence biraz performanslı bir EN-A bul ve ilk Full SIV kursuna kadar onu kullan. İlk Full SIV kursunda EN-A kullanmak seni biraz daha güvende tutar. Daha yüksek performans isteyeceğin zaman değiştiriverirsin, acele etme.

Bu kadar uzun yazmayı beklemiyordum, umarım kafanı daha fazla karıştırmamışımdır.

Öncelikle Teşekkür ederim.İlk okuduğumda biraz anlamakta zorlandım ama şimdi anladım.Bende bir üniversite havacılık topluluğundayım.Bu sayede başladım.Güzel bilgiler verdiniz.Teşekkür ederim :)

Kullanıcı avatarı
Başlangıç
Mesajlar: 7
Kayıt: 20.11.2018, 08:08
Ad Soyad: Azizcan Bozkurt
Şehir: Bursa-Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #6 gönderen Başlangıç » 5 yıl 2 ay önce (08.01.2019, 00:58)

EmreIpek yazdı:En-A kanat almanın gereksiz olduğunu düşünüyorum.Kesinlikle bir kulüpten eğitim alın kulüp size En-A kanat verecektir.Eğitiminiz bittikten son kendi malzemenizi Geri 1-2 tercih etmeniz daha uygun olacaktır.Başlangıç eğitimi alırken şahsi malzemeniz olmasına gerek yok.

Teşekkür ederim.Evet bende bir kulüpten eğitim alıyorum.İnşAllah kendi kanadımı alıp gökyüzünde olmayı düşünüyorum .Tekrardan Teşekkür ederim bilginiz için.:)


Kullanıcı avatarı
Başlangıç
Mesajlar: 7
Kayıt: 20.11.2018, 08:08
Ad Soyad: Azizcan Bozkurt
Şehir: Bursa-Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #7 gönderen Başlangıç » 5 yıl 2 ay önce (08.01.2019, 01:00)

aspex yazdı:Eğer güvenli 1-2 ile uçacaksanız birkaç kanat önerim olabilir:
1-Swing arcus
2-Niviuk Koyot
3-Ozon Mojo
4-Aircross Ufly
5-Nova ion

Ozon Mojo güzel bir kanat gibi duruyor.Bgd hakkında bir bilginiz var mı ? Teşekkür ederim :)

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #8 gönderen aspex » 5 yıl 2 ay önce (08.01.2019, 08:16)

BGD ile hiç uçmadım birsey söyleyemem.

Kullanıcı avatarı
Başlangıç
Mesajlar: 7
Kayıt: 20.11.2018, 08:08
Ad Soyad: Azizcan Bozkurt
Şehir: Bursa-Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #9 gönderen Başlangıç » 5 yıl 1 ay önce (30.01.2019, 20:42)

aspex yazdı:BGD ile hiç uçmadım birsey söyleyemem.

Tekrardan merhaba :)
Bir terim sorum olacaktı Dust etkisi ne oluyor ?

Kullanıcı avatarı
BerkhanB
Mesajlar: 66
Kayıt: 12.01.2016, 19:51
Ad Soyad: Berkhan Bayraktar
Şehir: İstanbul
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #10 gönderen BerkhanB » 5 yıl 1 ay önce (30.01.2019, 21:47)

Merhaba,

Dust dediğiniz şey muhtemelen dust devil. Tepeden aniden kopan termiğin alttan havayı hızlıca çekip hortum oluşturması olayı. Ancak konuyla alakasız sorularınız için bununla ilgili konulara yazın lütfen.

Kullanıcı avatarı
Başlangıç
Mesajlar: 7
Kayıt: 20.11.2018, 08:08
Ad Soyad: Azizcan Bozkurt
Şehir: Bursa-Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #11 gönderen Başlangıç » 5 yıl 1 ay önce (01.02.2019, 08:16)

Teşekkür ederim konuyu nereye açacağımı bilmediğim için buraya açtım.
BerkhanB yazdı:Merhaba,

Dust dediğiniz şey muhtemelen dust devil. Tepeden aniden kopan termiğin alttan havayı hızlıca çekip hortum oluşturması olayı. Ancak konuyla alakasız sorularınız için bununla ilgili konulara yazın lütfen.


Kullanıcı avatarı
CerkezEthem
Mesajlar: 48
Kayıt: 25.08.2018, 23:38
Ad Soyad: ismail ethem turan
Şehir: Sakarya
Aldığı Beğeni: 22 / 0
Yaş: 41
Pilot Menüsü: 

Başlangıç İçin

Mesaj #12 gönderen CerkezEthem » 5 yıl 1 ay önce (04.02.2019, 19:09)

Dosya eklerinde Nova' nın en son en-a ve en-b ( geri ) kanadının sertifikasyon dosyaları var. Orda B olarak sınıflandırılan sadece spin olarak belirtilmiş. Geri kalan bütün kıstaslar en-a olarak belirtilmiş. Bundan sonraki yorumu sana bırakıyorum.
Dosya ekleri
certification_Ion5M.pdf
(261.07 KiB) 30 kere indirildi
certification_Prion4M.pdf
(252.08 KiB) 25 kere indirildi

Son beğenen HakanGuler