Trabzon Uzungöl şenliğinde ölümlü kaza
Moderatör: Moderatör Ekibi
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
arkadaşlar yazmamakta direndim ama dayanamayacağım.
Yaşım yaklaşık 40
Annem ve babam beden eğitimi öğretmeni bu nedenle 40 yıldır spor camiasının içindeyim.
çok uzun gerekçeler sunmayacağım ancak bu ülkede(TÜRKİYE) sporun gelişmesinde en büyük engel FEDERASYONLARDIR. Her dalda sporcuya veya spor adamına bunu sorabilirsiniz. (Federasyondan nemalanmıyorsa)
Her ortamda tartışabilirim. Şu an federasyon güçsüz ve sesi çıkmıyor biraz güçlensin o zaman bir daha görürüz. Gücü elinde tutan küçükleri daima ezer.
Şenlikler bu sporun gelişmesinde en büyük etmendir. Böyle olmaya da devam edecektir. Bizim gibi hafta sonu pilotları ve yeni başlayanların güvenli bir şekilde tecrübe kazanmasını sağlar.
Şenliklerle ilgili olarak sıv yapmayan uçmasın, yetkili kişiler yapsın vs. şeklindeki yorumlara katılamıyorum.
Basit bir örnek; Şenlikler dışında yanında ambulans beklerken uçan arkadaş varsa ben hatalıyım demektir.
Şenliklerde yeterince uçmak bizi güvenli bir şekilde sıv yapacak konula getirir.
EVET Mehmet yedeğini açtığı anda akan sular durmalı ineceği yer tahmin edilmeli yanına varılmalı idi.
Mehmetin kişisel yeteneklerini tartışmak abesle iştikaldir bence çünkü çok iyi ve çok tecrübeli bir pilot da aynı duruma düşebilirdi. ANcak Mehmet Yedeğini açmayı başararak üzerine düşen görevi yapmıştır. Yüzme bilmemesi hiç önemli değil milli yüzücü bile olsa yanında olmak gerekirdi. Yedeği ile suya inişini izlemek değiil.
Sudaki çırpınışlarını görmek taşı bile eritir.
Basından anladığım kadarı ile olay yerinde 20nin üzerinde sağlık ve kurtarma personeli vardı. Buna rağmen bu ihmal nasıl oldu bunun tartışmasının yapılması gerekmez mi?
Ülkemizde temel ve başlangıç eğitimini layıkıyla veren ve verecek hocalar var ancak herkese nasip olmuyor. Güvenli bir sertifikasyon sistemi yok malesef.
Bu arada kaza raporlarını ve şenliklere ilişkin forum yazılarına bir bakalım. Eğer şenlikte kaza olduysa neler yazıyoruz, olmazsa neler yazıyoruz. Kaza olmayan şenliklerde hiç hata yapılmıyor mu?
Şenlik organizatörü yüzyılın pilotu olmak zorunda değildir. Hatta pilot olmasına bile gerek yok. Organizatör alt yapıyı ve güvenliği sağlamakla mükelleftir, mevcut durumda uçup uçmama takdiri sporcunundur.
Katılanlar tarafından arazi, hava ve diğer koşullar değerlendirilmelidir.
Yaşım yaklaşık 40
Annem ve babam beden eğitimi öğretmeni bu nedenle 40 yıldır spor camiasının içindeyim.
çok uzun gerekçeler sunmayacağım ancak bu ülkede(TÜRKİYE) sporun gelişmesinde en büyük engel FEDERASYONLARDIR. Her dalda sporcuya veya spor adamına bunu sorabilirsiniz. (Federasyondan nemalanmıyorsa)
Her ortamda tartışabilirim. Şu an federasyon güçsüz ve sesi çıkmıyor biraz güçlensin o zaman bir daha görürüz. Gücü elinde tutan küçükleri daima ezer.
Şenlikler bu sporun gelişmesinde en büyük etmendir. Böyle olmaya da devam edecektir. Bizim gibi hafta sonu pilotları ve yeni başlayanların güvenli bir şekilde tecrübe kazanmasını sağlar.
Şenliklerle ilgili olarak sıv yapmayan uçmasın, yetkili kişiler yapsın vs. şeklindeki yorumlara katılamıyorum.
Basit bir örnek; Şenlikler dışında yanında ambulans beklerken uçan arkadaş varsa ben hatalıyım demektir.
Şenliklerde yeterince uçmak bizi güvenli bir şekilde sıv yapacak konula getirir.
EVET Mehmet yedeğini açtığı anda akan sular durmalı ineceği yer tahmin edilmeli yanına varılmalı idi.
Mehmetin kişisel yeteneklerini tartışmak abesle iştikaldir bence çünkü çok iyi ve çok tecrübeli bir pilot da aynı duruma düşebilirdi. ANcak Mehmet Yedeğini açmayı başararak üzerine düşen görevi yapmıştır. Yüzme bilmemesi hiç önemli değil milli yüzücü bile olsa yanında olmak gerekirdi. Yedeği ile suya inişini izlemek değiil.
Sudaki çırpınışlarını görmek taşı bile eritir.
Basından anladığım kadarı ile olay yerinde 20nin üzerinde sağlık ve kurtarma personeli vardı. Buna rağmen bu ihmal nasıl oldu bunun tartışmasının yapılması gerekmez mi?
Ülkemizde temel ve başlangıç eğitimini layıkıyla veren ve verecek hocalar var ancak herkese nasip olmuyor. Güvenli bir sertifikasyon sistemi yok malesef.
Bu arada kaza raporlarını ve şenliklere ilişkin forum yazılarına bir bakalım. Eğer şenlikte kaza olduysa neler yazıyoruz, olmazsa neler yazıyoruz. Kaza olmayan şenliklerde hiç hata yapılmıyor mu?
Şenlik organizatörü yüzyılın pilotu olmak zorunda değildir. Hatta pilot olmasına bile gerek yok. Organizatör alt yapıyı ve güvenliği sağlamakla mükelleftir, mevcut durumda uçup uçmama takdiri sporcunundur.
Katılanlar tarafından arazi, hava ve diğer koşullar değerlendirilmelidir.
- ArifBakkaloğlu
- Mesajlar: 509
- Kayıt: 27.11.2006, 14:38
- Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
- Şehir: Manisa
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
Organizasyonu insafsızca eleştirenlerin art niyetli oldugunu söyliyebilirim.Organizasyon dört dört lük derecesinde progranlanmış ve uygulamaya konulmuş ve tıkır tıkır da çalıştı.Görev dallarından birinde Sivil savunma ayagındaki görülen aksaklık anlatılana göre botun çalıştırılamaması bot görevlilerinin sorumlulugundadır diye düşünüyorum.İzinler alınmış sivil savunma akut çagırılmış,botun gelmesi sağlanmış daha ne yapılsın.
İnsafsız ca başka hesaplar gözetilerek yapılan eleştirilerle organizasyon heyetini yeme niyetinin yamaç paraşütü nün sevdirilmesi nin ana nedeni olan şenliklerin baltalanmasına yegane sebeptir.Kesinlikle cahillik değilse art niyettir.
Bu insafsızca eleştiren arkadaşları kınıyorum.
Vefat eden kardeşimize de Allah tan rahmet diliyorum.
Biz de oradaydık on kişilik bir ekiple gittik ve on kişide yanılmış olamaz.
İnsafsız ca başka hesaplar gözetilerek yapılan eleştirilerle organizasyon heyetini yeme niyetinin yamaç paraşütü nün sevdirilmesi nin ana nedeni olan şenliklerin baltalanmasına yegane sebeptir.Kesinlikle cahillik değilse art niyettir.
Bu insafsızca eleştiren arkadaşları kınıyorum.
Vefat eden kardeşimize de Allah tan rahmet diliyorum.
Biz de oradaydık on kişilik bir ekiple gittik ve on kişide yanılmış olamaz.
-
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 20.11.2006, 20:59
- Ad Soyad: Şükrü Yalçın Pınar
- Şehir: Kaş / Antalya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- djinn
- Mesajlar: 2
- Kayıt: 21.06.2010, 23:49
- Ad Soyad: Alaaddin Uyaroğlu
- Şehir: Alanya
- Aldığı Beğeni: 0 / 1
- Pilot Menüsü:
Arkadaşlar sanırrsam şu ismini vermeye çekindiğiniz arkadaşla bir alıp veremediğiniz durum var.Zira arkadaşı 10 seneye yakın bir süredir tanırım ve ne uçan insanların nede kendisinin hayatını tehlikeye atıcak hiçbir hataya ne izin verir nede yapar.Havacılık ve uçmak sevdasına bazı insanların kıskançlık ve zaaflarınız sebebiyle yalan ve uydurma haberler yapmayın.Ve arkadaşımı ve onu çok iyi bilen insanların dışındaki insanları böyle haberlerle dolduruşa getirmeye çalışmayın uzun yıllar ev arkadaşlığı ve uçuş konusunda bana verdiği eğitimler döneminde bazı yalan beyan veren arkadaşların dediği gibi ne bayanlara yönelik askıntılık gibi bir niyeti nedee hava attmak gibi bir kişiliğe sahip değildir.Sizler gibi insanlar sebebiyle bu güzel spor düşman üretmektedir.Ancak bilinmelidir ki ne ben nede KARDEŞİMİ tanıyan diğer insanlar sizin anca birer asparagas haberci olduğunuzu gayet iy bilmekteyiz ve eğer kuşkusu olan varsa öncee kendinden kuşkulansın.Ve fırsat bulduğu bir anda Trabzona gidip kardeşimle tanışabilir.Ve böyle asılsız haber yapan insanların nekadar da yalancı olduklarını anlayabilirler.Uçuşta ilk hedefi güvenlik olan bir insan hakkında da yalanlar söylemek gerçekten gülünç.Ama çalışkan bir insan MEYVE VEREN AĞAÇ MİSALİ taşlanır.Keşke onun kadar yürekli olabilseniz.Ve onun kadar dürüst.
- ArifBakkaloğlu
- Mesajlar: 509
- Kayıt: 27.11.2006, 14:38
- Ad Soyad: Arif Bakkaloğlu
- Şehir: Manisa
- Aldığı Beğeni: 6 / 0
- Pilot Menüsü:
- SENERARSLAN
- Mesajlar: 558
- Kayıt: 11.02.2007, 15:15
- Ad Soyad: Sener Arslan
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
umarım kaza sonunda olumlu yönde değişimler olur...
En son SENERARSLAN tarafından 22.06.2010, 12:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- ugurci
- Mesajlar: 151
- Kayıt: 06.05.2006, 00:34
- Ad Soyad: Adnan Uçar
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 11 / 1
- Pilot Menüsü:
http://groups.yahoo.com/group/havacilik/message/17445
izinsiz alıntı için kendisinden özür dilerim ama okudugum yorumlar içinde en anlamlı ve sonuc cıkarılabilecek yorum oldugu için Can hocanın yorumunu forward ettim. Umarım herkes kendince bazı dersler çıkarır..
izinsiz alıntı için kendisinden özür dilerim ama okudugum yorumlar içinde en anlamlı ve sonuc cıkarılabilecek yorum oldugu için Can hocanın yorumunu forward ettim. Umarım herkes kendince bazı dersler çıkarır..
- ercankacak
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 28.02.2008, 22:46
- Ad Soyad: Ercan Kacak
- Şehir: Osmaniye
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
agama kullanılmalı
Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun.Ailesinine ve tüm sevenlerine Allah sabırlar versin. su üzerinde ucarken paramotorcuların kullandıkları agama denilen su ile temas etmesiyle otomatik şekilde şişenmesiyle pilotu su üzerinde tutuyor...bence su üzerinde ucan pilotların bundan kullanmaları gerekiyor.
- Flieger59
- Mesajlar: 216
- Kayıt: 23.09.2007, 03:01
- Ad Soyad: Sanlı Fidan
- Şehir: Tekirdağ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 52
- Pilot Menüsü:
Başsağlığı
Bu ihmaller bütünü talihsiz kazaya kurban giden kardeşime Allahtan rahmet diliyorum.Mekanı cennet olsun..Ben orada değildim,o yüzden yorum yapmak istemiyorum.Orada olanların yorumlarından olayın ne olduğunu anlamaya çalışıyorum.Hata insana mahsustur,her yerde her zaman insanlar hata yapacaktır,mühim olan hatalardan ders/dersler çıkarmaktır.Bende şenlik organize eden biri olarak,tüm yorum ve raporları çok büyük dikkatle okuyorum ve kendimce dersler çıkarmaya çalışıyorum. İnşallah bir daha böyle olaylar gerçekleşmez,ama bu spor doğası gereği her an herşeyin olabileceği bir ekstrem spor herkes kendi üzerine düşeni yapmalı.''İptal edilen bir uçuş,bin uçuştur''sloganının aklımızdan çıkarmamalıyız.
Sanlı FİDAN
Sanlı FİDAN
- gokhansky
- Mesajlar: 57
- Kayıt: 16.10.2006, 15:50
- Ad Soyad: Gokhan Cavdar
- Şehir: Berlin-izmir
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Her ne kadar tanismamis olsamda cok üzüldügümü belirtmek isterim.
Merhum kardesimize Allah dan rahmet, kederli ailesine bassagligi diliyorum.
Konu ile okuduklarimiza ve duyduklarimiza bakilir ise, mevzuu ihmalkarlik ile istigal etmis. Bunlari yazarken de ilgili arkadaslari tevzi ederim!
Simdi olay bir senlik de gerceklesiyor ve senlik organizatörü; vefat eden arkadasimizi niye kurtaramadi deniliyor!
Böyle bir mantik dünyanin hic bir yerinde yok malesef. Zira senligi organize eden, orda gerekli güvenlik önlemini almak yada aldirmakla mükellefdir. Onun haricinde bu insanlari kurtarma gibi bir konu ile ilgisinin abes ile istigal edicegini düsünüyorum.
Arama, kurtarma, ilk yardim konusu, tamamen bu konuda uzmanligi,bilgisi olan görevliler tarafindan yapilir ve yapilmalidir! Zaten olayda bu kisilercede gerekli yardimlar yapilmisdir, fakat cok gec kalinmistir! Yani hic kimsenin, baska bir kimsenin ölümüne seyirci olucagi, oldugu bir durumu düsünmüyorum ve düsünemiyorum!
Sonuc olarak bu kazadan dersler cikarilabilir, cikarilmalidir. Ve ders vermeden, gazel atmadan öncede muhakkak iyi tartip, ölcülüp, bicilmesi ve ondan sonra yazilar yazilmasi gereken bir konu oldugu kanaatindeyim.
Merhum kardesimize Allah dan rahmet, kederli ailesine bassagligi diliyorum.
Konu ile okuduklarimiza ve duyduklarimiza bakilir ise, mevzuu ihmalkarlik ile istigal etmis. Bunlari yazarken de ilgili arkadaslari tevzi ederim!
Simdi olay bir senlik de gerceklesiyor ve senlik organizatörü; vefat eden arkadasimizi niye kurtaramadi deniliyor!
Böyle bir mantik dünyanin hic bir yerinde yok malesef. Zira senligi organize eden, orda gerekli güvenlik önlemini almak yada aldirmakla mükellefdir. Onun haricinde bu insanlari kurtarma gibi bir konu ile ilgisinin abes ile istigal edicegini düsünüyorum.
Arama, kurtarma, ilk yardim konusu, tamamen bu konuda uzmanligi,bilgisi olan görevliler tarafindan yapilir ve yapilmalidir! Zaten olayda bu kisilercede gerekli yardimlar yapilmisdir, fakat cok gec kalinmistir! Yani hic kimsenin, baska bir kimsenin ölümüne seyirci olucagi, oldugu bir durumu düsünmüyorum ve düsünemiyorum!
Sonuc olarak bu kazadan dersler cikarilabilir, cikarilmalidir. Ve ders vermeden, gazel atmadan öncede muhakkak iyi tartip, ölcülüp, bicilmesi ve ondan sonra yazilar yazilmasi gereken bir konu oldugu kanaatindeyim.
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
Vefat eden arkadaşımıza allah rahmet eylesin, ailesine sabırlar versin. Çok üzücü bir olay daha oldu ve yine tartışarak bir noktaya varmaya çalışıyoruz lakin bunu tam ve kesin bir sonuca ulaştırmak içinde kararlar alabilmeliyiz. Halihazırda kurulu bulunan federasyonumuzun yarışma dışı organizasyonlar için yönergesi aşağıdaki linkten ulaşılarak incelenebilir.
http://www.tyyf.org/dosyalar/THSF%20YP% ... 202010.doc
Ayrıca organizasyon yapacaklar için başvuru formuda federasyonun sitesinde mevcut. Bu bilgiler ışığında organizasyonlarda alınacak tedbirler ve özellikle uçuş bölgelerinde kural dışı uçanlara karşı alınacak tedbirler konusunda birşeyler yapılmalı. Aslında bireysel uçuşlar her ne kadar pilotun sorumluluğundaysada, en azından bu tür yarışma dışı organizasyonlar için organizatör ve diğer görevlilere bir yetki ve ve bu yetkiden doğan bir uygulama erki verilmeli, bu nasıl yapılır ne tür önlemler alınabilir bunu fikirler olarak ortaya koymalı ve uygulanması için her seviyede kuruluşla iletişime geçmeliyiz.
Sonuç olarak bu sporun kuralları ve uygulamada karşılaşılan zorluklarla ilgili olarak bizden çok önce başlayan ülkelerde neler yapılmış, nasıl uygulamalar var, mesela bunlara bakabiliriz. Elbetteki bir kağıda şunlar şunlar yapılsın, şunlarda şöyle olsun diyerek yazmak ve bunlara uyun demekle iş bitmiyor, her seviyede pilotunda bu kurallar silsilesine tam olarak uyuyor eğer uymuyorsa diğer sporcular tarafından uymaya zorlanıyor olması gerekiyor.
Sonuç itibari ile sorumluluğu kendinde uçuşa kimsenin bir şey dediği yok amma bir tepde iki pilot bulunuyorsa o andan itibaren bu kuralların zorunluluğu gerekirse metazori olarakta geçerli olmalı, uygulanması ısrarla talep edilmelidir.
Orada bulunmayan biri olarak şöyle olmuşsa böyle olmuştur eğer böyleyse böyle olmamalıydı deme hakkım yok ancak orada bulunanlarca bu anlatımlar yapılabilir, lakin olayın kendisine bakarak; gerek vefat eden arkadaşın kalkış kararı alışında, gerekse uçuşunun sonlanışında gerçekleşen olaylara bakarak kuralların uygulanmasındaki eksiklikleri sorgular ve bundan sonrası için yapılabilecekleri tartışabiliriz. Havacılık kuralları kanla yazıldı ama uymadıktan yada uyarılmadıktan sonra ancak yine kendi kanımızla o kuralların altını kalınca çizmekten başka ne işe yarar sizce?
Eğer uçmayıpta sadece bu sitede bilgi almak için dolaşıpta gözü takılan bir arkadaş var ise korkmamasını dilerim, çünkü bence Yamaçparaşütü kurallara uyulduğu sürece yapılabilecek en zevkli, en kolay, en ucuz uçuş sporudur.
Herkese saygı ve selamlar, kazasız belasız uçular dilerim.
http://www.tyyf.org/dosyalar/THSF%20YP% ... 202010.doc
Ayrıca organizasyon yapacaklar için başvuru formuda federasyonun sitesinde mevcut. Bu bilgiler ışığında organizasyonlarda alınacak tedbirler ve özellikle uçuş bölgelerinde kural dışı uçanlara karşı alınacak tedbirler konusunda birşeyler yapılmalı. Aslında bireysel uçuşlar her ne kadar pilotun sorumluluğundaysada, en azından bu tür yarışma dışı organizasyonlar için organizatör ve diğer görevlilere bir yetki ve ve bu yetkiden doğan bir uygulama erki verilmeli, bu nasıl yapılır ne tür önlemler alınabilir bunu fikirler olarak ortaya koymalı ve uygulanması için her seviyede kuruluşla iletişime geçmeliyiz.
Sonuç olarak bu sporun kuralları ve uygulamada karşılaşılan zorluklarla ilgili olarak bizden çok önce başlayan ülkelerde neler yapılmış, nasıl uygulamalar var, mesela bunlara bakabiliriz. Elbetteki bir kağıda şunlar şunlar yapılsın, şunlarda şöyle olsun diyerek yazmak ve bunlara uyun demekle iş bitmiyor, her seviyede pilotunda bu kurallar silsilesine tam olarak uyuyor eğer uymuyorsa diğer sporcular tarafından uymaya zorlanıyor olması gerekiyor.
Sonuç itibari ile sorumluluğu kendinde uçuşa kimsenin bir şey dediği yok amma bir tepde iki pilot bulunuyorsa o andan itibaren bu kuralların zorunluluğu gerekirse metazori olarakta geçerli olmalı, uygulanması ısrarla talep edilmelidir.
Orada bulunmayan biri olarak şöyle olmuşsa böyle olmuştur eğer böyleyse böyle olmamalıydı deme hakkım yok ancak orada bulunanlarca bu anlatımlar yapılabilir, lakin olayın kendisine bakarak; gerek vefat eden arkadaşın kalkış kararı alışında, gerekse uçuşunun sonlanışında gerçekleşen olaylara bakarak kuralların uygulanmasındaki eksiklikleri sorgular ve bundan sonrası için yapılabilecekleri tartışabiliriz. Havacılık kuralları kanla yazıldı ama uymadıktan yada uyarılmadıktan sonra ancak yine kendi kanımızla o kuralların altını kalınca çizmekten başka ne işe yarar sizce?
Eğer uçmayıpta sadece bu sitede bilgi almak için dolaşıpta gözü takılan bir arkadaş var ise korkmamasını dilerim, çünkü bence Yamaçparaşütü kurallara uyulduğu sürece yapılabilecek en zevkli, en kolay, en ucuz uçuş sporudur.
Herkese saygı ve selamlar, kazasız belasız uçular dilerim.
- Kadir Yaraşlı
- Mesajlar: 494
- Kayıt: 21.05.2009, 17:25
- Ad Soyad: Kadir Yaraşlı
- Şehir: Muğla
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
- mustafa yılmaz
- Mesajlar: 107
- Kayıt: 30.05.2007, 15:21
- Ad Soyad: Mustafa Yılmaz
- Şehir: Denizli
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- arifal
- Mesajlar: 39
- Kayıt: 29.10.2007, 16:45
- Ad Soyad: Arif Albayrak
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Bende bu festivale katıldım ve başından beri festivali takip ettim.
Ben İkarus havacılık pilotuyum. SIV yapmış, birçok değişik hava koşlunda birçok bölgede uçmuş, pilotajıma güvenen biriyim. Bizim ekiptende tek katılan bendim. C.tesi yukarıya çıkan büyük kamyonda bende vardım. Yağmur yağdığı için aşağıya indik. Aşağıda hava biraz açtı ve kamyondaki pilotlar kamyonu geri çevirme kararı aldılar. Ben havayı uçuş için çok uygun görmediğimden Caminin orda inmek istediğimi söyledim ve indim. Çünkü bana aldığım eğitimde güvenliğin 1. kural olduğu öğretilmişti. Kamyonda 15 pilot vardı ve tek inen ben oldum. Kamyon 15-20dk içinde yukarı çıkmış olmalı. Daha sonra hava yine bozdu ve yine uçuşlar yapılıyordu. Ben aşağıda hayretler içerisinde izlediklerimle ; çıkmamakla doğru bir karar verdiğimi anladım.
Böyle bir havada takeoff daki kişi vadi içindeki rüzgar durumundan kendi gözü ile görüp karar veremediği için bölgeyi iyi tanıyan organizatörler muhtemel bir olumsuzluğu düşünerek uçuşları durdurmalıydı. Bunun haricinde vadi içerisini düşünmesek bile bulutlar uçuş için elverişli değildi. C.tesi son iniş yaşlaşmasında türbülanstan kapanmalar yaşayan, bulut çekimine girip yükselen ve iniş için tekrar yaklaşan, vadinin arkasına doğru sıkışan rüzgarın artması ile dönüş yapmak için fazla fren uygulayan ve spine giren, dereye inen pilot oldu. Tüm bunları organizasyon görmedimi? Uçuşlar başladıktan sonra akut botlarını suya indirmişti. Uçuşlar başlamadan önce hazır olmaları gerektiğini kimse söylemedimi.? Havada kanat olduğu sürece gölün içinde beklenmesi gerektiğini kimse söylemedimi.? KTÜ havacılıktan 20 nın üzerinde değişik noktalarda görevlendiriler görevli olduğu halde en can alıcı durumları gözlemlemesi gereken bölgeyi iyi tanıyan organizatörler bunları görmüyormuydu, gözlemlemiyormuydu.? Akut un yaptığı ihmali zaten konuşmaya bile gerek yok.
Burda amaç kimseyi suçlu bulmak v.s. değil. Zaten savcılık görevini yapacaktır. Trabzon havacılıktaki arkadaşlar ile bir alıp veremediğimizde yok. Şahsen tanımamda. Birçok durumda olduğu gibi bu üzücü kazayıda unutacağız. Fakat dersler çıkartılması lazım. Önümüzdeki yıl bu bölgede yine bu faaliyet gerçekleştirilecek. Bunları açık açık yazarsak bu sefer daha dikkat edilecek. Evet bir arkadaşımızı kaybettik bu çok acı. Allah rahmet etsin. Organizasyonda bundan bir ders çıkartması ve eksiklerini tamamlaması gerekir. Bizde bireysel olarak ne yapmalıyız onu düşünmeliyiz.
Çok üzüldüm. Allah rahmet etsin. Allah ailesine sabır versin.
Ben İkarus havacılık pilotuyum. SIV yapmış, birçok değişik hava koşlunda birçok bölgede uçmuş, pilotajıma güvenen biriyim. Bizim ekiptende tek katılan bendim. C.tesi yukarıya çıkan büyük kamyonda bende vardım. Yağmur yağdığı için aşağıya indik. Aşağıda hava biraz açtı ve kamyondaki pilotlar kamyonu geri çevirme kararı aldılar. Ben havayı uçuş için çok uygun görmediğimden Caminin orda inmek istediğimi söyledim ve indim. Çünkü bana aldığım eğitimde güvenliğin 1. kural olduğu öğretilmişti. Kamyonda 15 pilot vardı ve tek inen ben oldum. Kamyon 15-20dk içinde yukarı çıkmış olmalı. Daha sonra hava yine bozdu ve yine uçuşlar yapılıyordu. Ben aşağıda hayretler içerisinde izlediklerimle ; çıkmamakla doğru bir karar verdiğimi anladım.
Böyle bir havada takeoff daki kişi vadi içindeki rüzgar durumundan kendi gözü ile görüp karar veremediği için bölgeyi iyi tanıyan organizatörler muhtemel bir olumsuzluğu düşünerek uçuşları durdurmalıydı. Bunun haricinde vadi içerisini düşünmesek bile bulutlar uçuş için elverişli değildi. C.tesi son iniş yaşlaşmasında türbülanstan kapanmalar yaşayan, bulut çekimine girip yükselen ve iniş için tekrar yaklaşan, vadinin arkasına doğru sıkışan rüzgarın artması ile dönüş yapmak için fazla fren uygulayan ve spine giren, dereye inen pilot oldu. Tüm bunları organizasyon görmedimi? Uçuşlar başladıktan sonra akut botlarını suya indirmişti. Uçuşlar başlamadan önce hazır olmaları gerektiğini kimse söylemedimi.? Havada kanat olduğu sürece gölün içinde beklenmesi gerektiğini kimse söylemedimi.? KTÜ havacılıktan 20 nın üzerinde değişik noktalarda görevlendiriler görevli olduğu halde en can alıcı durumları gözlemlemesi gereken bölgeyi iyi tanıyan organizatörler bunları görmüyormuydu, gözlemlemiyormuydu.? Akut un yaptığı ihmali zaten konuşmaya bile gerek yok.
Burda amaç kimseyi suçlu bulmak v.s. değil. Zaten savcılık görevini yapacaktır. Trabzon havacılıktaki arkadaşlar ile bir alıp veremediğimizde yok. Şahsen tanımamda. Birçok durumda olduğu gibi bu üzücü kazayıda unutacağız. Fakat dersler çıkartılması lazım. Önümüzdeki yıl bu bölgede yine bu faaliyet gerçekleştirilecek. Bunları açık açık yazarsak bu sefer daha dikkat edilecek. Evet bir arkadaşımızı kaybettik bu çok acı. Allah rahmet etsin. Organizasyonda bundan bir ders çıkartması ve eksiklerini tamamlaması gerekir. Bizde bireysel olarak ne yapmalıyız onu düşünmeliyiz.
Çok üzüldüm. Allah rahmet etsin. Allah ailesine sabır versin.
- mehmettokgoz
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 10.06.2009, 12:51
- Ad Soyad: Mehmet Tokgöz
- Şehir: Bursa
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
- foton
- Mesajlar: 172
- Kayıt: 20.08.2009, 19:07
- Ad Soyad: Faruk Korkmaz
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
merhaba arkadaşlar, daha önce bu konunun 5. sayfasının sonunda yaptığım öneriler doğrultusunda önlemler kısmı için hemen bir öneri sunmak istiyorum. aşağıda genelde paramotorcuların kullandığı kısaca AGAMA olarak adlandırılan otomatik devreye giren canyelekleri örnek resimlerle gösteriliyor. özellikle yüzme bilmeyen yada bilse dahi o anın paniğinde uğraşamam diyenler için çok önemli bir güvence. AGAMA suya girer girmez 3 saniye içinde otomatik olarak şişerek pilotu su yüzeyinde sırt üstü olacak şekilde durdurur. gerekirse suya girmeden elle de başlatma imkanı vardır.
örnek bir link ve örnek fiyatlar, internetten kolayca bulunabiliyor.
http://www.poweredparaglider.com.au/_Pa ... escue.html
örnek fiyatlar?
Flystyle AGAMA Water Rescue System kit (manual & auto activation) £ 159.50
Flystyle AGAMA Water Rescue System recharge set (gas cylinder/trigger) £ 16.95
GAMA Water Rescue System
( NIrvana ) Agama Water Rescue Price: $375.00
örnek bir link ve örnek fiyatlar, internetten kolayca bulunabiliyor.
http://www.poweredparaglider.com.au/_Pa ... escue.html
örnek fiyatlar?
Flystyle AGAMA Water Rescue System kit (manual & auto activation) £ 159.50
Flystyle AGAMA Water Rescue System recharge set (gas cylinder/trigger) £ 16.95
GAMA Water Rescue System
( NIrvana ) Agama Water Rescue Price: $375.00
- Dosya ekleri
-
[gif uzantısı deaktif edildi ve görüntülenemiyor.]
-
[gif uzantısı deaktif edildi ve görüntülenemiyor.]
-
- elle, suya girmeden, agamayı şişirmek için çekilen kısım görülüyor.
- agama_install_1b.jpg (9 KiB) 15632 kere görüntülendi
-
- gaz türpü ve suya girildiğini fark eden sensör kısmı
- agama_install_cartridge.jpg (8.05 KiB) 15632 kere görüntülendi
-
- agama örnek yerleşim, bu yerleşim kişiyi su yüzünde tutacak şekilde harnese sıkıca eklemlenmeli, agma son derece az yer kaplayan ve çok çok hafif bir aparattır.
- agama_install_1a.jpg (8.23 KiB) 15632 kere görüntülendi
-
- elle su dışında şişirilmiş hali
- agama-pic.jpg (4.83 KiB) 15623 kere görüntülendi
En son foton tarafından 22.06.2010, 13:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- biscen
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 15.06.2010, 14:46
- Ad Soyad: Bekir İşçen
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
SENERARSLAN yazdı:herkes baş sağlığı dileklerini sorunları ve eleştirilerini yazıyor.
bu soru herkese. bir sonraki şenlikte benzeri bir durum olmaması için öneriniz nedir? hukuk olmayan yerde herkes kendi hukukunu uygular. bizim hukukumuz nedir arkadaşlar.
şenliklerin olması için de şenlikte kazaların olmaması içinde herkes fikrini yazsın madem. havacılık kanunları kanla yazılmıştır. bu ölümlü kaza neleri değiştirecek. bir can aldı ama binlerce can kurtuldu diyebileceğimiz neler olacak. hadi herkes kural yazsın. hani formda 2. el ilan formatı var ilan vermenin kriterleri varya bir şenliğin kriterleri nelerdir, bir şenlikte neler olmalıdır ve olmamalıdır diye birşeyler çıkaralım.
şenlik yapanlar, şenliklere katılanlar, ustalar üstadlar uzaktan seyretmenin alemi yok önümüzde gidenler takip ettiklerimiz arkanızdan gelmemizi sağlayacak duruşunuza hasretiz. federasyonu beklemeyede gerek yok.
bir şeylerin değişmesi için bir yerden başlamalı.
thk inönüde yaşanılan bir kaza bir çok şeyin düzelmesine sebep oldu bu kaza nelerin düzelmesine sebep olacak. pisi pisine gitti demek olmuyor.
Muhtemelen pekçok hevesi ve hayali olan genç bir arkadaşı kaza tarifine pek uymayan (ölüm şekli için) bir şekilde kaybettik. Allah rahmet etsin, yakınlarına sabır versin.
Yıllar önce planör başlangıç kursunda bir arkadaşın inişte kaza yapıp,ve planörü hasara uğratması üzerine bütün öğrenciler brifinge toplanmıştık.
Herkes korkuyla uçuşların durdurulması kararını veya bu değerli aletleri daha dikkatli kullanma fırçası beklerken hocamız "Bu çok olası birşey, tabiki kaza olacaktır ve bunu da doğal olarak içindeki pilot yapacaktır, " diye "realiteyi" özetlemişti.
Bu mantık havacılık kazaları için bence doğru bir mantık, Acemi veya tecrübeli herkes için kaza bir "realite"...
Kişisel fikrim; Bu kazada suya deydiği noktaya kadar yaşananlar pilotun kendi gerçekliğinde geçiyor. Kalkış için uygun şartları, uçtuğu bölgeyle uygun tecrübesi, uçtuğu kanada uygun pilotajı sorgulansa bile suya değdiği noktayı düşününce sınavı başarıyla geçip "hayatta kalmayı" başarmış. Olması gerektiği gibi zamanında sudan çıkarılsaydı bu olayı "çok heyacanlı bir suya iniş macerası" olarak muhtemelen kendinden dinleyecektik.
Hiçbir organizasyonun sorumsuz davranıp, böyle bir olayla anılmayı isteyeceğini sanmıyorum. Sanırım konu artık soruşturma ve cezalıyı bulma aşamasında ama karar umarım "tehlikesi yüzünden bu tarz etkinliklerde kısıtlama" olmaz.
"Neler yapılabilir"e gelince;
1-Organizasyonların, bir standart oturuncaya kadar merkezi bir gözlemci tarafından izlenmesi (mesela) nasıl olur???
Evet henüz faaliyette olan federasyon kararlarında bu var ama okuyunca anladığım "Organizasyonun eksikliklerini veya güvenlik kriterlerini değerlendirmekten ziyade, yapılan işin sonunda rapor tutan bir ortaseviye pilot" tarifi yapılıyor. Bunun yerine inisiyatifi "ego ve yassağ kardeşim" den yana değil, yapıcılıktan yana kullanan eli daha güçlü biri son "cehcklist" yapsa kaza ihtimalleri daha azalır sanki.
2-SIV demeyi SIV'den bahsetmeyi çok seviyoruz ama zor durumla mücadeleyi PİLOT'la-KANAT arasında bir ilişkiden daha geniş bir alana yaymak olabilir mi bilmiyorum. THK ve Serbest paraşüt ekolünden gelenlerin daha çok üzerinde durduğu "emergency" yaklaşımı suya, çatıya, tele vs düşme durumlarını da akılda canlandırmayı kolaylaştırıyor. Evet farkındayım acil durum inişlerini daha çok motorlu aletler için simule etmek mantıklı ama fazla bilginin yine de zararı yok...