Ören/Milas 06.09.2022 Kaza Raporu

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ydnrsl
Mesajlar: 1
Kayıt: 15.04.2022, 11:34
Ad Soyad: Resul Aydın
Şehir: Muğls
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Ören/Milas 06.09.2022 Kaza Raporu

Mesaj #1 gönderen ydnrsl » 1 yıl 6 ay önce (12.09.2022, 12:51)

Yer: Ören/Milas , Muğla
Tarih: 06.09.2022
Saat: 16:38
Pilot: Resul AYDIN
Pilot Seviyesi: P3
Uçus Sayısı: 75
Uçuş Saati: 30+
Malzeme: Nova İon 3 Low B(2015)
Rüzgar: Batı 35-40 km/h
Sonuç: Bilekte 3 parça Kırık sonucu platin ameliyatı, Kalçada yumuşak doku zedelenmesi
Genel Hava Şartları: Kalkışta 15-20 km arası rüzgar darbeler çok sert değil. İnişe yaklaştıkça artan ve 40 kmler de sabit rüzgar
Uçuş kaydım: https://ayvri.com/scene/vk1e7zx2jx/cl7q ... 68z3l4v84z

Kalkıştan önce: Arkadaşlar ile Muğla merkezden günlük bir plan yapıp Ören uçuşu için malzemelerimizi hazırladık. 2 Pilot ve bize eşlik eden şoförlük yapacak olan bir arkadaşımızla Ören tepesine vardık. Yaklaşık yarım saat tepede çay içtik ve havayı gözlemledik. P3 sıv den yeni çıktığım arkadaşımla ilk kez birinin telsiz bağlantısında olmadığımız uçuşun heyecanı vardı üzerimizde. Kalkıştaki rüzgarın uygun olduğu kanaatine vardığımız sırada iniş alanındaki rüzgarın biraz daha hızlı olduğunda hemfikirdik fakat benim beklentim 30 km hızlarda sabit bir rüzgardı ve deniz üzerinde sıv den başka bir tecrübemde yoktu aslında. Yerel pilotlardan telefondan ufak bir brifing aldım ve rüzgarın batılı olduğunda ne gibi önlemler almam gerektiğini kafama oturttum ve arkadaşımdan 5 dk önce kalkışımı yaptım.

Uçuş : Yaklaşık 15 dk yelken uçuşu yaptıktan sonra iniş alanına yönelen arkadaşımın yer hızının az olduğunu farkına vardım ve bende karanın üzerinden iniş alanın üzerine yöneldim. Diğer pilot arkadaşın denizin üzerinde olduğunu farkettim, denize iniş yapabileceği uyarısında bulundum ve speed basmasını söyledim. Speed bastı ve Örenin içerisinde binaların arasında boş bir alana güvenli indiğini, rüzgarın fazla olduğu ve türbülansın onu zorladığı anonsunu geçti. İniş alanı üzerinde konumumu aldım ve küçük S ler çizmeye başladığımda irtifam 550 metredeydi.400 metreye kadar S çizmeye devam ettim ve 400 metrede ileri gidiş hızımın 0 olduğu bir rüzgar beni karşıladı. Speed bastım ve alçalmaya devam ettim. 80 metre kala geriye sürüklendiğimi ve iniş alanının gerisinde denize yakın olduğumu ve sahildeki ağaçların türbülansında kalacağımı fark ettim ve speedi bıraktım. Deniz ve kıyı arasında bir yere inmenin güvenli olduğunu düşünsem de türbülans içinde manevra yapmamın riskli olacağını düşündüm ve balıkçı limanına inme kararı aldım.

Kaza: Son 10 metrede önümdeki ağaçların türbülansından dolayı bir önden kapama yaşadım ve tahminimce 5 metre kala tekrardan paraşütüm açıldı. 3 metre kala soldan bir asimetrik yedim ve kanadın aniden sola saldırmasıyla sol bileğim ve kalçamın üzerine düştüm. Sürüklenmeye başladım ve sol elimi kullanamadığım için sağ freni çekmeye çalışsam da bir demir yığınına takılana kadar sürüklendim ve o sırada iniş alanındaki diğer pilotların yardımıyla sürüklenmeden kurtuldum.

Kazayla ilgili düşüncelerim ve hatalarım: İlk hatamın ilk kez uçacağım bir yerde o an uçan yerel pilot görmeden kalkış yapmak olduğunu düşünüyorum. İkinci hatam iniş alanındaki rüzgarın net bilgisini almadan uçuşa çıkmam oldu. P3 bitişine kadar gördüğüm şey tepedeki havanın yerdeki havaya göre daha hızlı olduğu şeklindeydi fakat Ören gibi deniz kenarı take offlar da İNİŞTEKİ RÜZGAR ÇOK DAHA FAZLA OLABİLİYORMUŞ.
Sıv nin güzel geçmesi sonraki her uçuşumun güzel geçeceği anlamına gelmiyormuş :) Bilekteki kırık geçecek ve güvenli uçuşlara devam edeceğim. Güzel bir dersi sadece bir kırıkla çıkarttığım için şanslı olduğumu düşünüyorum. Bu kazamdan benim gibi ders çıkaracak ve başka pilot arkadaşlar zarar görmeden bu gibi hataları bu rapor aracılığıyla görmelerini umuyorum. Kazayla ilgili değerlendirmelerinizi bekliyorum. Güvenli uçuşlar diliyorum :)

Son beğenen onurarioglu


Kullanıcı avatarı
[email protected]
Mesajlar: 24
Kayıt: 18.02.2015, 11:28
Ad Soyad: Mehmet Şen
Şehir: Aksaray
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Yaş: 54
Pilot Menüsü: 

Ören/Milas 06.09.2022 Kaza Raporu

Mesaj #2 gönderen [email protected] » 1 yıl 6 ay önce (12.09.2022, 16:10)

Geçmiş olsun genç pilot arkadaşım Alah kazalardan esirgesin Örenden 2016 yılında 2 ayrı zamanda uçuşum olmuştur. Örende hava hızlı değişiyor. Ayvri izinizi izledim Orda geniş bir alan vardı Orayı şartalar neticesinde kaçırmışsız herhalde Hava konusunu biraz çalışın derim