15 Temmuz 2020 - Dust Devil - Kaza Raporu (Omurgada L3 Kırık - Platin)

Kaza raporlarınız buradan yayınlayabilir raporlara yorum yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
amelekuvveti
Mesajlar: 10
Kayıt: 03.02.2017, 22:54
Ad Soyad: süleyman
Şehir: gaziantep
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

15 Temmuz 2020 - Dust Devil - Kaza Raporu (Omurgada L3 Kırık - Platin)

Mesaj #1 gönderen amelekuvveti » 2 yıl 11 ay önce (23.04.2021, 23:31)

Tarih: 15.07.2020
Kalkış Tepesi (Takeoff) : Narlı AKrdenlen Yamaç Paraşütü Takeoff
Kalkış Saati: 12:18
Kaza Yeri: Kahramanmaraş İli Narlı İlçesi Yiğitler Köyü 650m Güneyi
Kaza Saati : 13:42
Kanat: Niviuk Artik 3 - 65-80 (En-C)
Harnes: SupAir Koza
Kask : Charli
Pilot: Süleyman ŞAHİN
Pilot Seviyesi: P5
Uçuşa başlama Yılı: 2016
----------------------------------------------
Kaza Sonucu Hasar : Omurga L3 Kemiği Parçalı Kırık – (Titanyum omurga destek borusu ve 8 vida ile 1 platin - kalıcı)

Sağlık Durumu (23-04-2021) : İyi Kalıcı hasar yok pilatin hariç, L3 Yerine Titanyum boru yerleştirilerek, L2 ve L4 e 8 adet vida ile platin takıldı. 1 Hafta içerisinde taburcu oldum, 3 ay sonra fizik tedavi süreci başladı ve şuan eski hayatıma %90-%95 döndüm. Koşmada sıkıntı yok, sırt kısmım arada ağrı oluşuyor ama bunlarda geçecektir. :)
------------------------------------------
Kaza Detayları;
15 Temmuz 2020 günü saat 11:30 gibi İsa KAYA, Murat KALAK ve Serhat BİLBAY ile birlikte her zaman ki uçuş bölgemiz olan Narlı Kardelen Yamaç Paraşütü uçuş alanına ulaştık. Xc skies’ten incelediğimiz hava durumunu yerinde inceleyip değerlendirdikten sonra gerekli kontrolleri yaparak uçuş için hazırlıklara başladık.
Tepeden ilk kalkışı Murat KALAK yaptıktan sonra tepe önünde 20-25 dk bir uçuş süresi boyunca bir türlü yeterli irtifaya çıkamıyordu. Artık tepe çevresinde değil de açıkta termik aramak için iniş alanı bölgesine yöneldiğinde ben hazır beklemekteydim. Kendimi biraz halsiz hissediyor ve keyfim çok yok gibiydi. Kalkış yapmazdan 5dk öncesinde Serhat'a uçmak istemediğimi kendimi iyi hissetmediği söylediğimi hatırlıyorum. Sonrasında Murat’ın iniş alanı çevresinde takıldığını görünce kalkış yapma kararını alıp Serhat’a seslendim “ Kalkış yapayım iniş alanına iner beni oradan alırsın dedim, tam gül yapmaya hazırlanmış ipleri avcumun içine aldığım vakitte iptal kararından vaz geçip kalkışı gerçekleştirdim ve tepe önünde 200-300 m’lik bir irtifa kazancı oluyordu. Hava kaldırma potansiyeli o anki durumda bu seviyelerdeydi, bunu görünce iniş alanına doğru yöneldim ve iniş kararı almıştım. İniş alanına yöneldiğimde Murat’ın iniş alanı bölgesinde güçlü bir termik bulduğunu gördüm ve bu termikle ben o bölgeye yetişene kadar 1000-1500 irtifa kazancı almıştı ve artık geriye esneme zamanı gelmişti ve murat ilk süzülüşe bırakmıştı kanadı. Ama ben halen inişi düşünmekteydim ve o bölgede çok bulunmadan direk iniş alanına giderim diyordum, taki kanat termiğe girene kadar : ) cihazdaki yükseliş sesini duyduğum anda termikten çıkamadım çıkmak istemedim güzel duygu şimdi inkar edilemez :D ve burada 2100 civarı bir irtifaya çıktım, sonra İsa da kalkmış olmalı ki oda ilk süzülüşe bırakacak irtifaya ulaşmıştı ve arkamı döndüğümde murat ve İsa aralarında çok mesafe olmadan benden 3-5 km önümde ilk süzülüşlerini vermişlerdi ve ilerliyorlardı. 10. Km geldiğimizde irtifam 2460 civarıydı, İsa ve Murat’ı yine 3-4 km ileride benden ortalama 1000m aşağıda bir termiğe girdiklerini gördüm ve kendi bulunduğum termikten çıkıp onların termiğine gitmeyi planladım termiğin ortasında buluşup hep birlikte devam ederiz diye düşündüm. Taki İsa’nın kanadının saçmaladığını görünceye kadar, İsa bu durumdan sonra baya bir irtifa kaybetti ve ardından Murat’ında kanadının aşırı savrulduğunu görünce o bölgeye gitmekten vazgeçtim ve daha açıktan kuzeyden gitme kararı aldım. Son dönüşü yaparken güneyde ortalama 20-30 km uzakta 2000m irtifaya çıkan büyük bir toz bulutu gördüm hortum şeklinde. O an ilk uçuştan beri havanın aşırı sallaması ve çok keyifsiz bir uçuş olduğu durumunu da düşününce, orda öyle bir hortum oluşa biliyorsa zeminde aşırı ısınmanın olduğu kanaatine vararak, o andan 1-2 saat sonra Yavuzeli ovasında inmek zorunda kalırsam küçük dustdevillerin oluşacağını düşünüp iniş kararı aldım ve kuzey kısımda bulunan Yiğitler köyüne yakın bir yerde 3 lük bir bastırıcı bulup iyi bir irtifa kaybettim. İniş alanını belirledikten sonra son süzülüşten önce yere ortalama irtifam 15-20m tahminim. Sağa dönüşe geçmezden 2-3 saniye öncesinde kanatta sağa sola titreme hissiyatı oldu ve kanat önce anlık sola doğru kulaktan çekti, sonra sağ kulaktan bir çekme hissiyatı oluştu, tekrar sol ve tekrar sağa çekerken sağa çekme hareketi devam ederken bu sefer güçlü bir sıçrama olduğunu hatırlıyorum ve sonrasında 3 sahne var gözümün önünde. Büyük bir front yediğim, kanat spine girdiği hissiyatı oluştu ve anlık fren saldığım ve kanadı 90 derece sol tarafımda gördüğümü hatırlıyorum kanat duşta girmişti(yerden tzu kaldırmadığı için gizli dust oluşmuştu. Ve sonrası bende yok : ) bilincimi kaybetmişim sanırsam. Bu aşamada ben telefonla Serhat’ı arayarak durumumu anlatmışım ve konumumu paylaşmışım ama bunların hiç birini hatırlamıyorum. Kendime geldiğimde kulüpten Zübeyde SÜLÜ arkadaşımızın telefonuna uyandığımı hatırlıyorum. Birkaç şey konuştuk ve beni uçuştaki arkadaşımız isa’nın (doktor kendisi) beni arayacağını söyledi ve telefonu kapattı. İsa benden 4 km ileriye sırtın diğer tarafına iniş gerçekleştirmiş. Ardından isa aradı durumumu sordu ve telefonumu meşgul etmememi söyledi, ambulansın beni arayacağını belirtti. Bu arada ben harnesten çıkmış halde kaskı çıkarmış bir durumda yerde uzanıyordum. (bunlardan ne zaman çıktım hangi ara çıkardım hatırlamıyorum. – bilimcim yerimde olsa kesinlikle çıkmazdım ve sabit bir şekilde yardım gelmesini beklerdim.) Durum sonrasında kımıldamadan sağımı solumu ellerimle ve göz temasıyla kontrolü sağladıktan sonra herhangi bir açık yara olmadığını kararlaştırınca kalkmak istedim ve o anda sırtımdaki acıyı hissetim ve tam doğrulmadan tekrardan uzandım. Kendimi öncesinde sabitlemişim sırtımın altına kanat çantasını ve yedek kıyafetlerimden destek yapmışım zeminde arık tarzı küçük engebeler mevcuttu. Ama bunları da hatırlamıyorum hangi ara yaptığımı. Belirli bir süre sonra Ambulans aradı; konumumu paylaşmamı istediler. ardından adamları kaydedip konumumu paylaştım. Kanadın kumaşını üzerime gölgelik olarak çektim ve beklemeye koyuldum. Ortalama 45-50 dk sonra ambulans yanıma ulaşmıştı sonrası hastane süreci. Rabbim düşmanımın başına bile vermesin. Ama maalesef ki böyle durumların olabileceğini biliyoruz bu sporda bu bir gerçek. Uçmak çocukluk hayalimdi ve bunu çok güzel bir şekilde çok güzel bir ekiple gerçekleştirdim. Tüm ekibe ( ailemden bir parça gibi dostlarım) hastane sürecince ve sonrasında her daim yanımda oldular Allah razı olsun hepsinden. Hakları büyük ve büyük destek oldular bu süreçte bana. Her ekibe illa çok iyi uçan pilotlar değil de bunları toplayacak support ekibi de lazım bence.

Buradan çıkarılması gereken durumlardan bahsetmek gerekirse kendi kanaatimce; kendinizi iyi hissetmiyorsanız keyifsizseniz ve uçuşunuza odaklanmanızı engelleyecek bir durum varsa uçmamamız gerektiği ve her zaman tedbiri elden bırakmamak gerektiği.
Kaza anında benim yapabileceğimi yapmama rağmen irtifanın olmaması bana daha fazla müdahale şansı bırakmadığı fikrindeyim. İrtifam çok azdı ve kaza saniyeler içinde gerçekleşti kanat dusta girmişti. Bu yüzden ayaklarımız sağlam bir şekilde yere basmadan ve yere sağlam bassak bile kanattan ayrılmadığımız sürece tedbiri elden bırakmamak gerektiği sonucuna varabiliriz, ne olur ne olmaz yaz aylarında bu saatlerde iniş gerçekleştiriyorsak. Sağlıcakla kalın, kazasız belasız uçuşlarınız olsun inşallah. (Süleyman ŞAHİN)
Dosya ekleri
1.png
2.png
3.png
4.png
5.png
6.png
7.png
8.png
9.png
10.png
11.png
12.png
13.png
14.png
15.png
16.png
Kaza Raporu.jpg

Son beğenen omer


Kullanıcı avatarı
ZEMHERİ
Mesajlar: 199
Kayıt: 25.08.2008, 18:36
Ad Soyad: EROL DEMİRTAŞ
Şehir: AYDIN
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 1
Pilot Menüsü: 

15 Temmuz 2020 - Dust Devil - Kaza Raporu (Omurgada L3 Kırık - Platin)

Mesaj #2 gönderen ZEMHERİ » 2 yıl 11 ay önce (26.04.2021, 10:41)

Kalıcı hasar bırakmaması sevindirici.Allah kimseye yaşatmasın.
Bilgilendirme için de teşekkürler...

Kullanıcı avatarı
gurayg
Mesajlar: 170
Kayıt: 07.10.2015, 08:56
Ad Soyad: Güray GÜNAY
Şehir: İSTANBUL
Aldığı Beğeni: 45 / 4
Yaş: 38
Pilot Menüsü: 

15 Temmuz 2020 - Dust Devil - Kaza Raporu (Omurgada L3 Kırık - Platin)

Mesaj #3 gönderen gurayg » 2 yıl 11 ay önce (26.04.2021, 13:29)

Geçmiş Olsun acil şifalar dilerim.

Kullanıcı avatarı
Sinan Emiralp
Mesajlar: 6
Kayıt: 15.07.2011, 19:55
Ad Soyad: Sinan Emiralp
Şehir: Denizli
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

15 Temmuz 2020 - Dust Devil - Kaza Raporu (Omurgada L3 Kırık - Platin)

Mesaj #4 gönderen Sinan Emiralp » 2 yıl 8 ay önce (10.07.2021, 11:52)

Geçmiş olsun, tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler. Be tabii ki asıl olarak hayatınızı etkileyecek bir sonuçla karşılaşmadığınız için de sevinçliyim.

Kullanıcı avatarı
firatisik89
Mesajlar: 171
Kayıt: 20.02.2016, 10:17
Ad Soyad: Fırat mı Işık ?
Şehir: İstanbul
:
Dealer
Aldığı Beğeni: 12 / 1
Yaş: 34
Pilot Menüsü: 

15 Temmuz 2020 - Dust Devil - Kaza Raporu (Omurgada L3 Kırık - Platin)

Mesaj #5 gönderen firatisik89 » 2 yıl 8 ay önce (12.07.2021, 10:11)

Çok geçmiş olsun, acil şifalar dilerim @amelekuvveti