Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
Moderatör: Moderatör Ekibi
- mazifm
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 03.11.2014, 13:03
- Ad Soyad: Murat Nalbant
- Şehir: Adıyaman
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Yaş: 35
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
Kaza yeri : adıyaman tut
kaza da yaralanma : yok
kaza sebebi: eski kanat ve yıpranma sonucu karbonlardan patlama
kaza yapan pilotlar : fatih erdoğan murat nalbant
18.11.2018 saat 9 itibarı ile ucuslarımız basladi disaridan gelen yaklasık 60 pilot ile tepeye cıktık pilotlar adıyaman maraş adana gaziantep ve malatya dan katılan arkadaslar la birlikte kalkısları baslattık ilk sortide single ucus yapıp inis alanına indim saten sabah saatleri düz ucus oldugu icin hava hareketli degildi kısa sürdü ucus 2 . Sortiye arkadasım beni tandem ucuracaktı ama tepeye cıkınca bir kac akrobasi hareketi isteyen arkadaslar oldu tabiki deyip sürekli uctugum adıyaman/tut 1700 semsiye tepesinden fatih kardesimle birlikte güzel bir kalkıs yaparak ucusa basladık ucusta herhangi bir sorun yoktu tepe onunde yelken ucusu yaptiktan sonra ilçe üzerine doğru yöneldik ve iniş alanı üzerine geldiğimizde irtifamız 1400 civarı idi ve rakkas hareketi yani wingover hareketine basladim ilk 3 wingover de bisey yoktu sonra 4 cü wingowerde biraz daha derin atmak istedim ve kanadı asırı hızlandırıp wingover yapınca kanat orta kısımdan yırtıldı karbon lardan 3 tanesinde patlama ve orta kısımda boydan boya bir acılma oldu yedek atmayı düşünsemde altımda duran iilçe merkezine doğru esen rüzgarlar sürüklenirim diye düşündüm ve kanadıyırtık bir şekilde indirme olanagıma baktım ve iniş alanına dogru ilerledim ve inis alanına geldigimde s cizmek zorunda kaldıgım icin sol taraftan fren komutları iptal oldu neyseki son 20 mt re idi yan ruzgarla iniş yapmaya karar verdim ve yan ruzgarla arka d kolonları ile iniş yaptık şükür inişimiz rahat oldu ama ikimizde pilot olduğumuz için hemen kalkıp bir kaç adım koştuk ve muhtemel bir kazayı veya kırımı önlemiş olduk pilot olmanın avantajları ve şimdi düşünmeye başladım acaba kaza ne idi neden oldu bunun binlerce sebebide ola bilir ama benim kanaatimce
1. Kanat eskimişti 2016 model ama 500 ucusu vardı karbonlarda yıpranma vardi
2. Kanat güneşte ve türkiye take off larında uçtugunu hesaba katarsak düşüncesiz hareket ettim
3. Tako 3 tandem kanat olarak iyi ola bilir ama kumaş yapisi asiri ince idi
4. Kanat en büyük hata olarak kendimi görüyorum boyle eski bir kanatta daha temkinli yaklasmam gerekirdi asagida kanada ait resimler var herkese gecmis olsun bu arada karbon cubuklu kanatlarda acilma hatası surekli var yine bir tako 3 te boyle bir hata gordum ve karbonlar patlamıstı
kaza da yaralanma : yok
kaza sebebi: eski kanat ve yıpranma sonucu karbonlardan patlama
kaza yapan pilotlar : fatih erdoğan murat nalbant
18.11.2018 saat 9 itibarı ile ucuslarımız basladi disaridan gelen yaklasık 60 pilot ile tepeye cıktık pilotlar adıyaman maraş adana gaziantep ve malatya dan katılan arkadaslar la birlikte kalkısları baslattık ilk sortide single ucus yapıp inis alanına indim saten sabah saatleri düz ucus oldugu icin hava hareketli degildi kısa sürdü ucus 2 . Sortiye arkadasım beni tandem ucuracaktı ama tepeye cıkınca bir kac akrobasi hareketi isteyen arkadaslar oldu tabiki deyip sürekli uctugum adıyaman/tut 1700 semsiye tepesinden fatih kardesimle birlikte güzel bir kalkıs yaparak ucusa basladık ucusta herhangi bir sorun yoktu tepe onunde yelken ucusu yaptiktan sonra ilçe üzerine doğru yöneldik ve iniş alanı üzerine geldiğimizde irtifamız 1400 civarı idi ve rakkas hareketi yani wingover hareketine basladim ilk 3 wingover de bisey yoktu sonra 4 cü wingowerde biraz daha derin atmak istedim ve kanadı asırı hızlandırıp wingover yapınca kanat orta kısımdan yırtıldı karbon lardan 3 tanesinde patlama ve orta kısımda boydan boya bir acılma oldu yedek atmayı düşünsemde altımda duran iilçe merkezine doğru esen rüzgarlar sürüklenirim diye düşündüm ve kanadıyırtık bir şekilde indirme olanagıma baktım ve iniş alanına dogru ilerledim ve inis alanına geldigimde s cizmek zorunda kaldıgım icin sol taraftan fren komutları iptal oldu neyseki son 20 mt re idi yan ruzgarla iniş yapmaya karar verdim ve yan ruzgarla arka d kolonları ile iniş yaptık şükür inişimiz rahat oldu ama ikimizde pilot olduğumuz için hemen kalkıp bir kaç adım koştuk ve muhtemel bir kazayı veya kırımı önlemiş olduk pilot olmanın avantajları ve şimdi düşünmeye başladım acaba kaza ne idi neden oldu bunun binlerce sebebide ola bilir ama benim kanaatimce
1. Kanat eskimişti 2016 model ama 500 ucusu vardı karbonlarda yıpranma vardi
2. Kanat güneşte ve türkiye take off larında uçtugunu hesaba katarsak düşüncesiz hareket ettim
3. Tako 3 tandem kanat olarak iyi ola bilir ama kumaş yapisi asiri ince idi
4. Kanat en büyük hata olarak kendimi görüyorum boyle eski bir kanatta daha temkinli yaklasmam gerekirdi asagida kanada ait resimler var herkese gecmis olsun bu arada karbon cubuklu kanatlarda acilma hatası surekli var yine bir tako 3 te boyle bir hata gordum ve karbonlar patlamıstı
Son beğenen Adem Tırpancı
- arifdagli
- Mesajlar: 37
- Kayıt: 12.09.2017, 13:38
- Ad Soyad: Arif DAĞLI
- Şehir: Zonguldak
- Aldığı Beğeni: 19 / 2
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
Geçmiş olsun. Kanadı onardıktan sonra tekrar uçmayı düşünüyor musunuz?
- FEHMİ_55
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 29.10.2015, 23:02
- Ad Soyad: FEHMİ DURMUŞ
- Şehir: SAMSUN
- Aldığı Beğeni: 12 / 0
- Yaş: 35
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
öncelikle çok geçmiş olsun. böylesi bir durumda sakin kalarak bu talihsiz durumu herhangi bir yaralanmaya sebebiyet vermeden atlattığınız için sizi tebrik ederim. bana göre Malzemeye verdiğimiz önem kendi hayatımıza verdiğimiz öneme eşit. gözlemlerime dayanarak söylemek gerekirse Türkiye'de ölüdeniz başta olmak üzere birçok tandem merkezinde ömrünün büyük bir bölümünü tamamlamış, 400-500-600 sorti uçmuş kanatlar ikinci el pazarında satılarak tandem uçuşlara devam edilmekte, Diğer şehirlerde bu malzemeler alınarak sağdan soldan toplama alt takım malzemeleriyle, yedeksiz veya single yedeklerle adeta "Allah'a emanet" uçuşlar gerçekleştirilmektedir.
Ticari olarak uzun süre kullanılmış tandem kanatlar konusunda acilen önlemler alınmalı veya en azından tüm pilotların bilinçli ve sağduyulu davranarak "bir şey olmaz" mantığından kurtulması şarttır. Kaldı ki Takoo 3 Tandem pilotları tarafından en çok tutulan ve 900-1000 sorti uçar denilen bir kanattır.
Sizi ayrıca özeleştirinizden dolayı tebrik ediyorum. Çünkü tüm uçuş koşullarında olduğu gibi malzeme seçimi de pilotların yani bizim tercihimizdir.
Ticari olarak uzun süre kullanılmış tandem kanatlar konusunda acilen önlemler alınmalı veya en azından tüm pilotların bilinçli ve sağduyulu davranarak "bir şey olmaz" mantığından kurtulması şarttır. Kaldı ki Takoo 3 Tandem pilotları tarafından en çok tutulan ve 900-1000 sorti uçar denilen bir kanattır.
Sizi ayrıca özeleştirinizden dolayı tebrik ediyorum. Çünkü tüm uçuş koşullarında olduğu gibi malzeme seçimi de pilotların yani bizim tercihimizdir.
- aspex
- Mesajlar: 1470
- Kayıt: 30.10.2012, 12:16
- Ad Soyad: Tarık Yıldırım
- Şehir: Ordu
- :
- Aldığı Beğeni: 105 / 15
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
Geçmiş olsun Murat,birgün normal uçup normal indim haberlerini de duymak isteriz:)
Son beğenen levent2000
- mazifm
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 03.11.2014, 13:03
- Ad Soyad: Murat Nalbant
- Şehir: Adıyaman
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Yaş: 35
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
arifdagli yazdı:Geçmiş olsun. Kanadı onardıktan sonra tekrar uçmayı düşünüyor musunuz?
winsak yapmayi planlıyorum
Son beğenen aspex
- mazifm
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 03.11.2014, 13:03
- Ad Soyad: Murat Nalbant
- Şehir: Adıyaman
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Yaş: 35
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
FEHMİ_55 yazdı:öncelikle çok geçmiş olsun. böylesi bir durumda sakin kalarak bu talihsiz durumu herhangi bir yaralanmaya sebebiyet vermeden atlattığınız için sizi tebrik ederim. bana göre Malzemeye verdiğimiz önem kendi hayatımıza verdiğimiz öneme eşit. gözlemlerime dayanarak söylemek gerekirse Türkiye'de ölüdeniz başta olmak üzere birçok tandem merkezinde ömrünün büyük bir bölümünü tamamlamış, 400-500-600 sorti uçmuş kanatlar ikinci el pazarında satılarak tandem uçuşlara devam edilmekte, Diğer şehirlerde bu malzemeler alınarak sağdan soldan toplama alt takım malzemeleriyle, yedeksiz veya single yedeklerle adeta "Allah'a emanet" uçuşlar gerçekleştirilmektedir.
Ticari olarak uzun süre kullanılmış tandem kanatlar konusunda acilen önlemler alınmalı veya en azından tüm pilotların bilinçli ve sağduyulu davranarak "bir şey olmaz" mantığından kurtulması şarttır. Kaldı ki Takoo 3 Tandem pilotları tarafından en çok tutulan ve 900-1000 sorti uçar denilen bir kanattır.
Sizi ayrıca özeleştirinizden dolayı tebrik ediyorum. Çünkü tüm uçuş koşullarında olduğu gibi malzeme seçimi de pilotların yani bizim tercihimizdir.
teşekkür ederim hocam malesef 950 ucmus kanatları bile suanda piyasada satıyorlardı bu kanat bir dostumun du birdaha kullanılmamak üzere rafa kaldırdık
- mazifm
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 03.11.2014, 13:03
- Ad Soyad: Murat Nalbant
- Şehir: Adıyaman
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Yaş: 35
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
aspex yazdı:Geçmiş olsun Murat,birgün normal uçup normal indim haberlerini de duymak isteriz:)
Abi normal uçuyorumda kanatlar normal uçmuyor tşkler abi
- musfur04
- Mesajlar: 103
- Kayıt: 10.05.2008, 18:37
- Ad Soyad: Mustafa Öcel
- Şehir: Konya / Aydın / Gaziantep / Mardin / BALIKESİR
- Aldığı Beğeni: 8 / 0
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
Geçmiş olsun.
- firatisik89
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 20.02.2016, 10:17
- Ad Soyad: Fırat mı Işık ?
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 12 / 1
- Yaş: 34
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
Geçmiş olsun
- mazifm
- Mesajlar: 150
- Kayıt: 03.11.2014, 13:03
- Ad Soyad: Murat Nalbant
- Şehir: Adıyaman
- Aldığı Beğeni: 7 / 0
- Yaş: 35
- Pilot Menüsü:
Adıyaman/tut Yırtılan Paraşüt
tskler herkese arkadaslar