15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Moderatör: Moderatör Ekibi
- Esinti_78
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 27.12.2017, 19:57
- Ad Soyad: cengiz ceviz
- Şehir: konya
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Kaza Raporu
Bu kaza raporu tarafımca tutulmuş olup eğitmen kaza tutanağı da elimde bulunmakta adli ve idari soruşturma neticesinde burada onuda paylaşacağım....
PİLOTUN ADI SOYADI :Cengiz Ceviz
OLAYIN TARİH ve SAATİ :15.05.2018 / 13:40
OLAYIN YERİ – COĞRAFİ KOORDİNATI ve TANIMI :Hasandağı Takeof Sol kısmı kayalık alan
KULLANILAN YAMAÇPARAŞÜTÜN ve EKİPMAN
YP : Skywalk Teqiula 4 2016 M 85-110
Harnes : Supair shamane 2016 2018 de sıfır olarak alındı
Yedek : indipendid
Kask : Icaro
GPS : BlueFlyVario
Telsiz : Boafeng
UÇUŞ MAKSADI ve UÇUŞ ROTASI : P4 eksik uçuş tamamlama
ÇIKIŞ / KALKIŞ YAPILAN YER :Hasandağı Takeof
HAVA DURUMU :kuzey/k. Doğu yönlerinden 10-15 Km/sa
bulutlu açık hava, görüş 10 km ve üzeri, bulut tabanı 3.300 m.
ÖLÜ VE YARALI DURUMU :Kazazede Ağır yaralı
MALZEME HASAR DERECESİ :kask hasarlı paraşüt 6 ip sıyrık bazı yerlerde kumaş hasarlı harness yırtık
OLAYIN ÖZETİ
Nisan ayında p3 eğitimi mi tamamladım ve 5 mayıs ta p4 eğitimi için ilk olarak kahramanmaraş ahir dağına gittik 5 mayısta tahminen 1 saatlik bir uçuşla o günü tamamladım ve hava şartları bozulması nedeni ile adanaya geri döndük 2 gün otelde kalmamız a rağmen hava şartlarında uzun süreli bi değişme olmayacağı eğitmen tarafından meteorolojik değerlendirme sonucu 12 mayıs ta tekrar karar verilmek Adanadan ayrılıp evime Konya Karapınar a dönüş yaptım. Daha sonra 13 mayısta eğitimin tekrar başlayacağı kararlaştırıldı ve 13 mayısta Hasandağında diğer kursiyerler ve eğitimciler ile buluşup eğitime tekrar başlamış oldum. 13 mayıs ta eğitimin ilk günü görevim icabı 112 nöbetinden çıktığımı ambulans ile yaklaşık 1500 km üstünde yol yaptığımı eğitmen e bildirip o gün uçmak istemediğimi kendisine ilettim ve eğitmen kararı ile de o gün hiç bir şekilde uçuş yapmadım. Takip eden gün aksarayda ki hava şartlarından dolayı karadağ karaman a geçiş yapıp orada 45 dk bi uçuşla kapatıp diğer kursiyer ve eğitmen ler ile otelde dinlenmeye çekildik. Kaza günü 15 mayıs 2018 günü Hasandağına tekrar geçip saat 11 gibi başarılı bir kalkışla eğitmen yönlendirmesi ile tepe üstüne daha sonra güzel termik bulup yaklaşık 2940 metre irtifalarda 1 saat 40 dk kadar uçtum bu uçuş benim en uzun ve en yüksek irtifam idi uçuşun son anlarında oldukça üşüdüğümü ve diğer kursiyer Süleyman Yıldırım ın da normal iniş alanı olan karkın köyü yakınlarına indiğini telsiz den duydum. Süleyman ın da yanına inerek karkın köyünde çay vs ısınmak için eğitmen den iniş için telsiz anonsu geçtim eğitmen de araçla takeof a çıktığını ben çıkana kadar inmememi takeof a çıktığında telsiz komutları ile takeof inişimi yaptıracağını telsiz ile bana bildirdi zaten yukarıdan da aracı takip edebiliyorum eğitmen takeof a geldiğinde bende kabul edilebilir fazla risk bulunmayan kulak kapama ile pist seviyesinden 150 metre lere kadar irtifamı azalttım pist önünde S ler yaparak iniş planlaması yapmaya telsiz yönlendirme si ile piste sol taraftan yanaştım otel tarafından pist üzerine 3 yada 4 metre kala harness ten çıkıp pompa yapmak istedim fakat eğitmen pompa yapma pisti pas geç dedi bende fren pozisyonumu koruyarak pisti pas geçtim tekrar takeof önünden sola yönelme mi ve aynı şekilde takeof a gelmemi istedi tekrar dönüşe geçip telsiz eşliğinde eğitmeni sol freni arttır arttır arttır dediğini ve birden frenleri bırak frenleri bırak dediğini duydum zaten kanadın boşaldığının bende farkında idim kanat sola spin olmuş ve vucut ağırlığımı sağa attım ama malesef yaklaşık 20 metre gibi bir yükseklikten sol taraftaki uçuruma sert bi şekilde düştüm... Zaten takeof ta olan Eğitmen Ahmet Tokalı ve kursiyer Gökhan Tokyay yanıma geldi düştüğüm anda ilk 1 kaç dakika nefes alamadım kendime geldiğimde zaten bir 112 personeli olduğum için vucudumda olan bitenleri anlama ya çalıştım belimde çok şiddetli ağrı kafamda alın bölgesinde çok şiddetli ağrı alt çene kısmında çok siddetli ağrı sol şakak kemiği kısmında çok siddetli ağrı sağ ve sol ayak taban ve bilekler de çok şiddetli ağrı var idi ambulans gelene kadar kesinlikle hareket etmedim yaklaşık 40 dk sonra Gelen ambulans ile Aksaray devlet hastanesine naklim gerçekleşti yapılan tetkikler tomografi vs sağ kalkeneus ta çok parçalı ve ayrılmış parçalı topuk kırığı belde L2 L3 T4 T12 ve boyunda c7 de kırıklar sağ kol radius alt uç kırığı kafada frontal (alın kemiği çökme kırığı) sol yüz elmacık kemiği üzeri çökme kırığı ile helikopter ambulansı ile Konya Necmettin erbakan meram tıp naklim gerçekleşip ameliyatlarımı oldum.
Kaza sonucuna bağlı kırıklar dan dolayı ömür boyu %34 engelli durumu 08. 10. 2018 tarihli Konya numune hastanesi heyet raporu ile
OLAYIN SONRASI YAŞANANLAR.... 1= Olay günü Aksaray devlet hastanesi acil servisinde ağrı sızı içerisinde yatarken muhtemel eğitmen tarafından gönderilen Murat Ç. İsimli arkadaş Jandarmaya ifadede eğitimi karıştırma eğitim deyiz deme derken amaç neydi.....
2= Kaza raporum kazadan 5.5 ay sonra bana ulaştı oda benim kaza raporu ve poliçe mi istemem ile
3= bu kazadan thk nın haberi Benim thk yı aramam ile mi yoksa önceden bildildimi
4= bana gönderdiğiniz kaza raporunda imza kısmı hariç ne telsiz ile toplanding ne telsiz ile kursiyer e komutlar verildi ibareleri yok kursiyer kendi başına mı hasandağına toplanding kararı verdi...........
5=Takeof üzerine ilk yaklaşmada Gökhan Tokyay isimli arkadaş video görüntü almakta idi o video neden ortadan kayboldu yada hiç mi çekilmedi (bana video yerine foto çekmişiz denildi)
6= ben orada ölseydim bu bireysel uçuş yapıyor idi düştü öldü mü diyecektiniz....
7=unutmayalım ki bu spor kazaya açık bir spor uçarken zaten bunun bilinci içerisindeyiz gizleme yada saklama size ne fayda sağlayacak......
8=Kaza raporumu burada daha önce paylaşa bilirdim fakat paylaşmadım bekledim onlar kaza raporumu gönderdiğin de cuma günü gönderildi okuduğumda içim birkez daha acımış oldu malesef.
Saygılarımla Cengiz Ceviz
Emekli yamaç paraşütü pilotu
Bu kaza raporu tarafımca tutulmuş olup eğitmen kaza tutanağı da elimde bulunmakta adli ve idari soruşturma neticesinde burada onuda paylaşacağım....
PİLOTUN ADI SOYADI :Cengiz Ceviz
OLAYIN TARİH ve SAATİ :15.05.2018 / 13:40
OLAYIN YERİ – COĞRAFİ KOORDİNATI ve TANIMI :Hasandağı Takeof Sol kısmı kayalık alan
KULLANILAN YAMAÇPARAŞÜTÜN ve EKİPMAN
YP : Skywalk Teqiula 4 2016 M 85-110
Harnes : Supair shamane 2016 2018 de sıfır olarak alındı
Yedek : indipendid
Kask : Icaro
GPS : BlueFlyVario
Telsiz : Boafeng
UÇUŞ MAKSADI ve UÇUŞ ROTASI : P4 eksik uçuş tamamlama
ÇIKIŞ / KALKIŞ YAPILAN YER :Hasandağı Takeof
HAVA DURUMU :kuzey/k. Doğu yönlerinden 10-15 Km/sa
bulutlu açık hava, görüş 10 km ve üzeri, bulut tabanı 3.300 m.
ÖLÜ VE YARALI DURUMU :Kazazede Ağır yaralı
MALZEME HASAR DERECESİ :kask hasarlı paraşüt 6 ip sıyrık bazı yerlerde kumaş hasarlı harness yırtık
OLAYIN ÖZETİ
Nisan ayında p3 eğitimi mi tamamladım ve 5 mayıs ta p4 eğitimi için ilk olarak kahramanmaraş ahir dağına gittik 5 mayısta tahminen 1 saatlik bir uçuşla o günü tamamladım ve hava şartları bozulması nedeni ile adanaya geri döndük 2 gün otelde kalmamız a rağmen hava şartlarında uzun süreli bi değişme olmayacağı eğitmen tarafından meteorolojik değerlendirme sonucu 12 mayıs ta tekrar karar verilmek Adanadan ayrılıp evime Konya Karapınar a dönüş yaptım. Daha sonra 13 mayısta eğitimin tekrar başlayacağı kararlaştırıldı ve 13 mayısta Hasandağında diğer kursiyerler ve eğitimciler ile buluşup eğitime tekrar başlamış oldum. 13 mayıs ta eğitimin ilk günü görevim icabı 112 nöbetinden çıktığımı ambulans ile yaklaşık 1500 km üstünde yol yaptığımı eğitmen e bildirip o gün uçmak istemediğimi kendisine ilettim ve eğitmen kararı ile de o gün hiç bir şekilde uçuş yapmadım. Takip eden gün aksarayda ki hava şartlarından dolayı karadağ karaman a geçiş yapıp orada 45 dk bi uçuşla kapatıp diğer kursiyer ve eğitmen ler ile otelde dinlenmeye çekildik. Kaza günü 15 mayıs 2018 günü Hasandağına tekrar geçip saat 11 gibi başarılı bir kalkışla eğitmen yönlendirmesi ile tepe üstüne daha sonra güzel termik bulup yaklaşık 2940 metre irtifalarda 1 saat 40 dk kadar uçtum bu uçuş benim en uzun ve en yüksek irtifam idi uçuşun son anlarında oldukça üşüdüğümü ve diğer kursiyer Süleyman Yıldırım ın da normal iniş alanı olan karkın köyü yakınlarına indiğini telsiz den duydum. Süleyman ın da yanına inerek karkın köyünde çay vs ısınmak için eğitmen den iniş için telsiz anonsu geçtim eğitmen de araçla takeof a çıktığını ben çıkana kadar inmememi takeof a çıktığında telsiz komutları ile takeof inişimi yaptıracağını telsiz ile bana bildirdi zaten yukarıdan da aracı takip edebiliyorum eğitmen takeof a geldiğinde bende kabul edilebilir fazla risk bulunmayan kulak kapama ile pist seviyesinden 150 metre lere kadar irtifamı azalttım pist önünde S ler yaparak iniş planlaması yapmaya telsiz yönlendirme si ile piste sol taraftan yanaştım otel tarafından pist üzerine 3 yada 4 metre kala harness ten çıkıp pompa yapmak istedim fakat eğitmen pompa yapma pisti pas geç dedi bende fren pozisyonumu koruyarak pisti pas geçtim tekrar takeof önünden sola yönelme mi ve aynı şekilde takeof a gelmemi istedi tekrar dönüşe geçip telsiz eşliğinde eğitmeni sol freni arttır arttır arttır dediğini ve birden frenleri bırak frenleri bırak dediğini duydum zaten kanadın boşaldığının bende farkında idim kanat sola spin olmuş ve vucut ağırlığımı sağa attım ama malesef yaklaşık 20 metre gibi bir yükseklikten sol taraftaki uçuruma sert bi şekilde düştüm... Zaten takeof ta olan Eğitmen Ahmet Tokalı ve kursiyer Gökhan Tokyay yanıma geldi düştüğüm anda ilk 1 kaç dakika nefes alamadım kendime geldiğimde zaten bir 112 personeli olduğum için vucudumda olan bitenleri anlama ya çalıştım belimde çok şiddetli ağrı kafamda alın bölgesinde çok şiddetli ağrı alt çene kısmında çok siddetli ağrı sol şakak kemiği kısmında çok siddetli ağrı sağ ve sol ayak taban ve bilekler de çok şiddetli ağrı var idi ambulans gelene kadar kesinlikle hareket etmedim yaklaşık 40 dk sonra Gelen ambulans ile Aksaray devlet hastanesine naklim gerçekleşti yapılan tetkikler tomografi vs sağ kalkeneus ta çok parçalı ve ayrılmış parçalı topuk kırığı belde L2 L3 T4 T12 ve boyunda c7 de kırıklar sağ kol radius alt uç kırığı kafada frontal (alın kemiği çökme kırığı) sol yüz elmacık kemiği üzeri çökme kırığı ile helikopter ambulansı ile Konya Necmettin erbakan meram tıp naklim gerçekleşip ameliyatlarımı oldum.
Kaza sonucuna bağlı kırıklar dan dolayı ömür boyu %34 engelli durumu 08. 10. 2018 tarihli Konya numune hastanesi heyet raporu ile
OLAYIN SONRASI YAŞANANLAR.... 1= Olay günü Aksaray devlet hastanesi acil servisinde ağrı sızı içerisinde yatarken muhtemel eğitmen tarafından gönderilen Murat Ç. İsimli arkadaş Jandarmaya ifadede eğitimi karıştırma eğitim deyiz deme derken amaç neydi.....
2= Kaza raporum kazadan 5.5 ay sonra bana ulaştı oda benim kaza raporu ve poliçe mi istemem ile
3= bu kazadan thk nın haberi Benim thk yı aramam ile mi yoksa önceden bildildimi
4= bana gönderdiğiniz kaza raporunda imza kısmı hariç ne telsiz ile toplanding ne telsiz ile kursiyer e komutlar verildi ibareleri yok kursiyer kendi başına mı hasandağına toplanding kararı verdi...........
5=Takeof üzerine ilk yaklaşmada Gökhan Tokyay isimli arkadaş video görüntü almakta idi o video neden ortadan kayboldu yada hiç mi çekilmedi (bana video yerine foto çekmişiz denildi)
6= ben orada ölseydim bu bireysel uçuş yapıyor idi düştü öldü mü diyecektiniz....
7=unutmayalım ki bu spor kazaya açık bir spor uçarken zaten bunun bilinci içerisindeyiz gizleme yada saklama size ne fayda sağlayacak......
8=Kaza raporumu burada daha önce paylaşa bilirdim fakat paylaşmadım bekledim onlar kaza raporumu gönderdiğin de cuma günü gönderildi okuduğumda içim birkez daha acımış oldu malesef.
Saygılarımla Cengiz Ceviz
Emekli yamaç paraşütü pilotu
- gkhn07
- Mesajlar: 22
- Kayıt: 16.04.2015, 23:22
- Ad Soyad: Gökhan Odabaşı
- Şehir: Antalya
- :
- Aldığı Beğeni: 26 / 4
- Yaş: 43
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
cok cok gecmiş olsun insallah engelin zaman icinde tamamen duzelir ......
- Esinti_78
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 27.12.2017, 19:57
- Ad Soyad: cengiz ceviz
- Şehir: konya
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
gkhn07 yazdı:cok cok gecmiş olsun insallah engelin zaman icinde tamamen duzelir ......
Teşekkür ediyorum güzel dileklerin için Malesef keşke dediğin gibi olsa ama kalıcı engeller olduğu belirtildi
- Kolebek
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 28.01.2015, 15:30
- Ad Soyad: Taner Şahin
- Şehir: İstanbul
- Aldığı Beğeni: 46 / 0
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Geçmiş olsun. Dilerim sağlığına kavuşursun.
- İbrahim06
- Mesajlar: 51
- Kayıt: 01.10.2015, 10:13
- Ad Soyad: İbrahim sorgun
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Yaş: 39
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
tekrar cok geçmiş olsun abi zaman herşeyin ilacı .
- kibrisli61
- Mesajlar: 73
- Kayıt: 15.10.2009, 23:07
- Ad Soyad: Yüksel Değer
- Şehir: Trabzon
- Aldığı Beğeni: 11 / 0
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Allah şifanı versin kardeş. inşallah eski sağlığına kavuşursun.
- Kerim
- Mesajlar: 106
- Kayıt: 26.06.2008, 15:51
- Ad Soyad: Kerim Fidan
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Çok geçmiş olsun Allah Teala şifa versin Cengizciğim.Olay ve sonrası ile ilgili çok ciddi ihmal ve yanlışlar olduğuyla ilgili iddiaların var ve bu olanları mahkemeye taşımak konusunda bende senle aynı fikirdeyim.Varsa bir ihmal yada art niyetli bir durum ortaya çıkartılmalı ve gereken cezalar verdirilmelidir.
- gurayg
- Mesajlar: 170
- Kayıt: 07.10.2015, 08:56
- Ad Soyad: Güray GÜNAY
- Şehir: İSTANBUL
- Aldığı Beğeni: 45 / 4
- Yaş: 38
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Çok geçmiş olsun ALLAH'DAN Acil şifalar dilerim tez zamanda sinirleriniz iyileşip tekrar sağlıklı yaşama dönmenizi temenni ederim acil şifalar.
- firatisik89
- Mesajlar: 171
- Kayıt: 20.02.2016, 10:17
- Ad Soyad: Fırat mı Işık ?
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 12 / 1
- Yaş: 34
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Geçmiş olsun sağlık sıhhatinize kavuşmanız dileği ile
- ert
- Mesajlar: 110
- Kayıt: 01.08.2007, 19:23
- Ad Soyad: Ertan Özcan
- Şehir: Ankara
- :
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Çok geçmiş olsun. Anlattığınız ifadelere göre, Hasan Dağı gibi zor bir bölgeye top-landing yaptırılmaya çalışılması, 100 % eğitmen hatası. Umarım adalet önünde hakkınızı alırsınız
- NAZİF_
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 07.08.2017, 18:54
- Ad Soyad: nazif aktaş
- Şehir: BURSA
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Kardeşim geçmiş olsun acil şifalar diliyorum
- SRHT GKCE
- Mesajlar: 4
- Kayıt: 17.10.2018, 20:18
- Ad Soyad: SERHAT GÖKÇE
- Şehir: KAYSERİ
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Çok geçmiş olsun allah saklamış
- ferhatm42
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 16.06.2013, 15:38
- Ad Soyad: Ferhat Babacan
- Şehir: BATMAN / Alanya
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 38
- İletişim:
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Tekrar geçmiş olsun. Umarım kafandaki durumlar netlik kazanır ve şaibeli durumlar çözülür. Çözülse bile kazadan sana kalanlar her zaman seninle olacak buda ayrı bir gerçek.
- Esinti_78
- Mesajlar: 9
- Kayıt: 27.12.2017, 19:57
- Ad Soyad: cengiz ceviz
- Şehir: konya
- Aldığı Beğeni: 1 / 0
- Pilot Menüsü:
15 Mayıs 2018 Hasandağı Kaza Raporu
Tüm iyi dilekler için teşekkür ediyorum...