Kask Hakkinda
Moderatör: Moderatör Ekibi
- tyson
- Mesajlar: 92
- Kayıt: 19.02.2007, 20:20
- Ad Soyad: Alper Karaoglu
- Şehir: Lelystad
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Kask Hakkinda
Arkadaslar yamac parasutu yaparken kullandigimiz kask illede yamac parasutu kaskimi olmali yani orjinal ve Avrupa birligi kalite normlarina uygun saglam ve kullanisli herhangi bir kask olmazmi ? Beni bu konuda bilgilendirirseniz cok sevinicem iyi ucuslar
- ttgünay
- Mesajlar: 348
- Kayıt: 14.12.2005, 20:29
- Ad Soyad: Günay Tutgun
- Şehir: Muğla / Denizli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
selam alper.....
kask konusunda yamaç paraşütü yapıyorsak yamaç paraşütü kaskı kullanılması tavsiye edilir ve ben de yamaç paraşütü için üretilen kasklardan tavsiye ederim..
mesela motor kaskı ile yp kaskı arasında darbe durumunda ne gibi bir fark olur?onu net olarak bilmiyorum ama yapısı ve ağırlığı itibariyle: motor kaskı yp de kullanılırken başını sürekli yukarı kaldıracağın için özellikle termik ve uzun uçuşlarda müthiş kafa ağrısı verir (bir zamandan sonra başının üzerinde gülle taşıyormuşsun gibi hissedebilirsin), birde yapısı itibariyle görüş açısı yp kaskına nazaran fazla olmayacaktır.......buda olumsuz bir yanıdır......
görüşürüz..........
günay tutgun...........
kask konusunda yamaç paraşütü yapıyorsak yamaç paraşütü kaskı kullanılması tavsiye edilir ve ben de yamaç paraşütü için üretilen kasklardan tavsiye ederim..
mesela motor kaskı ile yp kaskı arasında darbe durumunda ne gibi bir fark olur?onu net olarak bilmiyorum ama yapısı ve ağırlığı itibariyle: motor kaskı yp de kullanılırken başını sürekli yukarı kaldıracağın için özellikle termik ve uzun uçuşlarda müthiş kafa ağrısı verir (bir zamandan sonra başının üzerinde gülle taşıyormuşsun gibi hissedebilirsin), birde yapısı itibariyle görüş açısı yp kaskına nazaran fazla olmayacaktır.......buda olumsuz bir yanıdır......
görüşürüz..........
günay tutgun...........
- PROFLY
- Mesajlar: 476
- Kayıt: 08.04.2006, 10:23
- Ad Soyad: Mesut Albayrak
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
kask
ayrıca ağırlığı fazla olduğu için kaza anında baş kaskı taşıyamayabilir ani hareketlerde ve boyun kırma riski var.
plastik motor kaskı takan arkadaşlarada karbon fiber kevlar kaskları öneririm. Hele kasklarını kendileri bir sağlamlık kontrolünde geçirirlerse nedenini anlarlar. Kasklar darbeyi emmesi için yumurta kabuğu prensibiyle yapılır darbe her noktaya yayılır.. o yüzden herhangi bir darbede sağlamda olsa değiştirilmesi önerilir. ama lastik kasklar herhangi bir darbede çatlar yarılır. kafa ampul gibi ortada kalır.
kask bot vb gibi aksesuarları ypciler o kadar masrafı ettikten sonra ikinci plana atabiliyor. ama bunlar kişinin bir nevi hayat sigortasıdır.. ihmal etmeyelim..
plastik motor kaskı takan arkadaşlarada karbon fiber kevlar kaskları öneririm. Hele kasklarını kendileri bir sağlamlık kontrolünde geçirirlerse nedenini anlarlar. Kasklar darbeyi emmesi için yumurta kabuğu prensibiyle yapılır darbe her noktaya yayılır.. o yüzden herhangi bir darbede sağlamda olsa değiştirilmesi önerilir. ama lastik kasklar herhangi bir darbede çatlar yarılır. kafa ampul gibi ortada kalır.
kask bot vb gibi aksesuarları ypciler o kadar masrafı ettikten sonra ikinci plana atabiliyor. ama bunlar kişinin bir nevi hayat sigortasıdır.. ihmal etmeyelim..
-
- Mesajlar: 40
- Kayıt: 24.02.2007, 20:17
- Ad Soyad: Tolga Can
- Şehir: Adana
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
Yamaç paraşütü kasklarının ağırlığını bilmiyorum ama motokros kaskları 1500gr civarinda . Yamaç paraşütü kasklarindan çok daha ciddi testlerden geçmelerine Çokdaha
ciddi çarpışma süratlerine dayanmalarına rağmen ttgünay in dediği gibii ağırlık sorun olabilir. Ama esas sorunu havalandirmada yaşarsın. Motosikletler daha süratli oldugu icin .Motosiklet kasklari daha yuksek süratlerde etkili havalandirma sağlarlar. yamaç paraşütüyle 30 40 km maksimum süratlarda sıcakdan ciddi şekilde etkilenirsin. karbon fiber kevlar kasklar hafif olmalarına rağmen dusuk süratli çarpışmalarda sert yuzeyleri yuzunden şoku beyine daha fazla iletirler. Komposit fiber . veya termo plast kasklar dusuk suratlerde daha işe yarar. bu arada motokros kasklari ucuz bir alternatif değildir. avrupa standartlarında birkask 150 avro başlar.Karbon fiber kasklarin degeri 500 avrodan başlar.
ciddi çarpışma süratlerine dayanmalarına rağmen ttgünay in dediği gibii ağırlık sorun olabilir. Ama esas sorunu havalandirmada yaşarsın. Motosikletler daha süratli oldugu icin .Motosiklet kasklari daha yuksek süratlerde etkili havalandirma sağlarlar. yamaç paraşütüyle 30 40 km maksimum süratlarda sıcakdan ciddi şekilde etkilenirsin. karbon fiber kevlar kasklar hafif olmalarına rağmen dusuk süratli çarpışmalarda sert yuzeyleri yuzunden şoku beyine daha fazla iletirler. Komposit fiber . veya termo plast kasklar dusuk suratlerde daha işe yarar. bu arada motokros kasklari ucuz bir alternatif değildir. avrupa standartlarında birkask 150 avro başlar.Karbon fiber kasklarin degeri 500 avrodan başlar.
- kellad
- Mesajlar: 78
- Kayıt: 25.08.2006, 14:03
- Ad Soyad: Engin Yeğnidemir
- Şehir: İstanbul
- :
- Aldığı Beğeni: 16 / 1
- Pilot Menüsü:
Yamaç paraşütü Kasklarının çenelikli olanları 600 - 700 gr civarı. Mesela bizim kulüpte kullandığımız Icaro Skyrunner kasklar 670 gr. Yani bir Motor kaskının yarısından daha hafif. Ayrıca bu resimlerdeki kasklarda başını yukarı çevirmen hiç rahat ve kolay olmayacaktır çünkü arkaları aşağıya doğru kıvrımlı. Görüş açısı o kadar kötü değil ama siperliği çıkarmak gerekli. Hem motor kaskları ucuz da değil.
Yarım kasklar çok daha hafiftir ama düşme anında yüzünü korumaz. Kaza anında kafan kırılmaz ama burnun ve çenenin kırılmasını göze alıyorsan onları da kullanabilirsin. Yada ufak bir kazada buralardan yara alabilirsin. Uçarken bisiklet kaskı kullananlar da var ama bence bu da biraz uzun uçuşlarda kafanın üşümesine neden alacaktır. Çünkü her tarafı delik ve havada pedal çevirmiyorsun.
Tabi kafa çarpmalı bir kazadan sonra kask da siz de sapasağlam görünseniz dahi kaskınızı değiştirmelisiniz. Bu hemen hemen tüm kaslar için geçerli. Bisiklet, Motor yada uçuş kaskları darbe alırsa bozulur. Çoğunun içlerinde koli köpüğü benzeri bir malzeme var koli köpükleri ezilince nasıl olur bilirsiniz.
Yarım kasklar çok daha hafiftir ama düşme anında yüzünü korumaz. Kaza anında kafan kırılmaz ama burnun ve çenenin kırılmasını göze alıyorsan onları da kullanabilirsin. Yada ufak bir kazada buralardan yara alabilirsin. Uçarken bisiklet kaskı kullananlar da var ama bence bu da biraz uzun uçuşlarda kafanın üşümesine neden alacaktır. Çünkü her tarafı delik ve havada pedal çevirmiyorsun.
Tabi kafa çarpmalı bir kazadan sonra kask da siz de sapasağlam görünseniz dahi kaskınızı değiştirmelisiniz. Bu hemen hemen tüm kaslar için geçerli. Bisiklet, Motor yada uçuş kaskları darbe alırsa bozulur. Çoğunun içlerinde koli köpüğü benzeri bir malzeme var koli köpükleri ezilince nasıl olur bilirsiniz.
- ttgünay
- Mesajlar: 348
- Kayıt: 14.12.2005, 20:29
- Ad Soyad: Günay Tutgun
- Şehir: Muğla / Denizli
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
selam....
kaskın başınıza tam olup olmadığıyla ilgili bir test varmıdır bilmiyorum ama:kendiniz takarken büyük yada küçükmüdür? diye anlayabileceğiniz ibarelerden sözedebiliriz...
kaskı takarken:kulaklarınızı sıyıra sıyıra zorla giriyor ve başımızı sıktığını hisediyorsanız... kesinlikle kask küçüktür ....
yada tam tersi:lop diye başınıza giriveriyor ve başınız içindeyken;kask,sağa sola öne ve arkaya çok rahat bir şekilde kayıyorsa bu seferde kask büyüktür...
bunun ortasını bulmak ta çok zor olmayacaktır...
başınız içindeyken kaskı, yine ufakta olsa sağa sola oynatabiliyor olmanız gerekir ki bu rahat olduğunu gösterir...
NOT:ama kaskların çoğunda takma esnalarında tutuğunuz yerden sağa sola esneterek (açarak)takılması gerekiyor.ki bu kulaklarınızı sıyırmadan takabilmek içindir...
yoksa kask tam başınıza göreyse bile: takma esnasında: güya küçükmüşte zor giriyormuş hissi verebilir...........
iyi uçuşlar.....
günay
kaskın başınıza tam olup olmadığıyla ilgili bir test varmıdır bilmiyorum ama:kendiniz takarken büyük yada küçükmüdür? diye anlayabileceğiniz ibarelerden sözedebiliriz...
kaskı takarken:kulaklarınızı sıyıra sıyıra zorla giriyor ve başımızı sıktığını hisediyorsanız... kesinlikle kask küçüktür ....
yada tam tersi:lop diye başınıza giriveriyor ve başınız içindeyken;kask,sağa sola öne ve arkaya çok rahat bir şekilde kayıyorsa bu seferde kask büyüktür...
bunun ortasını bulmak ta çok zor olmayacaktır...
başınız içindeyken kaskı, yine ufakta olsa sağa sola oynatabiliyor olmanız gerekir ki bu rahat olduğunu gösterir...
NOT:ama kaskların çoğunda takma esnalarında tutuğunuz yerden sağa sola esneterek (açarak)takılması gerekiyor.ki bu kulaklarınızı sıyırmadan takabilmek içindir...
yoksa kask tam başınıza göreyse bile: takma esnasında: güya küçükmüşte zor giriyormuş hissi verebilir...........
iyi uçuşlar.....
günay
- MehmetHan
- Mesajlar: 89
- Kayıt: 26.08.2015, 20:31
- Ad Soyad: Mehmet Han Özcan
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 2 / 1
- Yaş: 42
- Pilot Menüsü:
Kask Hakkinda
Kaza anında sizi koruyan sadece dış kabuğu değildir. Asıl koruyan kabuğun içinde kalan epp köpüktür. Dış kabuk ilk aşamada sert cisimlerden gelen darbeyi üzerine alır. Onun da belirli bir aşamadan sonra kırılması istenir. Kabuk kırılmaz ya da hasarlanmazsa hasarı alan boynunuz olur. Karbon-kevlar malzeme kullanmanın amacı ise aynı verileri daha az malzeme kullanarak elde etmektir. O yüzden daha hafif olur. Ama fiber glass kask daha az korur karbon kevlar daha çok korur gibi bir düşünceye kapılmak tamamiyle yanlıştır. Kaska çok para vermek istemeyenler için sadece snowboard kasklarını tavsiye edebilirim. Çünkü her iki sporda da kullanılan kaskların sertifikasyonu aynı. İyi uçuşlar