Delta 2 yorumları

Yamaç paraşütü malzemelerinin tartışıldığı alan: yamaç paraşütleri, harnessler, cihazlar, vs

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ucarimanda
Mesajlar: 299
Kayıt: 16.10.2006, 17:07
Ad Soyad: Yigit Yildirim
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 8 / 0
Pilot Menüsü: 

Delta 2 yorumları

Mesaj #1 gönderen ucarimanda » 1 on yıl 1 yıl önce (19.03.2013, 20:19)

Selamlar,

Ozone'un merak edilen yeni orta seviye kanadı Delta2 ile uçma fırsatım oldu. Henüz kendi uçmadığı kanadını denettiren Amaç'a teşekkür ederim.

Az rüzgar ve zayıf termik koşullarında yamaç önü yelken, ufak balon termikler ile az tırman ve yamaca geri in şeklinde deneyebildim. 3-4 uçuşta toplam 30-40 dakkika havada kalmışımdır. Kanadı tam anlamak için hiç yeterli değil. Bu yazım sadece ön değerlendirme gibi algılanmalı.

85-105 limitli kanatla, 95 kg ile uçtum.

Yapı/Tasarım: Kanat Deltadan tamamen farklı. Hem uçarken hem de malzemeye bakınca belli oluyor. İp miktarı azaltılmış. 3 kolonlu. Arka kolon üzerinden aktif uçuş yapmayı kolaylaştırmak ve etkinleştirmek için C ipleri tüm kanat boyunca yayılıyor. Yani kolonu çekince tüm orta-arka kısmı kontrol etmek mümkün. B ler ise biraz daha destek amaçlı gibi.

Ozone'un geliştirdiği, shark-nose, köpek balığı burnu, profil kullanılmış. Bunun etkisinin tam olarak ne olduğunu söylemek kolay değil. Ozone yüksek hızdaki stabilite olarak ifade ediyor.

Kalkış: Çok sert rüzgarda deneyemedim. Kanadın tepeye gelişi R10 ve Enzo'ya benziyor. A kolonları fazla çekildiğinde çabuk hızlanıyor. Rahat kontrol edilir seviyede. Ancak 1-2 alışkanlığının üzerine ek beceriler isteyebilir. Kolonları erken bırakmak, çekerken kanada doğru yürümek gibi. Az rüzgar ise gayet kolay geliyor.

Uçuş hissi: Havayı kesen hızlı bir kanattan daha çok, termik baloncuklarını toplayan, enerjiyi iyi koruyan, floater (yüzücü) bir kanat hissi verdi. İnişte palye baya uzun, kanadın verimini gösteriyor. Kendi alışkanlıklarıma göre maksimumda uçmak daha iyi olur diye düşünüyorum. Kanadın çöküşü zaten az, hafif uçmaya gerek yok.

Dönüşler: Akrobatik olmadığını söyleyebilirim, XC için optimize edildiği belli. Fren aralığı oldukça geniş. Dönüşler dalışsız ve dar. Fren toleransı yüksek, kulaktan spin sinyali veriyor. Stol direnci yüksek ve ortası hep uçmak istiyor.

Süzülüş: Kıyaslama testi yapmak en güzeli. Ozone, M4 ile aynı süzüldüğünü söylüyor. Kapışmak isteyen LTF2lere duyurulur.

Termik: Gerçek termik koşullarında deneyemedim.

Speed: Henüz denemedim.

Kapanmalar: Henüz denemedim.

Şimdilik söyleyebileceklerim bu kadar. Uçtukça paylaşırım, diğer arkadaşların yorumlarını da bekliyorum.

Çavv.

yigit


“Yamaç Paraşütü Malzemeleri, Yorumlar, Öneri ve Ürün İncelemeleri” sayfasına dön