Kanat tepkilerini ve FULL SIV videosu izlemek isteyenler linkten ulaşabiliriler.
Şimdiden iyi seyirler diliyorum
Moderatör: Moderatör Ekibi
volkan gümüşkaya yazdı:İlk stall denemelerinde dirsekleri kilitlemek biraz eskide kalmış bir yontem. Dirsekleri kilitlemek kanadi stall da tutmak için gerekli miktardan çok daha fazla fren uygulamak demek. Bu da videoda da örneklendigi gibi, fazla instabil bir kanada ve pilotun kontrolsüz bir şekilde savrulmasina neden oluyor (hatta bir stall da kulaklar birbirine yapışıyor). Bu noktada frenleri eşit tutmak zaten zor, eşit tutsan da kanadın twist olmayacağının garantisi yok. Sonrasında bir twist- yedek senaryosu ihtimal dahilinde.
Bunun aksine pilotun ilk stall u dahi olsa kanat stall a girdiği an frenleri bir miktar bırakmak (=kanadı stall da tutacak kadar) daha makul bir yöntem.
asimetrik kapanma yazdı:Volkanın dediğine katılıyorum. Shark nose ve çubuklarla birlikte stall olayları biraz değişti. Eskiden kolları kitleyerek stall basılıyordu ama artık öyle değil. Kolları kitlediğimiz zaman kanadın ortası stall olmakta bariz zorlanıyor. Bunun yerine stall sınırında iken frenleri bir miktar daha arttırıp kanat stall a girdiği esnada frenleri bir miktar azaltarak kanadın stall un içinde rahatlamasını sağlayabiliriz.
Bir diğer konu Abdullah abi eminim uyarmıştır. Wingover da asıl önemli olay ağırlık ve zamanlamadır.
https://www.youtube.com/watch?v=aQXFhTQprI0
Buraya güzel bir wingover videosu bırakıyorum. Ne demek istediğimi daha net anlayacaksın.
Selamlar.
osmaneldem yazdı:volkan gümüşkaya yazdı:İlk stall denemelerinde dirsekleri kilitlemek biraz eskide kalmış bir yontem. Dirsekleri kilitlemek kanadi stall da tutmak için gerekli miktardan çok daha fazla fren uygulamak demek. Bu da videoda da örneklendigi gibi, fazla instabil bir kanada ve pilotun kontrolsüz bir şekilde savrulmasina neden oluyor (hatta bir stall da kulaklar birbirine yapışıyor). Bu noktada frenleri eşit tutmak zaten zor, eşit tutsan da kanadın twist olmayacağının garantisi yok. Sonrasında bir twist- yedek senaryosu ihtimal dahilinde.
Bunun aksine pilotun ilk stall u dahi olsa kanat stall a girdiği an frenleri bir miktar bırakmak (=kanadı stall da tutacak kadar) daha makul bir yöntem.
Bu yöntemi bir çok yerde okudum yorumlarınıza çok teşekkür ederim.
Ancak bu konuda kafama takılan bir nokta var; "ilk" kez stall basan birisi o bir tık yukarı kumandasını ilk basan kişi eşit vermeme durumuyla twist riskini arttırmış olabilir mi ?
osmaneldem yazdı:volkan gümüşkaya yazdı:İlk stall denemelerinde dirsekleri kilitlemek biraz eskide kalmış bir yontem. Dirsekleri kilitlemek kanadi stall da tutmak için gerekli miktardan çok daha fazla fren uygulamak demek. Bu da videoda da örneklendigi gibi, fazla instabil bir kanada ve pilotun kontrolsüz bir şekilde savrulmasina neden oluyor (hatta bir stall da kulaklar birbirine yapışıyor). Bu noktada frenleri eşit tutmak zaten zor, eşit tutsan da kanadın twist olmayacağının garantisi yok. Sonrasında bir twist- yedek senaryosu ihtimal dahilinde.
Bunun aksine pilotun ilk stall u dahi olsa kanat stall a girdiği an frenleri bir miktar bırakmak (=kanadı stall da tutacak kadar) daha makul bir yöntem.
Bu yöntemi bir çok yerde okudum yorumlarınıza çok teşekkür ederim.
Ancak bu konuda kafama takılan bir nokta var; "ilk" kez stall basan birisi o bir tık yukarı kumandasını ilk basan kişi eşit vermeme durumuyla twist riskini arttırmış olabilir mi ?