Skywalk-arak Full Sıv

Uçuş fotoğraflarınızı bu katogoriye yükleyebilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
osmaneldem
Mesajlar: 23
Kayıt: 30.01.2017, 15:11
Ad Soyad: Osman Eldem
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Skywalk-arak Full Sıv

Mesaj #1 gönderen osmaneldem » 3 yıl 11 ay önce (09.04.2020, 19:38)

İç ve dış çekimleri editlediğim FULL SIV görüntüm linktedir.

Kanat tepkilerini ve FULL SIV videosu izlemek isteyenler linkten ulaşabiliriler.

Şimdiden iyi seyirler diliyorum


Son beğenen BerkhanB


Kullanıcı avatarı
volkan gümüşkaya
Mesajlar: 19
Kayıt: 21.07.2009, 00:21
Ad Soyad: Volkan Gümüşkaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Skywalk-arak Full Sıv

Mesaj #2 gönderen volkan gümüşkaya » 3 yıl 11 ay önce (12.04.2020, 01:57)

İlk stall denemelerinde dirsekleri kilitlemek biraz eskide kalmış bir yontem. Dirsekleri kilitlemek kanadi stall da tutmak için gerekli miktardan çok daha fazla fren uygulamak demek. Bu da videoda da örneklendigi gibi, fazla instabil bir kanada ve pilotun kontrolsüz bir şekilde savrulmasina neden oluyor (hatta bir stall da kulaklar birbirine yapışıyor). Bu noktada frenleri eşit tutmak zaten zor, eşit tutsan da kanadın twist olmayacağının garantisi yok. Sonrasında bir twist- yedek senaryosu ihtimal dahilinde.

Bunun aksine pilotun ilk stall u dahi olsa kanat stall a girdiği an frenleri bir miktar bırakmak (=kanadı stall da tutacak kadar) daha makul bir yöntem.

Son beğenen aws

Kullanıcı avatarı
asimetrik kapanma
Mesajlar: 100
Kayıt: 01.11.2008, 21:38
Ad Soyad: Serdar Tur
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 350+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 14 / 0
Pilot Menüsü: 

Skywalk-arak Full Sıv

Mesaj #3 gönderen asimetrik kapanma » 3 yıl 11 ay önce (15.04.2020, 12:15)

Volkanın dediğine katılıyorum. Shark nose ve çubuklarla birlikte stall olayları biraz değişti. Eskiden kolları kitleyerek stall basılıyordu ama artık öyle değil. Kolları kitlediğimiz zaman kanadın ortası stall olmakta bariz zorlanıyor. Bunun yerine stall sınırında iken frenleri bir miktar daha arttırıp kanat stall a girdiği esnada frenleri bir miktar azaltarak kanadın stall un içinde rahatlamasını sağlayabiliriz.

Bir diğer konu Abdullah abi eminim uyarmıştır. Wingover da asıl önemli olay ağırlık ve zamanlamadır.

https://www.youtube.com/watch?v=aQXFhTQprI0

Buraya güzel bir wingover videosu bırakıyorum. Ne demek istediğimi daha net anlayacaksın.

Selamlar.

Son beğenen volkan gümüşkaya

Kullanıcı avatarı
osmaneldem
Mesajlar: 23
Kayıt: 30.01.2017, 15:11
Ad Soyad: Osman Eldem
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Skywalk-arak Full Sıv

Mesaj #4 gönderen osmaneldem » 3 yıl 11 ay önce (17.04.2020, 17:53)

volkan gümüşkaya yazdı:İlk stall denemelerinde dirsekleri kilitlemek biraz eskide kalmış bir yontem. Dirsekleri kilitlemek kanadi stall da tutmak için gerekli miktardan çok daha fazla fren uygulamak demek. Bu da videoda da örneklendigi gibi, fazla instabil bir kanada ve pilotun kontrolsüz bir şekilde savrulmasina neden oluyor (hatta bir stall da kulaklar birbirine yapışıyor). Bu noktada frenleri eşit tutmak zaten zor, eşit tutsan da kanadın twist olmayacağının garantisi yok. Sonrasında bir twist- yedek senaryosu ihtimal dahilinde.

Bunun aksine pilotun ilk stall u dahi olsa kanat stall a girdiği an frenleri bir miktar bırakmak (=kanadı stall da tutacak kadar) daha makul bir yöntem.



Bu yöntemi bir çok yerde okudum yorumlarınıza çok teşekkür ederim.
Ancak bu konuda kafama takılan bir nokta var; "ilk" kez stall basan birisi o bir tık yukarı kumandasını ilk basan kişi eşit vermeme durumuyla twist riskini arttırmış olabilir mi ?

Kullanıcı avatarı
osmaneldem
Mesajlar: 23
Kayıt: 30.01.2017, 15:11
Ad Soyad: Osman Eldem
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Skywalk-arak Full Sıv

Mesaj #5 gönderen osmaneldem » 3 yıl 11 ay önce (17.04.2020, 17:56)

asimetrik kapanma yazdı:Volkanın dediğine katılıyorum. Shark nose ve çubuklarla birlikte stall olayları biraz değişti. Eskiden kolları kitleyerek stall basılıyordu ama artık öyle değil. Kolları kitlediğimiz zaman kanadın ortası stall olmakta bariz zorlanıyor. Bunun yerine stall sınırında iken frenleri bir miktar daha arttırıp kanat stall a girdiği esnada frenleri bir miktar azaltarak kanadın stall un içinde rahatlamasını sağlayabiliriz.

Bir diğer konu Abdullah abi eminim uyarmıştır. Wingover da asıl önemli olay ağırlık ve zamanlamadır.

https://www.youtube.com/watch?v=aQXFhTQprI0

Buraya güzel bir wingover videosu bırakıyorum. Ne demek istediğimi daha net anlayacaksın.

Selamlar.



şaunki wingoverım gördüğünüz gibi :) ama öncesinde çok ama çok içler acısıydı. bu video bana çok şey kattı ve hala bu yöntemle çalışmaya gayret ediyorum. çok teşekkür ederim yorumunuz için.
Bu yöntem gerçekten çok faydalı :love:

Kullanıcı avatarı
volkan gümüşkaya
Mesajlar: 19
Kayıt: 21.07.2009, 00:21
Ad Soyad: Volkan Gümüşkaya
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 300+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Skywalk-arak Full Sıv

Mesaj #6 gönderen volkan gümüşkaya » 3 yıl 11 ay önce (20.04.2020, 12:42)

osmaneldem yazdı:
volkan gümüşkaya yazdı:İlk stall denemelerinde dirsekleri kilitlemek biraz eskide kalmış bir yontem. Dirsekleri kilitlemek kanadi stall da tutmak için gerekli miktardan çok daha fazla fren uygulamak demek. Bu da videoda da örneklendigi gibi, fazla instabil bir kanada ve pilotun kontrolsüz bir şekilde savrulmasina neden oluyor (hatta bir stall da kulaklar birbirine yapışıyor). Bu noktada frenleri eşit tutmak zaten zor, eşit tutsan da kanadın twist olmayacağının garantisi yok. Sonrasında bir twist- yedek senaryosu ihtimal dahilinde.

Bunun aksine pilotun ilk stall u dahi olsa kanat stall a girdiği an frenleri bir miktar bırakmak (=kanadı stall da tutacak kadar) daha makul bir yöntem.



Bu yöntemi bir çok yerde okudum yorumlarınıza çok teşekkür ederim.
Ancak bu konuda kafama takılan bir nokta var; "ilk" kez stall basan birisi o bir tık yukarı kumandasını ilk basan kişi eşit vermeme durumuyla twist riskini arttırmış olabilir mi ?


Ben ilk mesajda bahsettigime benzer bir hata (ve ona ek hatalar) yapmis, 1.5 tur twist olmus, duz ucusa gectigimde irtifam yetmemis ve denize inmistim. Videoda ayni egilimi gordugum icin bahsetmek istedim. Uzun suredir ucmadigim ve farkli kanatlarla test etmedigim icin "oyle olursa soyledir vs" gibi detaya girmeyeyim. Olabildigince cok video izleyip, pilot stall a girince frenleri nerde tutuyor, hangi teknik nasil sonuc veriyor diye bakip uygulama/uygulamama karari senin ve egitmenin.

Ancak son zamanlarda izledigim videolarin cogunda dedigim teknik uygulaniyor. Ornek:
.

Surda da bence bayagi ilginc bir ornek var: Pilot stall a ilk girdiginde bilerek/ya da bilmeyerek dirsekleri kilitlemiyor ve onemsiz bir kravat disinda kanat gayet stabil. Egitmen "dirsekleri kilitle " komutunu veriyor ve pilot komuta uyuyor. Ironik bir sekilde komuta uyar uymaz da isler cigirindan cikiyor.


Son beğenen osmaneldem


Kullanıcı avatarı
emrekoca
Mesajlar: 56
Kayıt: 04.06.2016, 23:11
Ad Soyad: Emre KOCA
Şehir: istanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 18 / 0
Pilot Menüsü: 

Skywalk-arak Full Sıv

Mesaj #7 gönderen emrekoca » 3 yıl 11 ay önce (21.04.2020, 02:54)

osmaneldem yazdı:
volkan gümüşkaya yazdı:İlk stall denemelerinde dirsekleri kilitlemek biraz eskide kalmış bir yontem. Dirsekleri kilitlemek kanadi stall da tutmak için gerekli miktardan çok daha fazla fren uygulamak demek. Bu da videoda da örneklendigi gibi, fazla instabil bir kanada ve pilotun kontrolsüz bir şekilde savrulmasina neden oluyor (hatta bir stall da kulaklar birbirine yapışıyor). Bu noktada frenleri eşit tutmak zaten zor, eşit tutsan da kanadın twist olmayacağının garantisi yok. Sonrasında bir twist- yedek senaryosu ihtimal dahilinde.

Bunun aksine pilotun ilk stall u dahi olsa kanat stall a girdiği an frenleri bir miktar bırakmak (=kanadı stall da tutacak kadar) daha makul bir yöntem.



Bu yöntemi bir çok yerde okudum yorumlarınıza çok teşekkür ederim.
Ancak bu konuda kafama takılan bir nokta var; "ilk" kez stall basan birisi o bir tık yukarı kumandasını ilk basan kişi eşit vermeme durumuyla twist riskini arttırmış olabilir mi ?


Aslında eller kitlendiğinde frende çok fazla basınç olduğu için kaçırma ve daha komplike bir sonuç doğurma ihtimali var. Elleri
hafif kaldırdığında fren hissiyatı gerçekten çok hafifliyor.(sweet spot noktasına yaklaştığı için0.) Orantı olmasa dahi daha kontrollü bir şekilde çıkıyor.

Aslında evrimin gerçekleştiği nokta Stoll'un kanatı resetleme hareketi olarak kullanılmaya başlaması, kontrollü bir giriş ve çıkış olması gereksinimi ortaya çıkardı. Yedek atmadan önceki son çıkış kapısı yani. Senaryo üretmek gerekirse; 500m irtifa var ve çok büyük bir kravat var ve ip atlamış; eğer ordan stall&flyback ile temiz bir şekilde çıkma ihtimalin varsa, yedek atmaktan kurtarmış olursun. Diğer methodun bu durumda kullanıldığını hiç görmedim.

Kitleme methodundaki çıkış karakteri çok stabil olmadığı için "stall" -> "flyback" -> "düz uçuş" kabul gören bir yöntem.

Son beğenen osmaneldem