FAI’nin CIVL Yıllık Toplantısı

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Sahipsiz
Mesajlar: 106
Kayıt: 23.01.2011, 12:18
Ad Soyad: Serkan Kurd
Şehir: Ankara
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 1
İletişim:
Pilot Menüsü: 

FAI’nin CIVL Yıllık Toplantısı

Mesaj #1 gönderen Sahipsiz » 1 ay 3 hafta önce (24.03.2025, 13:06)

FAI’nin CIVL (Uluslararası Serbest Uçuş Komisyonu) yıllık toplantısı (Plenary) Budva, Karadağ’da yapıldı. Toplantıda, eşitleyici aparatların kullanımı, yeni harness güvenlik standardı (CHS), “Hike and Fly”ın resmi disiplin olarak tanınması, yarışmalarda uydu takip zorunluluğu, puanlama sisteminde iyileştirmeler (GAP ve PWC), goal line yönlendirmesi, yarışma organizasyonları için yeni raporlama şartları ve WPRS puanlama formülü üzerine önemli kararlar kabul edildi.

Başlıkların elimden geldiğince Türkçe özeti:
Tam içerik için https://hyperpilot.substack.com/p/parag ... equalizers

Equalizers:
Pilotların ağırlıklarından kaynaklanan performans eşitsizliklerini azaltmak için, büyük boy kanat kullanan pilotların kanatlarına özel köpük aparatlar takılacak. Böylece yarışmalarda daha küçük kanat boylarıyla yarışmak teşvik edilerek, eşit ve adil bir rekabet ortamı sağlanacak.

CIVL Harness Standard (CHS):
Yeni standartla birlikte harness’larda güvenlik kriterleri yükseltildi. Özellikle harness’ların fermuarsız, kolay açılabilen podlara sahip olması zorunlu hale gelirken, görüş alanının artırılması ve pilotun başına dolanan harness kuyruğu gibi risklerin önlenmesi hedeflendi.

Hike and Fly:
Hike and Fly artık CIVL tarafından resmi disiplin olarak tanındı. Disiplinin ilk dünya şampiyonası 2027 yılında İspanya’nın Panticosa bölgesinde yapılacak ve ülkelerin bu disiplin için milli takımlarını oluşturması gerekecek.

Uydu Takip Cihazları:
Güvenliği artırmak amacıyla, Cat 1 yarışmalarında her pilotun kişisel uydu takip cihazı (örneğin Garmin veya SPOT) kullanması zorunlu hale geldi. Cat 2 yarışmalarda ise en azından mobil uygulama bazlı canlı takip zorunlu olacak.

GAP ve PWC Formülü:
CIVL ve PWC’nin puanlama formülleri birleşerek daha basit ve güvenli hale getirildi. Özellikle kötü hava koşullarında durdurulan görevlerdeki puanlama sistemi değişti ve “score back” uygulaması kaldırılarak pilot güvenliği ön plana çıkarıldı.

Goal Line Yönü:
Goal line yönü eskiden son dönüş noktasına göre belirlenirken, artık rotaya göre optimize edilecek şekilde ayarlandı. Böylece yarışmacılar goal hattını daha doğru ve güvenli şekilde geçebilecekler.

CIVL Yarışmaları Değişiklikleri:
Yarışma organizatörlerinin tüm uçuşların IGC kayıtlarını ve güvenlik raporlarını CIVL’e yüklemesi zorunlu oldu. Ayrıca, organizatörlerin raporlamadığı olayların sayısının fazla olması nedeniyle, pilotların doğrudan güvenlik raporu sunabilmeleri konusu gündeme geldi.

Yeni WPRS Formülü:
WPRS puanlama sisteminde köklü bir değişiklik önerildi. Henüz kabul edilmemiş olan bu yeni sistem, farklı ülkeler ve yarışmalar arasındaki puan dağılımını önemli ölçüde değiştirebilir. Karar önümüzdeki yıl yapılacak değerlendirmeler sonucu alınacak.

Son beğenen sonercoskun