Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
merk
Mesajlar: 190
Kayıt: 26.10.2006, 18:01
Ad Soyad: Eren Kızıltuğ
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 12 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #41 gönderen merk » 9 yıl 2 gün önce (25.03.2015, 10:55)

bartsay yazdı:babadağ milli park değil, orman.


Merhabalar,

Ortada bir sözleşme olması özel arazi olarak kabul edilmesi için yeterli midir? Özel arazilerde "ben buradan istediğimi uçururum istemediğimi uçurmam" mantığı işleyebilir mi?

İyi uçuşlar.
Eren.


Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #42 gönderen ceremcem » 9 yıl 2 gün önce (25.03.2015, 20:43)

Bu konu başlığı, lisans meselesinin zorunlu olup olmamasıyla, Fethiye Kaymakamlığı'nın keyfi şekilde dayattığı lisans zorunluluğunun da artık resmen, mahkeme kararıyla geçersiz kılınmasıyla ilgilidir.

Babadağ'a giriş için ücret talep edilmesi, bu ücretin fahiş olması, bu ücretin kim tarafından belirlendiğiyle ilgili soruların cevapsız kalması gibi meseleler http://ypforum.com/viewtopic.php?t=12110 adresindeki konuda tartışılmıştır. Yeni bir şey ekleyecek arkadaşların o başlığa bir şeyler yazıp bu başlığı çorbaya çevirmemesini, çok isterlerse yeni bir başlık açmalarını rica ediyorum.

Hatta daha da anlayışlı davranıp konuyla alakasız mesajlarınızı buradan siler (ve oraya taşır) iseniz daha da güzel olur.

Teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
ceremcem
Mesajlar: 59
Kayıt: 09.12.2012, 11:02
Ad Soyad: Cerem Cem Aslan
Şehir: İzmir
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #43 gönderen ceremcem » 9 yıl 2 gün önce (25.03.2015, 20:50)

ceremcem yazdı:
200570050 yazdı:bu kararı fethiye kaymakamlığına, fethiye jandarma komutanlığına, dağa girişte deli dumrul vergisi kesenlere vs vs... fakslandı mı? özellikle de thk ya... emeği geçenlere teşekkürler... türkiyede yp yapanlar bi dernek kursa ve her uçan üye olsa derneklikten çıkar baro bile olur...


(bkz. karar metni md.2)


Mahkeme kararındaki ilgili yeri işaret edip "Sulh Ceza Hakimliği gereken tebligatı yaptı" diye artistlik yaptım amma, meğer kazın ayağı öyle değilmiş.

Bimer aracılığıyla sordum:

Başvuru Metni: SAYIN YETKİLİ, FETHİYE KAYMAKAMLIĞININ YAYINLADIĞI 2014 FETHİYE BABADAĞ UÇUŞ YÖNERGESİNDE BABADAĞDA LİSANSSIZ İKEN YAMAÇ PARAŞÜTÜ İLE UÇMAK SUÇ ADDEDİLMİŞTİR. FETHİYE SULH CEZA HAKİMLİĞİNE YAPTIĞIMIZ BAŞVURU NETİCESİNDE 2014-721 SAYILI KARAR VERİLMİŞ VE BU HÜKMÜN HUKUKA AYKIRI OLDUĞUNA KARAR VERİLMİŞTİR. KARAR, KAYMAKAMLIĞA TEBLİĞ EDİLMİŞTİR. KAYMAKAMLIĞIN BU TEBLİGAT NETİCESİNDE BABADAĞ UÇUŞ YÖNERGESİ__NDE NE GİBİ DEĞİŞİKLİKLER YAPTIĞININ, BU YÖNERGEDEKİ BAŞKA HANGİ HUKUKSUZ İFADELERİN DÜZELTİLDİĞİNİN TARAFIMA BİLDİRİLMESİNİ RİCA EDERİM.


Gelen yanıt:

Sayın Cerem Cem ASLAN, Dilekçenizde bahsi geçen karar Fethiye Kaymakamlığı Fethiye Turizm Danışma Bürosuna tebliğ edilmemiştir. 2015 yılında uygulanacak olan Yönerge Muğla Valiliği tarafından çıkartılmış olup bundan böyle yönerge ile ilgili çalışmalar Muğla Valiliği tarafından yürütüleceğinden bahsi geçen karar Kaymakamlığımıza intikal ettiğinde değerlendirilmek üzere Muğla Valiliğine gönderilecektir. Bilgilerinizi rica ederim.


İş hatalarını düzeltmeye gelince aynı hızı ve atikliği göremiyoruz.

Bilginiz olsun, hala "bize öyle bir bilgi gelmedi" modundalar.

Kullanıcı avatarı
bayraktar61
Mesajlar: 35
Kayıt: 29.03.2009, 09:44
Ad Soyad: Çağrı Bayraktar
Şehir: Trabzon
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #44 gönderen bayraktar61 » 8 yıl 11 ay önce (30.03.2015, 00:05)

Bir kaç yıldır ölüdenizde görevli olan "ismini vermiyim" bir THK hocasının facebook sayfasında babadağ uçuş yönergelerini paylaşıp lisansız uçuş yapılamayacağı yönünde söylem ve yazıları var büyük ihtimal yine orada görevli olacak.Senin son verdiğin bilgiye bakılırsada henüz hiç birşey bitmemiş, tartışmalar olacak. :
:cry:

Kullanıcı avatarı
gakkaya001
Mesajlar: 459
Kayıt: 10.07.2010, 01:35
Ad Soyad: Güner Akkaya
Şehir: Adana
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 7 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #45 gönderen gakkaya001 » 8 yıl 11 ay önce (30.03.2015, 07:01)

Merhabalar
thk'yi bu kadar abartıp,yeni başlayan havacılık sevdalılarının gözünde ilahlaştırmaya gerek yok. Boruları sadece babadağ'da öter o da düzeltilecek..
Güner

Kullanıcı avatarı
nidaakiz
Mesajlar: 28
Kayıt: 02.03.2005, 00:06
Ad Soyad: Nida Akiz
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #46 gönderen nidaakiz » 8 yıl 11 ay önce (30.03.2015, 13:47)

Champion yazdı:Selamlar

Yanlış anlaşılmaları engellemek için bazı konuları açıklamak gereği duyuyorum.
Bahsettiğim lisans terimi yeterlilik belgesi anlamında kullanılmıştır. Sportif anlamda ülkemizdeki kullanımı dalış brövesine benzetilebilir.

THK’nın, Babadağ İşletmesinin uygulamaları eksik ,yetersiz veya yanlış olabilir. O sertifikalar hak etmeyen, yetersiz kişilere verilmiş olabilir. Bütün bunlar bu sporun yapmak için yeterlilik belgesi olması gerektiği şartını değiştirmez. 3 hafta önce uçuş için bulunduğum Nepal gibi bir 3. Dünya ülkesinde bile tüm pilotlardan lisans ve sigorta soruluyor ve eksik belgelilerin uçması engellenebiliyor. Bu sistem Dünyanın her tarafında böyledir ve alternatifi yoktur.

Konu daha iyi bir lisanslama nasıl yapılabilir sorusuna cevap aramak ise bu tartışılabilir ve çözüme ulaştırılabilir. Bunu gerçekleştirmek için kullanılacak yöntemlerde tartışılabilir veya kişisel olarak uygulanabilir. Babadağ hadisesini ve mahkeme kararını bir zafer olarak yorumlasanız da oraya gittiğinizde icraatta bir değişiklik olmadığını görürsünüz.

Yukardaki satırlarda benim yazılarımdan alıntılar yapıp beni seviyesiz bir tartışmanın içine çekmeye çalışan arkadaşı ben tanımıyorum.
Dolayısıyla yazdıklarım cevap niteliğinde değil, çevresindeki tanıdığım, inandığım arkadaşlara açıklama gereği duymamdandır.
Bu arkadaşın etrafında toplanıp dolmuşa binen guruba sesleniyorum!
Aksaray’dan bindiğiniz bu dolmuşun son durağı Sirkeci’dir. Sarıyer’e gitmek isteyen arkadaşların araç değiştirerek aktarma yapması gerekiyor!

Bir Brezilya dizisi tadında kitle dejenerasyonuna hizmet etmekten başka hiçbir işe yaramayan YP forumunu bir daha kullanmayı düşünmüyorum. Forumdaki arkadaşlar Gin Gliders ürünleri, Yarışma Duyuruları ve Teknik konular için Facebook sayfalarını veya ilgili web sitelerini takip edebilirler. Muhtemelen yarışmalar ve XC ligi için bağımsız bir web sitesi açmamız gerekebilir.

Sağlık ve esenlikler dilerim

Semih SAYIR


Benim merak ettiğim, yamaç paraşütüne bu ülkede ilk defa yapılmaya başlandığında, ki o arkadaşlar bu işin ülkede öncüleridir, gidip Fai den lisans alıp da mı uçtular.
Hatta aralarında işi iyi öğrenip de başkalarına öğreten (eğitmen olan) kimse mi yok?
şimdi o zamanlar herşey iyi idi de şimdi mi tu kaka oldu?
diğer taraftan ortamda bir TC kanunu var iken, THK ve Jandarma birer devlet kurumu olduğu halde kendilerini biraz da kanundan üst vaziyete koymuşlar mıdır? yoksa koymamışlar mıdır?
TC mahkemesinin kararı aynı kanunda yazılan gibi açık ve nettir. Anlamayan yoktur sanıyorum. Üzerinde yok öyle değil böyle denilecek birşey var mı?


Kullanıcı avatarı
acg5
Mesajlar: 307
Kayıt: 23.09.2004, 22:11
Ad Soyad: Adnan Coskun Gücenmez
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 3 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #47 gönderen acg5 » 8 yıl 11 ay önce (30.03.2015, 17:00)

nidaakiz yazdı:
Champion yazdı:Selamlar

Yanlış anlaşılmaları engellemek için bazı konuları açıklamak gereği duyuyorum.
Bahsettiğim lisans terimi yeterlilik belgesi anlamında kullanılmıştır. Sportif anlamda ülkemizdeki kullanımı dalış brövesine benzetilebilir.

THK’nın, Babadağ İşletmesinin uygulamaları eksik ,yetersiz veya yanlış olabilir. O sertifikalar hak etmeyen, yetersiz kişilere verilmiş olabilir. Bütün bunlar bu sporun yapmak için yeterlilik belgesi olması gerektiği şartını değiştirmez. 3 hafta önce uçuş için bulunduğum Nepal gibi bir 3. Dünya ülkesinde bile tüm pilotlardan lisans ve sigorta soruluyor ve eksik belgelilerin uçması engellenebiliyor. Bu sistem Dünyanın her tarafında böyledir ve alternatifi yoktur.

Konu daha iyi bir lisanslama nasıl yapılabilir sorusuna cevap aramak ise bu tartışılabilir ve çözüme ulaştırılabilir. Bunu gerçekleştirmek için kullanılacak yöntemlerde tartışılabilir veya kişisel olarak uygulanabilir. Babadağ hadisesini ve mahkeme kararını bir zafer olarak yorumlasanız da oraya gittiğinizde icraatta bir değişiklik olmadığını görürsünüz.

Yukardaki satırlarda benim yazılarımdan alıntılar yapıp beni seviyesiz bir tartışmanın içine çekmeye çalışan arkadaşı ben tanımıyorum.
Dolayısıyla yazdıklarım cevap niteliğinde değil, çevresindeki tanıdığım, inandığım arkadaşlara açıklama gereği duymamdandır.
Bu arkadaşın etrafında toplanıp dolmuşa binen guruba sesleniyorum!
Aksaray’dan bindiğiniz bu dolmuşun son durağı Sirkeci’dir. Sarıyer’e gitmek isteyen arkadaşların araç değiştirerek aktarma yapması gerekiyor!

Bir Brezilya dizisi tadında kitle dejenerasyonuna hizmet etmekten başka hiçbir işe yaramayan YP forumunu bir daha kullanmayı düşünmüyorum. Forumdaki arkadaşlar Gin Gliders ürünleri, Yarışma Duyuruları ve Teknik konular için Facebook sayfalarını veya ilgili web sitelerini takip edebilirler. Muhtemelen yarışmalar ve XC ligi için bağımsız bir web sitesi açmamız gerekebilir.

Sağlık ve esenlikler dilerim

Semih SAYIR


Benim merak ettiğim, yamaç paraşütüne bu ülkede ilk defa yapılmaya başlandığında, ki o arkadaşlar bu işin ülkede öncüleridir, gidip Fai den lisans alıp da mı uçtular.
Hatta aralarında işi iyi öğrenip de başkalarına öğreten (eğitmen olan) kimse mi yok?
şimdi o zamanlar herşey iyi idi de şimdi mi tu kaka oldu?
diğer taraftan ortamda bir TC kanunu var iken, THK ve Jandarma birer devlet kurumu olduğu halde kendilerini biraz da kanundan üst vaziyete koymuşlar mıdır? yoksa koymamışlar mıdır?
TC mahkemesinin kararı aynı kanunda yazılan gibi açık ve nettir. Anlamayan yoktur sanıyorum. Üzerinde yok öyle değil böyle denilecek birşey var mı?


Nepal de istenen lisans FAI den miydi acaba... Mesela Türkiye Cumhuriyeti Spor Bakanlığının vermiş olduğu Sporcu Lisansı o yarışmada geçerli sayılmışmıdır?

Bilmediğim için soruyorum. lütfen yanlış anlamayın. Cevap verilirse sevinirim
Teşekkürler.

Kullanıcı avatarı
VBaran
Mesajlar: 157
Kayıt: 22.03.2015, 21:58
Ad Soyad: Volkan Baran Düzenli
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 3 / 0
Yaş: 37
Pilot Menüsü: 

Mesaj #48 gönderen VBaran » 8 yıl 11 ay önce (13.04.2015, 04:38)

Bu olay aynen şuna benziyor. 18 kişilik bir minibüsü kullanabilmek için E sınıfı bir ehliyete sahip olmak gerekiyor. Kurs, sınav vs derken bu belgeyi alan kişi 18 kişilik minibüsü trafik içinde kullanmaya hak kazanıyor. (Sertifika) (sertifikanın kelime anlamı bahs geçen herhangi bir konuyla ilgili eğitim alınıp alınmadığının yasal göstergesidir)

Ama gelin görün ki, bu E sınıfı ehliyet almış olan kişi minibüsünde insan taşımacılığı yapabilmek için en basitinden belirli bir yıl geçmesi gerekiyor. E adamın ehliyetini aldıktan sonra o aracıyla ne kadar km sürüş yapıp tecrübe edindiğine kimse bakamıyor. Zibilyon tane belge isteniyor. Ticari taşımacılık belgesi, psikoterapi belgesi vs. vs. uzuyor da gidiyor. Bunların her birini edinmek için de devlete paralar ödeniyor. (bu da lisans kategorisine girebilir sanırım)

Dolayısıyla şahsi fikrime göre, sertifika gerekli olmalıdır. Alınan eğitim seviyesini gösterir, pilotun seviyesini belirler, eğitmenin eğitim verebilmek için bir sebebi olmasını gösterir, vs. vs. Ama bunların hepsini edinmek ve uygulayabilmek için şartlar daha cazip, sevdirici ve kolay hale getirilmelidir. Yani THK'dan eğitim alabilmek için 40 takla atmaya gerek kalmamalı, özel eğitim alabilmek için dünya kadar para harcanmamalı. Özel eğitmenlerin ve kurumların ticarette "sürümden kazanmak" tabiriyle iş yapabilmeleri için dış kurumların, klüplerin, toplulukların bu sporu iyi tanıtıp sevdirmesi gerekir.

Lisans konusu da bana göre saçma sapan bir uygulamadır. Lisans denen şey ne için vardır ve neden gereklidir herkes biliyordur herhalde. Bir yeri temsil etme düzeyine gelmiş, ya da bunu istemiş birilerine lisans verilir (misal futbolcular), ve o belge ile kişinin nereyi temsil ettiğini anlarsınız. Bir dağa tırmanıp tek başıma kendim için uçuyorsam benden lisans talep edilmesi, olmadığı zaman uçuşuma engel olunmasının görüldüğü gibi yasal dayanağı yok. Olması da saçma olurdu. Benim hür bir zevkim vardır, zevkimi temsilen uçuyorumdur.

Ülkelerin belge talebi konusu da aslına bakarsanız tamamen ilk eğitimle çözülecek bir iştir ki, hem günümüzde hem de ülkemizde daha uzuuun yıllar ütopya olarak kalacaktır. Gelişmiş (eğitim seviyeleri yüksek ve kaliteli) ülkelerde en basitinden trafik eğitimi ilk öğretilen şeydir. Bir çocuğa yolda nasıl yürümesi gerektiği bile eğitim sistemi dahilinde öğretilir. Çocuk da ne yapması gerektiğini bilir. Bizde bu eğitim yetersiz olduğu gibi, annesinin elini bırakıp yola fırlayan çocuk o bıraktığı elden tokat yiyor. Ne güzel öğreniyor değil mi?
Trafik eğitimini geçin, normal olarak neyin etik olup olmadığı doğru düzgün öğretilemiyor. Misal bir ambulansa nasıl yol verileceği Türkiye'de bilinmiyor. Trafikte bunu uygulayamayan insandan hava kurallarını eğitim almadan kendi kendine okuyarak öğrenmiş olmasına güvenemezsiniz. Termikte nereye döneceğini bilemezsiniz. Ambulansa yol vermeyi öğrenseydi bunu da uygulayabilirdi.

Velhasıl, sadece Babadağ'da lisans soruluyor olması tamamen kapitalizm işidir. Bölgenin popüler olmasından, turizm merkezi olmasından kaynaklıdır. Bir yerde para getiren kaynak varsa insanlar bunu yasal dayanak gözetmeksizin kullanırlar. Bu hayatın her alanında böyledir.

Söz konusu mahkeme kararı önemlidir ve tebrik edilmelidir. Ama Cerem Cem arkadaşı ben çok iyi tanırım. Bana yamaç paraşütünü sevdiren de kendisidir. Eğitimle ilgili söylediği sözlerden eğitimsiz ya da kendi kendine edinilen eğitimle uçmanın serbest olması gerektiğini ima ettiğini sanmayın. Kendisi sorulan her soruya detaylı ve açıklayıcı, eğitici, öğretici şekilde cevap verir. Ve kendisi eğitimci olsa Türkiye'deki en iyi eğitimcilerden biri olur. Ki benim için öyledir..

Saygılar..

Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 151
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #49 gönderen MAGNETO » 8 yıl 11 ay önce (20.04.2015, 13:08)

babadağ singil ucus konusundaki Bilgi kirlili yine en guzel cevap , hakkaten teprik ediyorum .
Ancak bu prosedur ticari ucus yapanlar icin gecerli deyil sanirim yani belge sahibi olma zorunlulugu ticari ucuslar icin gecerli bir durum gibi anliyorum ben bunu ,
istiyen singil plot icin hicbir engelleyici durum yok yani !
Bu tip belgeleri Ozel eyitim veren kuluplerinde verebilmeri gerektiyini dusunuyorum ,thk tekelinde olmasinin bence hicbir mantigi yoktur bana gore
Ben Nepal'deki yarismaya genclik ve spor bakanliginin bana vermis oldugu sporcu lisansi , sgk no ve organizasyonun belirlediyi FAİ nin wep sayfasinda ki puanim ile katildim hicbir extra belge isten medi .

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Mesaj #50 gönderen aspex » 4 yıl 4 ay önce (18.11.2019, 16:38)

Cerem Cem arkadaşımızın 2015 yılında Babadağ da maruz kaldığı durumun bir benzeri şimdi Ordu/boztepe de uygulanıyor...P3 kontrolü yapan iki memur sabah akşam tepede bekleyerek mesaisini or da geçiriyorlar.OSHAVK ailesi olarak 30 pilotumuzun 5 i uçabiliyor diğerleri hafta sonu keyif uçcusuydular bu uygulamayla sporu bırakma durumuna geldiler.
Cem kardeşimizin kazandığı davayı emsal göstererek durumu aşmayı düşünüyordukki;durum şöyle olmuş,
8 Mart 1987 tarih ve 19394 sayılı Resmi gazetede Çok Hafif Hava Araçları İşletme Yönetmeliği (SHY-6C) 11.maddesinde ,’’ Motorsuz çok hafif hava araçları için pilot lisans zorunluluğu yoktur. Bu hava araçlarında can güvenliği ve uçuş emniyeti uçan kişinin kendi sorumluluğundadır. Bu hava araçlarında uçacak kişilerin genel havacılık kurallarını bilmeleri ce uygulamaları gerekmektedir.’’ cem arkadaşımıza davayı kazandıran bu madde olmuş lakin;

Daha sonra 9 ocak 2016 tarih ve 29588 sayılı resmi gazetede AMATÖR HAVACILIK FAALİYETLERİ YÖNETMELİĞİ (SHY – 6C) ile yukarıdaki yönetmelik yürürlülükten kaldırılmış.Fakat AMATÖR HAVACILIK FAALİYETLERİ YÖNETMELİĞİ (SHY – 6C ) Kapsam MADDE 2 – (2) Motorsuz yelken kanat, ayakla inilen motorlu yelken kanat, motorlu/motorsuz paraşüt, motorlu/motorsuz yamaç paraşütü gibi harici güç ile havalanabilen hava araçları bu Yönetmelik kapsamı dışındadır denilmiş.Yani lisans zorumluluğu ile ilgili şuan ortada bir yönetmelik maddesi yok.

Sivil havacılık Genel Müdürlüğüne bu muallak durumu kulüp olarak resmi yazışma ile sorduk cevap bekliyoruz.Gelecek olan cevap bu gibi maduriyet yaşayan herkesin elini hukuki olarak güçlendirecektir diye düşünüyorum.SHGM gelen yazıyı burada paylaşacağım.
saygılar.

Kullanıcı avatarı
aspex
Mesajlar: 1470
Kayıt: 30.10.2012, 12:16
Ad Soyad: Tarık Yıldırım
Şehir: Ordu
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 105 / 15
Pilot Menüsü: 

Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Mesaj #51 gönderen aspex » 4 yıl 3 ay önce (10.12.2019, 15:45)

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü kulübümüze cevap vermiştir.

.....bahsi geçen motorsuz yamaç paraşütü uçuş eğitimi,yeterlilik sertifikasyon yetkilendirmeleri ve uçuş denetlemeleri ile ilgili Genel Müdürlüğümüz sorumluluk alanı dahilinde herhangi bir düzenlememiz bulunmamaktadır.imza

buradan da anlaşılacağı üzere hiçbir hukuki dayanağımız olmaksızın yetim çocuk misali kendi kendine bırakılmış bir spor branşıyız.İsteyen amir,isteyen yetkili kafasına göre kurallar koyup bizimle ilgili tasarrufta bulunabilir...
Çok yazık.

Son beğenen acemi


Kullanıcı avatarı
tunahan yz
Mesajlar: 255
Kayıt: 04.03.2011, 13:14
Ad Soyad: Tunahan Yavuz
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Mesaj #52 gönderen tunahan yz » 4 yıl 2 ay önce (12.01.2020, 12:48)

Slm bu konu iyi olmuş tşkler cem bey ben tandem tırayk pilot olarak bazı şeylere deyinmek istiyorum kurumu ve kurumun altındaki çakallar kurumun lisan ver adına fahiş fiyatlarla pilot aday adaylarını sömürüyordu artık gerek kalmadıysa çok iyi oldu bir şu konu var...... THK diyorki P5 kadar ilkokulu alabilir sonrası sonrası t1 T2 lise olcak diyor kardeşim daha önce çok ilkokuluya verdinde şimdi ne değişti tabi Fethiye'nin eski pilotlarını dayatmasıyla lise zorunluluğu geldi .....bakım artık T2 nin alanyadada etkisi kalmadı tabiki bu arada yanlış duymadıysam artık sigorta şirketi ayrılmış Fethiye den diyecem şudur adetle li olmalı herkes bu sistem

Kullanıcı avatarı
zekeriyadur
Mesajlar: 1
Kayıt: 14.03.2020, 00:39
Ad Soyad: Zekeriya DUR
Şehir: Istanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Mesaj #53 gönderen zekeriyadur » 4 yıl 1 hafta önce (14.03.2020, 01:13)

Sigorta şirketi Fethiyeden değil tüm Türkiyeden ayrıldı.

Havacılık sigortası konusunda uzun yıllar tecrübesi olan bir broker olarak, havacılık alanında faaliyet gösteren tüm pilot, kabin memuru, teknisyen, dispeçer ve diğer görevlerdeki arkadaşlara yüksek teminat ve uygun prim çerçevesinde ferdi kaza sigortası sağlıyoruz. Teminat 24 saat geçerli ve havacılık aktivitenizi de kapsamaktadır. Bilgi edinmek isteyen tüm herkes 05340151065 numaralı telefonumdan beni arayabilir. Zekeriya DUR

Kullanıcı avatarı
skycop
Mesajlar: 64
Kayıt: 18.10.2012, 19:10
Ad Soyad: Savaş Kantar
Şehir: Afyon/Eskişehir
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Yaş: 50
Pilot Menüsü: 

Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Mesaj #54 gönderen skycop » 3 yıl 5 ay önce (01.10.2020, 17:03)

EVET Kanuni görüşüm. Ordaki mekanın Resmi ve Gayri Resmi adamları bir nevi değnekcilik görevi almışlardır. Önüne gelen sırasıyla yetkili şimdi de Kapadokya Üniversitesi .....

Kullanıcı avatarı
skycop
Mesajlar: 64
Kayıt: 18.10.2012, 19:10
Ad Soyad: Savaş Kantar
Şehir: Afyon/Eskişehir
Aldığı Beğeni: 5 / 1
Yaş: 50
Pilot Menüsü: 

Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Mesaj #55 gönderen skycop » 2 yıl 10 ay önce (03.05.2021, 10:10)

Konu öne çıksın diye;
Evet doğru fakat böyle riskli ve önüne gelenin uçmaya kalktığı bir yerde kontrol şart.

Uçuşa yasak bölge konusu da tamamen mülki amir yetkisindedir.
Aranız iyiyse hiçbir sıkıntı yaşamazsınız.
Örnek : Antalya Konya altı yasak.

Kullanıcı avatarı
616161
Mesajlar: 9
Kayıt: 24.11.2020, 22:43
Ad Soyad: Erdem dereli
Şehir: Istanbul
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Mesaj #56 gönderen 616161 » 2 yıl 10 ay önce (04.05.2021, 16:28)

Valla hocam tebrikler babadag dan ucmak icin p3 icin kendimizi yirtiyoruz para topluyoruz kursun oldugu yere gidip 1 ay kalmak icin masraf etmemiz gerkiyor sagolasn gercekten hocam bunlar dan kurtuldum simdi


Kullanıcı avatarı
FethiyeSHM
Mesajlar: 6
Kayıt: 26.04.2021, 11:09
Ad Soyad: Slot Hizmet Merkezi
Şehir: Fethiye
Aldığı Beğeni: 1 / 2
Pilot Menüsü: 

Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Mesaj #57 gönderen FethiyeSHM » 2 yıl 10 ay önce (05.05.2021, 12:56)

Merhaba, Yamaç Paraşütüne gönül verenler, :tick:

Muğla ili Fethiye ilçesi Babdağ bölgesi notamlı uçuş sahasında yapılan yamaç paraşütü faaliyetlerinin emniyetli bir şekilde yapılabilmesi için

https://shmfethiye.kapadokya.edu.tr/Fet ... onerge.pdf ← ⚠️Babadağ Uçuş Yönergesi yayınlanmıştır.

Bu Yönergeye istinaden uçuş yapacak her Amatör Pilot ➜⚠️https://shmfethiye.kapadokya.edu.tr sitesinden aşağıda belirtilen adımları uygulayarak kayıt olmak ve her uçuştan önce QR kod oluşturmakta sorumludur.

Amatör Pilotların en az P3 lisansına sahip olması,
P2 Lisansı olanların sisteme Öğretmen Taahütnamesi➜⚠️ https://shmfethiye.kapadokya.edu.tr/fil ... tname.docx yükleyerek kayıt olması gerekmektedir.

Emniyetli Uçuşlar !

⬇ Kolay kayıt için işlem adımları ⬇

1TR.jpeg


2TR.jpeg


3TR.jpeg


4TR.jpeg

Kullanıcı avatarı
senc911
Mesajlar: 95
Kayıt: 01.01.2012, 01:23
Ad Soyad: Sencer Ulukanoğlu
Şehir: Mersin
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Babadağ'da bile lisans zorunluluğu yok

Mesaj #58 gönderen senc911 » 2 yıl 10 ay önce (07.05.2021, 17:06)

Emeğinize sağlık. Çok güzel sonuç oldu