1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Uçuş vinci

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (30.10.2011, 19:46)
gönderen tesviyeci
merhaba arkadaşlar;
okulumuzda bir adet uçuş vinci yaptık. bu vinci tek kişi ve tandem yelken kanat ve yamaç paraşütü uçuşları için tasarladım. ama maalesef henüz uygun bir motor bulamadığım için arabayla idare ediyorum. bu vinç thk nın vinci esas alınarak yapıldı. onun için schooter dan yapılan vinçlere göre oldukça fazla avantajları ve özellikleri var. örneğin her an ip üzerindeki gerginliği görebiliyorsunuz, ayrıca ip sarma sistemi mevcut, birde ip kesme makası ilave ettim. uçuş vinçlerini imal ederken karşılaşılan en büyük sorun uygun ip bulmakta çekilen güçlüktür.ben bu ipi çok aradım ama sonunda benim kadar çılgın bir ipçiye dokutturdum. adam iyi iş çıkardı. ip görünüşte thk nın kullandığı iple aynı ama ondan daha az esniyor ve ondan daha mukavim. üstelikte ondan çok ucuz ben tam 300 kg da test ettim hiç bir şey olmadı. bu vinç le test uçuşları yaptık. bir defasında tam 750 m'yi gördük.

[/img]

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (30.10.2011, 22:23)
gönderen marxus
http://www.youtube.com/watch?v=NZFMX3lB ... re=related


bu nasıl olur Ali abi wakeboard için ama basit gözüküyor

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (31.10.2011, 21:54)
gönderen tesviyeci
Merhaba arkadaşlar;
Evet bu videodaki alet prensipte uçuş vincine benziyor. ama sarma sistemi ve gerginlik gösteren sistemi yok. Ve tabi ki ip kesme sistemi de yok. Bu sistemler wakeboard için çok önemli olmaya bilir ama uçuş için önemli. zira aşırı yüklerde ya kanat kırılması olur yada kanat sağa veya sola doğru ani yatışa geçer ve yere çakılana kadarda durmaz. bu durumlarla karşılaşmamak için ipin gerginliğini bilmek ve önceden tedbir almak hayati önem taşır. eğer ani yatışı önleyemezsek o zaman ipi anında kesmek gerekir. Bunlar yelken kanat için geçerli yamaç paraşütü için durum daha hassastır. zira bütün bunlara ek olarak. yamaç paraşütünde birde kanadın geride kalma riski vardır. Bunun için yamaç ile vinç çekişi çok daha hassas bir iştir.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (28.12.2011, 21:50)
gönderen halukyildiz
Cok iyi bir calisma olmus. Ip olarak Dyneema kullanilabilir. 5mm Dyneema ip ile planor cekilebiliyor en hafif planorun pilotla beraber 350 kg falan oldugu dusunulurse size 4mm Dyneema ip bile yeter. Bu ipi denizcilik malzemesi saticilari araciligiyla bulabilirsiniz. Bidigim kadariyla Hollanda'da uretiliyor. Birde bilmem duydunuzmu cekislerde zayif bir baglanti kullanilir. Zayif baglantinin kopma direnci ipten herzaman kucuktur. Eger cok yuk binerse bu zayif baglantidan kopma gerceklesir. Zayif baglanti hava aracina en yakin yerden baglanir ki kopan ip asagi sallanmasin. Giyotin sistemini yapmis olmaniz guzel. Pilot ayrilamazsa ipi kesebilirsiniz. Bunu treyler seklinde kendi motoru uzerinde olan bir sistem haline getirip arabinin arkasinda cekerseniz cok daha pratik olabilir. Eminim zaman icerisinde gelistirirsiniz. Bu haliyle bile harika. 750m ciktiysaniz bu vincle zaten ilk termik baglantisini kurmak icin yeterde artar bile. Tepelere YK tasimaniza gerek kalmamis. Tebrikler. Birde bir soru sorayim 750 metreye hangi ruzgar sartlarinda ve ne uzunlukta bir iple(pist) cikabiliyorsunuz? Yada 1500 m pistiniz ve ipiniz olsa ruzgarsiz havada kac metreye cikabilmeyi umarsiniz?

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (29.12.2011, 11:54)
gönderen bartsay
Ali Abi Öncelikle yürekten tebrik ederim çok güzel bir çalışma;
Şimdi sorularım.

1-Konyaya gelsek deneyebilirmiyiz?
2-İpin suya mukavemeti nasıl? (Özellikle tatlı suda)
3-Nasıl bir motor düşünürsünüz?
4-Traktörün şaftı ile bu iş olur mu?
5-Bir maliyet çıkardınız mı?

elinize sağlık

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (29.12.2011, 12:59)
gönderen agalptekin
Konya'da Ali Demir'in olması ekip için çok büyük bir şans Veysel Aydın'la birlikte bu adamların yapamayacağı hiç bir şey yok diyebilirim yakında bir uçak üretimi bekliyorum şahsen... :)

Not: Veysel AYDIN daha önce de 1 adet paramotor ve 2 adet trike üretmiştir.

Vincin ilk denemesinde oradaydım ve bir kanadın Konya'nın sonsuz ovasında bir anda metrelerce irtifa alması harika bir şey...

Ali Abi'nin yelken kanatçı olmasına rağmen vinci paraşüt için de tasarlaması da ayrı bir incelik...

Ekibe ve tüm havacılık camiasına katkılarından dolayı teşekkür ederim Abicim senin nezdinde Veysel AYDIN'a da buradan kocaman bir teşekkür!

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (29.12.2011, 20:18)
gönderen ORKO
vinci tandem uçuşla deneme şansım oldu ;) gayet başarılı bi çalışma... Ali abiyi tebrik etmemek elde değil... konya geriden geliyordu ama öne çıkmaya başladı yapılan çalışmalardan dolayı...

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (30.12.2011, 00:23)
gönderen tesviyeci
Merhaba arkadaşlar;
Öncelikle çok teşekkür ederim. Benim en büyük şansım yaptığım vinci ve diğerlerini hiç düşünmeden deneyecek kadar bana güvenen arkadaşlarımın olmasıdır.
vincin ipi Türkiye'de dokundu. ve ben onu 300 kg da test ettim. mekanik özellikleri THK'nın kendi vincinde kullandığı ipten daha iyi. ipin suya dayanımı demekle ne kastettiğinizi tam anlayamadım ama araştırmalarımda gördüm ki bu ip ile aynı örgüye sahip ipleri su kayağı yapanlarda kullanıyor hatta ismi de yüzen halat.
Vinç ile her zaman beraber uçuş yapabiliriz. Beklerim. motor olarak en iyisi 250 -300 cc schooter motorudur ama bulmak zor onun için eğer fırsat bulabilirsem 150 cc schooter motoru takmayı planlıyorum. Bana kalırsa traktör şaftı olmaz çünkü traktör şaftını kontrol etmek zor olur gibi geliyor bana.
Ticari düşünmediğim için maliyet çıkarmadım ama bu işin en büyük maliyeti emeği ve malzeme bulmak için harcananlar bence bence örneğin ipinin metresini 50 krş a dokutturabiliriz şimdi ama dokuyacak kişiyi bulana kadar çektiklerimi ben biliyorum . bulduktan sonra ipi tutturmakta hiç kolay olmadı.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (30.12.2011, 00:26)
gönderen tesviyeci
Biz 750 m' ye yelken kanatla çıktık. o gün 1300 m ip serdik ve 30 km civarında bir rüzgar vardı. rüzgarsız bir hava da 1500 m ip serer seniz sanırım 500 m yi görebilirsiniz. bu yelken kanat için geçerli. yamaç paraşütünde işler biraz daha karmaşık. zira yamaç paraşütünde eğer çekişi iyi ayarlayamazsanız. kanat geriye düşüyor ve kanat yükselmek yerine vince karşı koymaya başlıyor.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (30.12.2011, 03:14)
gönderen halukyildiz
Basarilarinizin devamini dilerim. Yelkenkanat tarafinda nasil bir kanca sistemi kullaniyorsunuz? Eger isterseniz size yuk altinda acilabilen ve ipten kurtulmayi saglayan bir duzenegin teknik cizimini gonderebilirim. Ipi YK'ya nasil bir bagliyorsunuz?

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (30.12.2011, 08:49)
gönderen tesviyeci
Teşekkürle haluk bey;
Evet, haklısınız onu atlamışım. Pilot ipe, bırakma aparatı dediğimiz bir aparat sayesinde bağlanır. bu aparatın birer mandalla açılan iki kilidi vardır. Yelken kanat ile vinç çekişi yaparken pilot vince iki iple bağlanır. ip, hattın ucunda çatallaşır ve ikiye ayrılır bu iplerden birisi alt trapezin üstünden diğeri de altından geçerek pilotun göğsüne takılı olan bırakma mekanizmasına bağlanır. çekiş başladıktan sonra 50-60 m yükselince pilot birinci ipi bırakır. bu alt trapezin üstünden geçe iptir. çekişin sununda da pilot ikinci ipi de bırakır.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (30.12.2011, 16:55)
gönderen tesviyeci
Bu arada Haluk bey bahsettiğiniz sistemin çizimlerini [email protected] adresine gönderebilirseniz sevinirim teşekkürler.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (31.12.2011, 00:45)
gönderen halukyildiz
gonderdim

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (31.12.2011, 22:08)
gönderen tesviyeci
teşekkürler Haluk bey

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (01.01.2012, 00:09)
gönderen Seher25
Merhabalar,
Bizlerin de yamac parasütü icin kullandigimiz baglanti (Klinke SK2) asagida verdigim linkte oldugu gibi.

http://www.independence-world.com/inter ... 205846.htm

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (01.01.2012, 20:52)
gönderen AltinKartal
Konyalı arkadaşlarımı kutluyorum. Ben de katkım olursa diye deneyimlerimi anlatayım: Yurtdışında iken içimde hep bir ukde olan yelkenkanat kursuna katılmıştım. Bulunduğum bölgede neredeyse hiç tepe olmadığı için tüm kalkışlar vinç ile oluyordu. Aşağıya videosunu koyduğum vinç scooter tipi bir motorsiklettten oluşmakta. Bir sehpaya oturtulmuş, ön arka tekerler çıkarılmış ve arka teker terine ip dolanmış bir makara konulmuş. Başka hiçbirşey tok. Son derece basit... Arkadaşlarımızın yaptıkları vinç bunun yanında uzay mekiği gibi kalıyor. Ben bahsettiğim vinçle başlangıç eğitimi aldım. İlk başlarda yerden sadece 1-2m yüksekte tarla boyunca gidiyordum. Daha sonra kademeli olarak daha yükseklere çıktım. Arkadaşlar vinç gerçekten de çok eğlenceli. Motorsikletteki kişi de yaptığı işin farkındaysa bence güvenli bir sistem. İleride uygun şartlar elime geçerse ben de böyle bir aleti imal etmeyi düşünebilirim. Eğer yapmayı düşünenler varsa yardımcı olurum elimde kalkış ve acil durum prosedürleri var. Yanlız, rüzgarlı havalarda videodaki motor yamaçparaşütlerini çekemiyormuş. Yelkenkanatlar bu konuda yp'ne göre daha avantajlılar. Ama rüzyar yok/az ise yp. için sorun olmadığını söylediler.

Videonun linki: http://vimeo.com/34432183

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (03.01.2012, 23:53)
gönderen tesviyeci
Teşekkürler Emre bey;
Scooter' dan yapılan vinçler oldukça yaygın benim ilk yaptığım vinçte scoote'dan dı.
İş görüyor, ama eğer motor güçlüyse benim yaptığım sistemler son derece gerekli. özellikle tandemler içinde kuvvetli motor şart. vinç uçuşu özellikle yelkenkantlar için tepe çıkışından daha güvenli olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Hatta eğitimlerde bile, geçen sene öğrencileri sadece vinç ile eğittik tepeye çıktıklarında öğrencilerin hepimizi hayretler içerisinde bırakacak kadar iyi olduklarını gördük. burada tek dikkat edilmesi gereken eğitimin özel kanatlara la verilmesi bunun için willsi wing'in gondor kanadı biçilmiş kaftan.
Yamaç paraşütüne gelince. Biz yamacı denerken korkmuştuk ama yamaç paraşütü de gayet güvenli oluyor vinç çekişinde. Sadece belli kiloyu geçirmemek lazım onun için sadece scooter'dan yapılan vinçler yamaç paraşütü için güvenli değil bence.
Bence yamaç paraşütü, yer çalışmalarında vinç kullanılması son derece faydalı olacaktır. vinci kullanan kişi tecrübeli olursa sorun çıkmaz bence. yerden sadece 1m kesecek şekilde yer çalmaları yapılabilir.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (11.01.2012, 15:58)
gönderen bartsay
Ali Abi ipin suya mukavemetini sormuştum, özellikle tatlı suya
İbrahim Çoban düşündüğüm şeyin videosunu eklemiş,
benzeri YP ile de olur sanırım özellikle bizim eğirdir gibi yerlerde hoş olur diye düşünüyorum.


http://vimeo.com/31576562

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (11.01.2012, 23:05)
gönderen tesviyeci
Merhaba Arkadaşlar;
İpin Suya mukavemetinde bir sorun olmaz ama videodaki uçuş için kullanılan vinç tamamen farklı o vinçlere payout vinç deniyor burada mantık ipin sarılması değil hareket eden bir tekneden ipin belli gerginlikte bırakılması mantığına dayanıyor.

Gönderilme zamanı: 1 on yıl 2 yıl önce (11.01.2012, 23:23)
gönderen bartsay
iki yönlü çalışabileek bir sistem mükün olmaz mı?
İstersen tekne ile, istersen kara,
malum deniz kenarında 1 km ip srmek için yer bulunmuyor ama aletin bir benzeri yapılsa tandemle denizden 1000 M çıkılsa ?