ender yazdı:bir düzeltme yapayım.
kırılan kanat konusunu açan benim evet. ama metal yorgunluğu lafını eden başka bir üyeydi ben değildim.
metal yorgunluğu konusunda net bir bilgim yok. olumlu yada olumsuz bir hüküm veremem.
bildiğim kadarıyla sürekli stres-gerilim altında çalışan metallerle ilgili bir kavram. ve tüm metaller için de geçerli olmadığı...
(kendimle çelişmediğimi göstermek için bu not burada kalsın)
Evet, Yelken Kanat'ı sıfırdan yeniden modelledim.
Detaylarını paylaşıyorum, malzeme listesi;
13 KG ağırlığında 20 Metre 50mm çap 1.5mm et kalınlık zayıf 6063-T6 Alüminyum Boru. Bu boru Hücum boruları, kanat germe boruları ve omurga için kullanılacak.
3 KG ağırlığında 6 Metre 38mm çap 2mm kalınlık Cam Fiber Boru. Alüminyum Hücum boruları havacılıkta kullanılan Alüminyum olmadığı için Hücum borularına, omurga, ve kanadı germe(kanat tutucuları değil) borularına güçlendirme yapılacak.
5 KG ağırlığında 4 Metre 45mm çap 5mm kalınlık havacılıkta kullanılan 6082-T6 Alüminyum Boru. Bu borular ise boruların bağlantı yerlerine 2 kat olarak kullanılacak, aynı zamanda 2 ayrı boruyu da birleştirecek.
3 KG ağırlığında 5 Metre 30mm çap 2.5mm kalınlık havacılıkta kullanılan 6082-T6 Alüminyum Boru. Bu boru Yelken Kanat'ın yan kanatlarını tutacak.
3.50 KG ağırlığında 6 Metre 30mm çap 2.5mm kalınlık havacılıkta kullanılan 6082-T6 Alüminyum Boru. Bu borular ise kontrol çubuğu, yan trapezler, ve arka Trike bağlantısı için kullanılacak.
5 KG ağırlığında 6 Metre 40mm çap 2mm kalınlık havacılıkta kullanılan 6082-T6 Alüminyum Kare Profil. Bu da Trike'nin alt zeminini oluşturacak ve teker bağlantılarını sağlayacak.
3 Adet Tekerlek tahmini ağırlık 5 KG.Ve son olarak 3-5 KG ağırlık ise Alüminyum boruları birleştirme bağlantı metalleri için.Şimdi Yelken Kanat'ın Hücum, kanat germe ve omurga borusundan başlayayım;
Resim biraz karışık gelebilir, ama kolay anlaşılması için renklendirme kullandım.
- iskelet_detayları
Bu resim de Hücum borularının içine girip güçlendirecek Cam Fiber Boru ve Alüminyum Boruların parçalı görünümü;
- hücum_borusunun_içine_girecek_borular
Yelken Kanat'ın boru bağlantılarının 2 kat yapılması;
- 2_kat_boru
Ve Yelken Kanat'ın genel görünümü;
- yelken_kanat
Yelken Kanat'ın Trike'siz görünümleri;
- trikesiz_yelken_kanat
- trikesiz_yelken_kanat_2
Bu arada boruların etrafında kalan boşlukları ise Cam Fiber Kumaş ile saracağım, yalpalanma olmaması için.
Evet şimdilik bu kadar geliştirebildim, şimdi net ağırlık ve maliyetini paylaşacağım.
Motor, batenler ve yelken kumaşı hariç toplam maliyet yaklaşık
7600 Bin TLMotor, batenler ve yelken kumaşı hariç Trike dahil toplam ağırlık ise net olarak
38.7 KG ağırlığında.
Trike'siz tekerlek olmadan motor, batenler ve yelken kumaşı hariç sadece Yelken Kanat'ın tahmini toplam ağırlığı
28-32 KG ağırlığında.
Ender bey, rica etsem tasarım hakkında yorum ve toplam ağırlık konusunda düşüncelerinizi alabilir miyim acaba? Evet normal Yelken Kanat'tan daha ağır, ama daha önce de dediğim gibi kanadı sırtlamayacağım.
Ayrıca alçak uçuş testlerini yaptıktan sonra(1-2 Metre yükseklik) THK'dan Yelken Kanat Başlangıç Eğitimi almayı düşünüyorum, eğitim almadan yüksek irtifaya çıkmam doğru olmaz.