delta kanat yapmak

Yelkenkanat, planör , serbest paraşüt , mikrolight hakkındaki konular

Moderatör: Moderatör Ekibi

ender
Mesajlar: 163
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #21 gönderen ender » 5 ay 3 hafta önce (11.06.2022, 16:50)

Allah kolaylık versin kardeşim.

işi insanlı uçuş testlerine vardırmayı düşünüyorsan; burun açısını mümkün olduğu kadar dar açılı yapmaya çalış.

mevcut seri üretim kanatlar 100 derece ile 130-140 derece arasında burun açılarına sahip olarak üretiliyor.

eğitim kanatları 100 derece civarı. sebebi de daha güvenli ve kontrolü daha kolay olmaları... ve de tabiki daha yavaş uçmaları... sana en başta lazım olan da bu diye düşünüyorum.

üretime başlamadan önce internetten ROGALLO kanat diye araştırmanı tavsiye ederim. 90 derece burun açısı olanı bile var. hatta daha da dar.
En İyi Bildiğim Şey; Çok Az Şey Bildiğim...


Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 27
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 7 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #22 gönderen 37EMRE » 5 ay 3 hafta önce (12.06.2022, 01:21)

ender yazdı:Allah kolaylık versin kardeşim.

işi insanlı uçuş testlerine vardırmayı düşünüyorsan; burun açısını mümkün olduğu kadar dar açılı yapmaya çalış.

mevcut seri üretim kanatlar 100 derece ile 130-140 derece arasında burun açılarına sahip olarak üretiliyor.

eğitim kanatları 100 derece civarı. sebebi de daha güvenli ve kontrolü daha kolay olmaları... ve de tabiki daha yavaş uçmaları... sana en başta lazım olan da bu diye düşünüyorum.

üretime başlamadan önce internetten ROGALLO kanat diye araştırmanı tavsiye ederim. 90 derece burun açısı olanı bile var. hatta daha da dar.

Teşekkür ediyorum Ender Bey, burun açısı net olarak 116 derece, çünkü bulduğum yapım Planında öyleydi. Bulduğum Planlara sadık kalmak adına burun açısını 116 derece yapıyorum.

Yalnız aklıma bir soru takıldı, sakıncası yoksa bu konu hakkında değerli bilgilerinizden yararlanmak isterim. :) Yelken Kanat'ların hücum boruları bildiğim kadarı ile 50 mm çap 1-2 mm kalınlığa sahip. Ama maalesef Türkiye'de 6082-T6 alaşımlı 50 mm çap 1-2-3-4 mm kalınlık Alüminyum boru bulamadım, en az 5 mm kalınlık var oda çok ağır oluyor. Merak ettiğim konu şu;

Hücum borularını 6082-T6 40 mm çap ve 3 mm kalınlık kullansam yeterli gelir mi acaba? Kanat açıklığı yaklaşık 10 metre civarında, 50 mm çap 2 mm kalınlık yerine 40 mm çap 3 mm kalınlık 50 mm'nin yerini tutabilir mi sizce?
https://yelkenkanatprojesi.wordpress.com

ender
Mesajlar: 163
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #23 gönderen ender » 5 ay 2 hafta önce (12.06.2022, 10:35)

normalde hücum borusu çapı yaklaşık 5cm. omurga 4,5cm. crosbar ın çapı biraz daha fazla 6 cm gibi... et kalınlığı ise maximum 1mm Hatta 0,8-0,9mm bile olabilir. kumpasla ölçmedim ama o kadar ince ki şaşırırsın. sadece ek yerlerinde iki kat boru koyuluyor iki karış kadar.

2mm yada 3mm et kalınlığı kullanırsan çok ağır olur.

çapını azaltmanı ise hiç tavsiye etmem. çap küçüldükçe borunun bükülme direnci tehlikeli derecede düşer. ve et kalınlığını arttırmakla bu açığı telafi edemezsin.

orjinal çap bulamıyorsan bir büyük çapı kullan. bir küçüğü değil... yani et kalınlığı az olsun önemli değil. ama çap az olmasın.

zaten bu kanat işinde en zor kısım ihtiyaç duyduğun malzemeyi bulmak. ben yıllar önce metalcilerden benzer taleplerde bulunduğumda bana şöyle dediler: ''istediğin ebatta üretiriz. en az 1 ton sipariş vermen şartıyla tabi...''

yardımcı olabileceğim konularda elimden geleni yaparım. Tekrar kolaylıklar diliyorum...

Son beğenen 37EMRE
En İyi Bildiğim Şey; Çok Az Şey Bildiğim...

Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 27
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 7 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #24 gönderen 37EMRE » 5 ay 2 hafta önce (13.06.2022, 02:21)

ender yazdı:normalde hücum borusu çapı yaklaşık 5cm. omurga 4,5cm. crosbar ın çapı biraz daha fazla 6 cm gibi... et kalınlığı ise maximum 1mm Hatta 0,8-0,9mm bile olabilir. kumpasla ölçmedim ama o kadar ince ki şaşırırsın. sadece ek yerlerinde iki kat boru koyuluyor iki karış kadar.

2mm yada 3mm et kalınlığı kullanırsan çok ağır olur.

çapını azaltmanı ise hiç tavsiye etmem. çap küçüldükçe borunun bükülme direnci tehlikeli derecede düşer. ve et kalınlığını arttırmakla bu açığı telafi edemezsin.

orjinal çap bulamıyorsan bir büyük çapı kullan. bir küçüğü değil... yani et kalınlığı az olsun önemli değil. ama çap az olmasın.

zaten bu kanat işinde en zor kısım ihtiyaç duyduğun malzemeyi bulmak. ben yıllar önce metalcilerden benzer taleplerde bulunduğumda bana şöyle dediler: ''istediğin ebatta üretiriz. en az 1 ton sipariş vermen şartıyla tabi...''

yardımcı olabileceğim konularda elimden geleni yaparım. Tekrar kolaylıklar diliyorum...

Tekrar teşekkür ederim, o zaman mukavemet değeri daha düşük olan 6063-T6 Alüminyum alaşımı kullanmaktan başka çarem yok. Çünkü 6082-T6 alaşımında uygun olan hiçbir ölçü bulunmamakta. Bir büyük çap kullanın demişsiniz, ama 6082-T6 alaşımında daha büyük çapların et kalınlıkları daha fazla maalesef.

Şu anda 50mm çap ve 1,5mm, 1.65mm ve 2mm et kalınlığında sadece daha güçsüz olan 6063-T6 alaşımlı Alüminyum alaşımı var, 6063-T6 ile 6082-T6 alaşımının mukavemet değerleri aşağıda;
alaşım.png
alaşımlar


Malum Karbon Fiber ve Cam Fiber borular çok çok hafif ve bükülmeye karşı dirençli, 6082-T6 kadar güçlü olmayan 6063-T6 Alüminyumu 6082-T6 alaşım seviyesine getirmek için Cam Fiber Boru ile desteklemeye çalışacağım, ne kadar etkili olur bilmiyorum. Cam Fiber Boru 38mm çapında ve 2mm kalınlığa sahip, bu Cam Fiber Boruyu aşağıdaki resimdeki gibi yerleştirmeyi düşünüyorum.
delta.png
cam_fiber_boru_takviye


Bunun dışında başka tavsiyeleriniz varsa memnuniyet duyarım, örneğin alaşımı güçsüz olan Hücum borusuna Cam Fiber Boru yerine Beyzbol sopası falan da koyabilirim, yada 6063-T6 alaşımlı Hücum borusunun içine yekpare oturacak şekilde 47mm en 3-5mm kalınlık dikey 6082-T6 alaşımlı Lama da koyabilirim.

Bu konudaki diğer arkadaşlar ya maddi imkansızlıktan dolayı vazgeçtiler yada uygun malzemeyi bulamadılar, ama ben vazgeçmeyi düşünmüyorum.
Malzeme bulamamam yüzünden şu güzelim Projenin yarım kalmasını istemiyorum, bir çaresi olmalı. :)

Bu arada Yelken Kanat'ı daha iyi geliştirdim;
v.png

vv.png

vvv.png

vvvv.png
https://yelkenkanatprojesi.wordpress.com

Kullanıcı avatarı
Gurbet Kusu
Mesajlar: 62
Kayıt: 26.02.2021, 14:12
Ad Soyad: Tamer Akkoyunlu
Şehir: Köln
Aldığı Beğeni: 34 / 0
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #25 gönderen Gurbet Kusu » 5 ay 2 hafta önce (14.06.2022, 13:00)

Selamun Aleyküm kardesim,
Kolay gelsin. Allah basarilar nasip etsin.
Senin resimleri inceledim. Ben yamac parasütcüsüyüm, Delta kanat ucmadim ama teknik olarak bazi noktalar bana ters geldi
Biraz arastirdim
Bir iki noktaya dikkat cekmek istiyorum.
Belki gercekten yanilmis olabilirim amma Yönlendirme cubugu senin tasarimda sanki Pilotun yönlendirme cubuguna ulasmasina engel olmus
Bkz:Tasarim resmi1
istersen o boruyu yönlendirme cubugunun önune al Sari ile gösterdim

Hatta oldu olacak alttaki önerime bir bak;

Birde heryer boru/cubuk dolu bunu ikinci resimdeki Delta kanat gibi yapamaz misin?
Yani tekerlekleri direkt yönlendirme cubugunun altina koy
Geri kalan tüm konstruktionu ona göre degistir.
Cok kilo tasarrufun olur. Kumandasi kolay olur
Dosya ekleri
Delta kanat tasarim 1.jpg
Delta kanat 1.jpg

Son beğenen 37EMRE

Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 27
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 7 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #26 gönderen 37EMRE » 5 ay 2 hafta önce (14.06.2022, 14:01)

Gurbet Kusu yazdı:Selamun Aleyküm kardesim,
Kolay gelsin. Allah basarilar nasip etsin.
Senin resimleri inceledim. Ben yamac parasütcüsüyüm, Delta kanat ucmadim ama teknik olarak bazi noktalar bana ters geldi
Biraz arastirdim
Bir iki noktaya dikkat cekmek istiyorum.
Belki gercekten yanilmis olabilirim amma Yönlendirme cubugu senin tasarimda sanki Pilotun yönlendirme cubuguna ulasmasina engel olmus
Bkz:Tasarim resmi1
istersen o boruyu yönlendirme cubugunun önune al Sari ile gösterdim

Hatta oldu olacak alttaki önerime bir bak;

Birde heryer boru/cubuk dolu bunu ikinci resimdeki Delta kanat gibi yapamaz misin?
Yani tekerlekleri direkt yönlendirme cubugunun altina koy
Geri kalan tüm konstruktionu ona göre degistir.
Cok kilo tasarrufun olur. Kumandasi kolay olur

Aleyküm Selam. Çok teşekkür ederim, verdiğiniz tavsiyeler bilgiler benim için çok değerli.

Yaptığım model size garip gelmiş olabilir, o yüzden önce aşağıdaki videoyu izlerseniz ve tekrar değerlendirirseniz çok sevinirim.



Yelken Kanat'ı bu videodaki gibi yapmayı düşünüyorum, boru kısmına gelecek olursak;

Malum Yelken Kanat'ın üstünde de dikey boru ve teller var, ama yan tarafları tel ile değil de boru ile yaparsam üst kısımda dikey boru ve teller gerekmiyor, örneğin bu resimdeki gibi;
images.jpeg
yan_borular


Ayrıca ön tarafa da 1 adet tekerlek konulacak, Proje daha tasarım aşamasında. Sizlerin verdiği/vereceği bilgiler ışığında daha iyi hale getirebileceğimi düşünüyorum.

Ek not olarak, Yelken Kanat'ın arkasına elektrikli motor yada hızar motoru takılacak.

Verdiğim videoyu izledikten sonra tekrar değerlendirirseniz çok sevinirim. :)
https://yelkenkanatprojesi.wordpress.com


Kullanıcı avatarı
Gurbet Kusu
Mesajlar: 62
Kayıt: 26.02.2021, 14:12
Ad Soyad: Tamer Akkoyunlu
Şehir: Köln
Aldığı Beğeni: 34 / 0
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #27 gönderen Gurbet Kusu » 5 ay 2 hafta önce (14.06.2022, 15:49)

Evet ben yazacaktim bu model ancak motorla kullanilabilinilir diye,
amma dedim o zamanda önde teker eksik

Öne bir tekerlek + bir motorla olur bu is

Motor illa lazim cünkü; Motorsuz bu kanati havalandirmak Türkiye sartlarinda cok zor,
Öyle videodaki gibi temiz bir pist bulacan bir arkadas kalkista yardimci olacak falan uzun ve cetrefilli bir is

Fakat parasal zorluktan bahsediyoruz birde + 3-5 bin Euro motor ücreti eklenecek.
kafam karisti gene :?

Tam Türkiyede durum nedir bilemiyorum amma burdan (Almanya) cokta farkli degildir saniyorum, Burda motor ekleyince sinifta degisiyor, yani bir telsiz kullanimi belgesidir, kayittir kuyuttur biraz durum ciddilesiyor.

Tüm zorluklara ragmen motorlu bir kanatla ucmak elbet daha güzeldir.

Lakin baslangic asamasinda bir normak kanat yapsan, bunu yaparken ucus lisansini alsan (en önemlisi bu)
, hem bilgin artar hem seni bekleyen tehlikelerden haberdar olmus olursun gelistirmeni daha güzel yaparsin
Hem ucuz olur, tasimasi kolay olur,
biraz uctuktan sonra satarsin iyice bilgilenmis ve tecrübelenmis vaziyette motorlu imalata gecersin

Hani derler ya Bence...

Genede sen daha iyi bilirsin

Allah muvaffak eylesin

Son beğenen ender

ender
Mesajlar: 163
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #28 gönderen ender » 5 ay 2 hafta önce (14.06.2022, 20:11)

37EMRE yazdı:
ender yazdı:normalde hücum borusu çapı yaklaşık 5cm. omurga 4,5cm. crosbar ın çapı biraz daha fazla 6 cm gibi... et kalınlığı ise maximum 1mm Hatta 0,8-0,9mm bile olabilir. kumpasla ölçmedim ama o kadar ince ki şaşırırsın. sadece ek yerlerinde iki kat boru koyuluyor iki karış kadar.

2mm yada 3mm et kalınlığı kullanırsan çok ağır olur.

çapını azaltmanı ise hiç tavsiye etmem. çap küçüldükçe borunun bükülme direnci tehlikeli derecede düşer. ve et kalınlığını arttırmakla bu açığı telafi edemezsin.

orjinal çap bulamıyorsan bir büyük çapı kullan. bir küçüğü değil... yani et kalınlığı az olsun önemli değil. ama çap az olmasın.

zaten bu kanat işinde en zor kısım ihtiyaç duyduğun malzemeyi bulmak. ben yıllar önce metalcilerden benzer taleplerde bulunduğumda bana şöyle dediler: ''istediğin ebatta üretiriz. en az 1 ton sipariş vermen şartıyla tabi...''

yardımcı olabileceğim konularda elimden geleni yaparım. Tekrar kolaylıklar diliyorum...

Tekrar teşekkür ederim, o zaman mukavemet değeri daha düşük olan 6063-T6 Alüminyum alaşımı kullanmaktan başka çarem yok. Çünkü 6082-T6 alaşımında uygun olan hiçbir ölçü bulunmamakta. Bir büyük çap kullanın demişsiniz, ama 6082-T6 alaşımında daha büyük çapların et kalınlıkları daha fazla maalesef.

Şu anda 50mm çap ve 1,5mm, 1.65mm ve 2mm et kalınlığında sadece daha güçsüz olan 6063-T6 alaşımlı Alüminyum alaşımı var, 6063-T6 ile 6082-T6 alaşımının mukavemet değerleri aşağıda;
alaşım.png

Malum Karbon Fiber ve Cam Fiber borular çok çok hafif ve bükülmeye karşı dirençli, 6082-T6 kadar güçlü olmayan 6063-T6 Alüminyumu 6082-T6 alaşım seviyesine getirmek için Cam Fiber Boru ile desteklemeye çalışacağım, ne kadar etkili olur bilmiyorum. Cam Fiber Boru 38mm çapında ve 2mm kalınlığa sahip, bu Cam Fiber Boruyu aşağıdaki resimdeki gibi yerleştirmeyi düşünüyorum.
delta.png

Bunun dışında başka tavsiyeleriniz varsa memnuniyet duyarım, örneğin alaşımı güçsüz olan Hücum borusuna Cam Fiber Boru yerine Beyzbol sopası falan da koyabilirim, yada 6063-T6 alaşımlı Hücum borusunun içine yekpare oturacak şekilde 47mm en 3-5mm kalınlık dikey 6082-T6 alaşımlı Lama da koyabilirim.

Bu konudaki diğer arkadaşlar ya maddi imkansızlıktan dolayı vazgeçtiler yada uygun malzemeyi bulamadılar, ama ben vazgeçmeyi düşünmüyorum.
Malzeme bulamamam yüzünden şu güzelim Projenin yarım kalmasını istemiyorum, bir çaresi olmalı. :)

Bu arada Yelken Kanat'ı daha iyi geliştirdim;
v.png
vv.png
vvv.png
vvvv.png


boru içine cam boru çok ağır olabilir. kanatta yaklaşık 20 metre boru kullanılıyor. sadece hücum borularını hesaplasan 12 metre... metre başı 1 kg ağırlaşsa 12 kg extra yük demek.

bu konuda sana bir önerim var.

bulabileceğin en uygun çap ve kalınlıkta tek kat hücum borularını kullan.

omurgayı burundan ileriye 1-1,5 metre uzat. ve ince halatlarla hücum borusu uçlarına bağla.

bu; hücüm borularının geriye doğru bükülmelerini engeller.

yukarı doğru bükülmelerini engellemek için de; alt trapez (kontrol çubuğu dediğin şey) uçlarına yine halatlarla bağla.

bu şekilde üretilmiş kanatlar var. foto bulursam paylaşırım.

malzeme sorununu başka türlü çözemezsin. yurt dışından getirtmeye imkanın varsa o ayrı...
En son ender tarafından 14.06.2022, 20:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
En İyi Bildiğim Şey; Çok Az Şey Bildiğim...

ender
Mesajlar: 163
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #29 gönderen ender » 5 ay 2 hafta önce (14.06.2022, 20:18)

1280px-Hg_with_Minimum.jpg
işte foto
En İyi Bildiğim Şey; Çok Az Şey Bildiğim...

Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 27
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 7 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #30 gönderen 37EMRE » 5 ay 2 hafta önce (14.06.2022, 21:19)

Gurbet Kusu yazdı:Evet ben yazacaktim bu model ancak motorla kullanilabilinilir diye,
amma dedim o zamanda önde teker eksik

Öne bir tekerlek + bir motorla olur bu is

Motor illa lazim cünkü; Motorsuz bu kanati havalandirmak Türkiye sartlarinda cok zor,
Öyle videodaki gibi temiz bir pist bulacan bir arkadas kalkista yardimci olacak falan uzun ve cetrefilli bir is

Fakat parasal zorluktan bahsediyoruz birde + 3-5 bin Euro motor ücreti eklenecek.
kafam karisti gene :?

Tam Türkiyede durum nedir bilemiyorum amma burdan (Almanya) cokta farkli degildir saniyorum, Burda motor ekleyince sinifta degisiyor, yani bir telsiz kullanimi belgesidir, kayittir kuyuttur biraz durum ciddilesiyor.

Tüm zorluklara ragmen motorlu bir kanatla ucmak elbet daha güzeldir.

Lakin baslangic asamasinda bir normak kanat yapsan, bunu yaparken ucus lisansini alsan (en önemlisi bu)
, hem bilgin artar hem seni bekleyen tehlikelerden haberdar olmus olursun gelistirmeni daha güzel yaparsin
Hem ucuz olur, tasimasi kolay olur,
biraz uctuktan sonra satarsin iyice bilgilenmis ve tecrübelenmis vaziyette motorlu imalata gecersin

Hani derler ya Bence...

Genede sen daha iyi bilirsin

Allah muvaffak eylesin

Motor öyle dediğiniz gibi pahalı olmayacak, çünkü Microlight motoru kullanmayacağım. Ağaç kesme motorundan motor yapanlar var, veya elektrik motoru kullanırım ya da çıkma herhangi bir motor da olur.

Ayrıca videodaki sistem zaten Yelken Kanat'a yeni başlayanlar için oluşturulmuş bir çeşit Trike. Üretici öyle iddaa ediyor. Adı da videoda da gördüğünüz gibi Easy Flyer, zaten videoda gördüğünüz gibi kullanması da epey kolay görünüyor. :)

ender yazdı:
37EMRE yazdı:
ender yazdı:normalde hücum borusu çapı yaklaşık 5cm. omurga 4,5cm. crosbar ın çapı biraz daha fazla 6 cm gibi... et kalınlığı ise maximum 1mm Hatta 0,8-0,9mm bile olabilir. kumpasla ölçmedim ama o kadar ince ki şaşırırsın. sadece ek yerlerinde iki kat boru koyuluyor iki karış kadar.

2mm yada 3mm et kalınlığı kullanırsan çok ağır olur.

çapını azaltmanı ise hiç tavsiye etmem. çap küçüldükçe borunun bükülme direnci tehlikeli derecede düşer. ve et kalınlığını arttırmakla bu açığı telafi edemezsin.

orjinal çap bulamıyorsan bir büyük çapı kullan. bir küçüğü değil... yani et kalınlığı az olsun önemli değil. ama çap az olmasın.

zaten bu kanat işinde en zor kısım ihtiyaç duyduğun malzemeyi bulmak. ben yıllar önce metalcilerden benzer taleplerde bulunduğumda bana şöyle dediler: ''istediğin ebatta üretiriz. en az 1 ton sipariş vermen şartıyla tabi...''

yardımcı olabileceğim konularda elimden geleni yaparım. Tekrar kolaylıklar diliyorum...

Tekrar teşekkür ederim, o zaman mukavemet değeri daha düşük olan 6063-T6 Alüminyum alaşımı kullanmaktan başka çarem yok. Çünkü 6082-T6 alaşımında uygun olan hiçbir ölçü bulunmamakta. Bir büyük çap kullanın demişsiniz, ama 6082-T6 alaşımında daha büyük çapların et kalınlıkları daha fazla maalesef.

Şu anda 50mm çap ve 1,5mm, 1.65mm ve 2mm et kalınlığında sadece daha güçsüz olan 6063-T6 alaşımlı Alüminyum alaşımı var, 6063-T6 ile 6082-T6 alaşımının mukavemet değerleri aşağıda;
alaşım.png

Malum Karbon Fiber ve Cam Fiber borular çok çok hafif ve bükülmeye karşı dirençli, 6082-T6 kadar güçlü olmayan 6063-T6 Alüminyumu 6082-T6 alaşım seviyesine getirmek için Cam Fiber Boru ile desteklemeye çalışacağım, ne kadar etkili olur bilmiyorum. Cam Fiber Boru 38mm çapında ve 2mm kalınlığa sahip, bu Cam Fiber Boruyu aşağıdaki resimdeki gibi yerleştirmeyi düşünüyorum.
delta.png

Bunun dışında başka tavsiyeleriniz varsa memnuniyet duyarım, örneğin alaşımı güçsüz olan Hücum borusuna Cam Fiber Boru yerine Beyzbol sopası falan da koyabilirim, yada 6063-T6 alaşımlı Hücum borusunun içine yekpare oturacak şekilde 47mm en 3-5mm kalınlık dikey 6082-T6 alaşımlı Lama da koyabilirim.

Bu konudaki diğer arkadaşlar ya maddi imkansızlıktan dolayı vazgeçtiler yada uygun malzemeyi bulamadılar, ama ben vazgeçmeyi düşünmüyorum.
Malzeme bulamamam yüzünden şu güzelim Projenin yarım kalmasını istemiyorum, bir çaresi olmalı. :)

Bu arada Yelken Kanat'ı daha iyi geliştirdim;
v.png
vv.png
vvv.png
vvvv.png


boru içine cam boru çok ağır olabilir. kanatta yaklaşık 20 metre boru kullanılıyor. sadece hücum borularını hesaplasan 12 metre... metre başı 1 kg ağırlaşsa 12 kg extra yük demek.

bu konuda sana bir önerim var.

bulabileceğin en uygun çap ve kalınlıkta tek kat hücum borularını kullan.

omurgayı burundan ileriye 1-1,5 metre uzat. ve ince halatlarla hücum borusu uçlarına bağla.

bu; hücüm borularının geriye doğru bükülmelerini engeller.

yukarı doğru bükülmelerini engellemek için de; alt trapez (kontrol çubuğu dediğin şey) uçlarına yine halatlarla bağla.

bu şekilde üretilmiş kanatlar var. foto bulursam paylaşırım.

malzeme sorununu başka türlü çözemezsin. yurt dışından getirtmeye imkanın varsa o ayrı...


Cam Fiber boru sandığınız kadar ağır değil, 38mm çap 2mm kalınlık Cam Fiber boru 429gr/Metre ağırlığında. Bu durumda 12x429= 5148 yani düz hesap 5 KG extra ağırlık yapıyor. Yelken Kanat'ı sırtlamayacağım için 5-6 KG extra ağırlık sorun olmaz diye düşünüyorum, sonuçta Yelken Kanat'ı attığım video gibi yapmayı düşünüyorum. :)

Yazdıklarınızı iyice düşüneceğim. Başka fikirleriniz önerileriniz varsa yazarsanız sevinirim.

Tekrar teşekkür ederim.
https://yelkenkanatprojesi.wordpress.com

ender
Mesajlar: 163
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #31 gönderen ender » 5 ay 2 hafta önce (15.06.2022, 10:06)

cam fiber boru hangi sektörde kullanılıyor?
nereden buluyorsun?
maliyeti nedir?
ve son olarak işlemesi kolay mı? delik açmak mesela...


ben de bunları merak ettim şimdi.
En İyi Bildiğim Şey; Çok Az Şey Bildiğim...


Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 27
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 7 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #32 gönderen 37EMRE » 5 ay 2 hafta önce (15.06.2022, 12:16)

ender yazdı:cam fiber boru hangi sektörde kullanılıyor?
nereden buluyorsun?
maliyeti nedir?
ve son olarak işlemesi kolay mı? delik açmak mesela...


ben de bunları merak ettim şimdi.

Cam Fiber Boru, Karbon Fiber Borunun alternatifi ve daha ekonomik bir boru. Karbon Fiber ve Cam Fiber borular hafifliğin arandığı özellikle yüksek mukavemet gerektiren şeylerde kullanılıyor, mesela havacılıkta.

Hatta Karbon Fiber borulardan üretilmiş olan Yelken Kanatlar da var, örneğin;
https://www.willswing.com/t3/

Bu borular çok hafif ama çok güçlüler, yani hem hafif hem sağlam. 38 çap 2m kalınlık için 1 metrede yaklaşık 429 gram.

Hatta bu borular aynı kalınlıktaki ve çaptaki Alüminyum ve Çelik borulara kıyasla hem daha hafif hem de daha mukavemetli.

Karbon Fiberden daha ekonomik olduğu için Cam Fiber boruyu kullanmayı düşünüyorum.

Bu borular kıl testere ile kolaylıkla kesiliyor, deliğin de kolay açılacağını düşünüyorum.

Ve bu Cam Fiber boruyu güçsüz olan Alüminyum boruları(güçlü olan Alüminyum malzemesi uygun çap ve kalınlıkta bulunmuyor) güçlü hale getirmek için kullanacağım.

Cam Fiber boruyu bu linkten inceleyebilirsiniz;
https://www.kompozitshop.com/cam-fiber- ... p-38mm34mm

https://www.kompozit.net/cam-fiber-boru ... -38mm-34mm

Daha maliyetli olan Karbon Fiber boru;
https://www.kompozit.net/u3356karbon-fi ... -38mm-34mm
https://yelkenkanatprojesi.wordpress.com

ender
Mesajlar: 163
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #33 gönderen ender » 5 ay 2 hafta önce (15.06.2022, 15:02)

Türkiye de bu ürünlerin bulunduğunda haberim yoktu.

bu şekilde bile hücum boruları çok pahalıya gelecek gibi görünüyor.

sadece hücum borularını, seri üretim yelkenkanatların yedek parçası olarak getirtmek yaklaşık aynı paraya mal olabilir. yada Türkiye de bezi eskimiş, boruları sağlam eski bir kanat bulsan işini çok rahat görür. darbe almamışsa eski olması bir dezavantaj değil...

bir araştır bence...

hücum dışındaki borular için seçenek bulmak daha kolay.

yanlış anlama. sadece sana yardımcı olmak adına fikir yürütmeye çalışıyorum. ne kadar faydalı olur bilmiyorum tabi :)
En İyi Bildiğim Şey; Çok Az Şey Bildiğim...

Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 27
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 7 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #34 gönderen 37EMRE » 5 ay 2 hafta önce (15.06.2022, 16:14)

ender yazdı:Türkiye de bu ürünlerin bulunduğunda haberim yoktu.

bu şekilde bile hücum boruları çok pahalıya gelecek gibi görünüyor.

sadece hücum borularını, seri üretim yelkenkanatların yedek parçası olarak getirtmek yaklaşık aynı paraya mal olabilir. yada Türkiye de bezi eskimiş, boruları sağlam eski bir kanat bulsan işini çok rahat görür. darbe almamışsa eski olması bir dezavantaj değil...

bir araştır bence...

hücum dışındaki borular için seçenek bulmak daha kolay.

yanlış anlama. sadece sana yardımcı olmak adına fikir yürütmeye çalışıyorum. ne kadar faydalı olur bilmiyorum tabi :)

Yok estağfurullah ne yanlış anlaması. :) Burada değerli fikirlerinizden faydalanmak benim için oldukça değerli. Lütfen değerli fikirlerinizi belirtmekten çekinmeyin. :)

Evet biraz pahalıya gelecek, yaklaşık 3500 TL ek masraf. Ama sıfır Yelken Kanatların fiyatlarına baktığımız zaman 3500-4000 Euro, TL'ye çevirince şuan ki kurla yaklaşık 90-100 Bin TL gibi araba parası fiyatında. 2 el fiyatları da yaklaşık en kötüsü(oldukça eski) 15-20 Bin TL civarında.

Hücum borularını bezi eskimiş Yelken Kanat'tan bulabilirsiniz demişsiniz, ama metal yorgunluğu diye de bir gerçek var. :)
Hatta siz bunun hakkında bir konu açmıştınız, bir abimiz 2 el Yelken Kanat almış. Ama metal yorgunluğuna bağlı 3 yerinden omurga borusu hatta nasıl olduysa Lama bile kırılmıştı.

Ayrıca hücum borularını seri üretim Yelken Kanatlardan yedek parça olarak getirtmek daha pahalı olur bence.

Sadece hücum borularına uygun malzeme bulamıyorum, diğer trapez olsun kontrol çubuğu olsun yan destek boruları olsun onlarda istediğim sağlam Alüminyum bulabiliyorum. Sadece 50mm çap 1.5-2mm kalınlıkta uygun malzeme yok, onu da Cam Fiber borularla desteklersem olur gibi.

Yani Cam Fiber boru sadece hücum borularında kullanılacak, gerisinde zaten uygun malzeme bulunmakta. Tabi Omurga ve kanadı geren borular hariç, onların da çapını küçültmem pek sorun olmaz gibi geliyor. Sonuçta hücum borusu gibi çok uzun değiller, sadece et kalınlığını biraz arttırırım.

Şimdi Yelken Kanat'ı yeniden modelleyeceğim, Cam Fiber borularla birlikte. Modelleme bitince bütün detaylarıyla ağırlık olsun fiyat olsun ölçüler olsun hepsini paylaşacağım. Saygılar. :)

Şimdilik şunu paylaşayım, ama daha karar aşamasındayım böyle olacağı kesin değil. Ayrıca Hücum borularının 2 parça olmasındaki amaç şu;
Kargo ile maksimum 3 Metre geldiği için.
23.png
prototip


Bu arada borular birbirinin içine geçerken aralarındaki boşluğu doldurmak amacıyla boruları Epoksi Reçine kullanarak Cam Fiber Kumaş ile kaplamayı düşünüyorum, ki borular birbirine sıkıca tutunsun içinde oynamasın yalpalanma yapmasın.
https://yelkenkanatprojesi.wordpress.com

ender
Mesajlar: 163
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #35 gönderen ender » 5 ay 2 hafta önce (16.06.2022, 09:28)

bir düzeltme yapayım.

kırılan kanat konusunu açan benim evet. ama metal yorgunluğu lafını eden başka bir üyeydi ben değildim.

metal yorgunluğu konusunda net bir bilgim yok. olumlu yada olumsuz bir hüküm veremem.

bildiğim kadarıyla sürekli stres-gerilim altında çalışan metallerle ilgili bir kavram. ve tüm metaller için de geçerli olmadığı...

(kendimle çelişmediğimi göstermek için bu not burada kalsın) :)

Son beğenen 37EMRE
En İyi Bildiğim Şey; Çok Az Şey Bildiğim...

Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 27
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 7 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #36 gönderen 37EMRE » 5 ay 2 hafta önce (16.06.2022, 12:40)

Yanlış anlamayın, sizin metal yorgunluğu dediğinizi iddaa etmedim zaten. :) Ben sadece eski boruların kırılmaya daha çok müsait olduğunu belirtmek istemiştim.

Son beğenen ender
https://yelkenkanatprojesi.wordpress.com


Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 27
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 7 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #37 gönderen 37EMRE » 5 ay 2 hafta önce (18.06.2022, 02:31)

ender yazdı:bir düzeltme yapayım.

kırılan kanat konusunu açan benim evet. ama metal yorgunluğu lafını eden başka bir üyeydi ben değildim.

metal yorgunluğu konusunda net bir bilgim yok. olumlu yada olumsuz bir hüküm veremem.

bildiğim kadarıyla sürekli stres-gerilim altında çalışan metallerle ilgili bir kavram. ve tüm metaller için de geçerli olmadığı...

(kendimle çelişmediğimi göstermek için bu not burada kalsın) :)

Evet, Yelken Kanat'ı sıfırdan yeniden modelledim.

Detaylarını paylaşıyorum, malzeme listesi;

13 KG ağırlığında 20 Metre 50mm çap 1.5mm et kalınlık zayıf 6063-T6 Alüminyum Boru. Bu boru Hücum boruları, kanat germe boruları ve omurga için kullanılacak.

3 KG ağırlığında 6 Metre 38mm çap 2mm kalınlık Cam Fiber Boru. Alüminyum Hücum boruları havacılıkta kullanılan Alüminyum olmadığı için Hücum borularına, omurga, ve kanadı germe(kanat tutucuları değil) borularına güçlendirme yapılacak.

5 KG ağırlığında 4 Metre 45mm çap 5mm kalınlık havacılıkta kullanılan 6082-T6 Alüminyum Boru. Bu borular ise boruların bağlantı yerlerine 2 kat olarak kullanılacak, aynı zamanda 2 ayrı boruyu da birleştirecek.

3 KG ağırlığında 5 Metre 30mm çap 2.5mm kalınlık havacılıkta kullanılan 6082-T6 Alüminyum Boru. Bu boru Yelken Kanat'ın yan kanatlarını tutacak.

3.50 KG ağırlığında 6 Metre 30mm çap 2.5mm kalınlık havacılıkta kullanılan 6082-T6 Alüminyum Boru. Bu borular ise kontrol çubuğu, yan trapezler, ve arka Trike bağlantısı için kullanılacak.

5 KG ağırlığında 6 Metre 40mm çap 2mm kalınlık havacılıkta kullanılan 6082-T6 Alüminyum Kare Profil. Bu da Trike'nin alt zeminini oluşturacak ve teker bağlantılarını sağlayacak.

3 Adet Tekerlek tahmini ağırlık 5 KG.

Ve son olarak 3-5 KG ağırlık ise Alüminyum boruları birleştirme bağlantı metalleri için.

Şimdi Yelken Kanat'ın Hücum, kanat germe ve omurga borusundan başlayayım;

Resim biraz karışık gelebilir, ama kolay anlaşılması için renklendirme kullandım.
de.png
iskelet_detayları


Bu resim de Hücum borularının içine girip güçlendirecek Cam Fiber Boru ve Alüminyum Boruların parçalı görünümü;
de2.png
hücum_borusunun_içine_girecek_borular


Yelken Kanat'ın boru bağlantılarının 2 kat yapılması;
de3.png
2_kat_boru


Ve Yelken Kanat'ın genel görünümü;
de4.png
yelken_kanat


Yelken Kanat'ın Trike'siz görünümleri;
de5.png
trikesiz_yelken_kanat


de6.png
trikesiz_yelken_kanat_2


Bu arada boruların etrafında kalan boşlukları ise Cam Fiber Kumaş ile saracağım, yalpalanma olmaması için. :)

Evet şimdilik bu kadar geliştirebildim, şimdi net ağırlık ve maliyetini paylaşacağım.

Motor, batenler ve yelken kumaşı hariç toplam maliyet yaklaşık 7600 Bin TL

Motor, batenler ve yelken kumaşı hariç Trike dahil toplam ağırlık ise net olarak 38.7 KG ağırlığında.

Trike'siz tekerlek olmadan motor, batenler ve yelken kumaşı hariç sadece Yelken Kanat'ın tahmini toplam ağırlığı 28-32 KG ağırlığında.

Ender bey, rica etsem tasarım hakkında yorum ve toplam ağırlık konusunda düşüncelerinizi alabilir miyim acaba? Evet normal Yelken Kanat'tan daha ağır, ama daha önce de dediğim gibi kanadı sırtlamayacağım. :)

Ayrıca alçak uçuş testlerini yaptıktan sonra(1-2 Metre yükseklik) THK'dan Yelken Kanat Başlangıç Eğitimi almayı düşünüyorum, eğitim almadan yüksek irtifaya çıkmam doğru olmaz. :)
https://yelkenkanatprojesi.wordpress.com

ender
Mesajlar: 163
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #38 gönderen ender » 5 ay 1 hafta önce (21.06.2022, 06:32)

sondan başlayayım.

öncelikle KANATLI eğitim almanı (lisanssız olsa bile, hatta 1 gün bile olsa, hatta eğitmen olmayan sıradan bir yelkenkanatçıdan bile olsa) kesinlikle tavsiye ederim.

ikinci olarak; bir yelkenkanadı (daha önce görüp görmediğini bilmiyorum) yakından görmeni ve incelemeni, kurulup toplanmasını görmeni kesinlikle tavsiye ederim.

bu ikisini yaptığında bu konudaki ufkun o kadar genişleyecek ki; burada sorduğun/soracağın soruların ne kadar afaki olduğunu farkedeceksin. (yanlış anlama ben bundan şikayetçi değilim :) )


ağırlık konusu;

kanadın bir miktar ağır olması sırtlamadıkça tölere edilebilir. dengesi ve aerodinamiği doğru ayarlandıktan sonra sorun değil bence...
hatta bazı bağlantı parçalarını, uygun aluminyum bulamazsan demir/çelik bile kullanabilirsin.

tasarım konusu;

kanadı güzellik yarışmasına sokmayacağımıza göre :) , tasarımdan kasıt denge, aerodinamik ve güvenlik olmalı. bunlara da buradan benim bir şey demem imkansız. hatta oraya gelsem de bir şey diyebilmem imkansız. bunu tamamen deneysel sonuçlar gösterecek. ve bu denemeleri ilk olarak kendin değil de kum çuvalıyla yapmanı tavsiye ederim. :) sonuçta bu dünyada kum çok. ama senden bir tane daha yok.

Son beğenen 37EMRE
En İyi Bildiğim Şey; Çok Az Şey Bildiğim...

ender
Mesajlar: 163
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #39 gönderen ender » 5 ay 1 hafta önce (21.06.2022, 13:12)

yüksek irtifa konusunu unutmuşum.

şunu bil ki; yelkenkanatla uçarken en güvenli olduğun zamanlar, yüksek irtifada olduğun zamanlardır. mesela 300 metrenin üzerindeysen neredeyse tüm hataların telafisi vardır. (kanadı ters çevirmeyi başarmadığın sürece :) )...

demek istediğim; eğitim sana kalkışta ve inişte en çok lazım olur. yoksa yüksek irtifada youtube tan izlediğin videolarla bile rahatça idare edebilirsin.

kalkışta ve inişte neredeyse hiç bir hatanın telafisi yoktur. bedel ödetir. küçük veya büyük...

Son beğenen 37EMRE
En İyi Bildiğim Şey; Çok Az Şey Bildiğim...

Kullanıcı avatarı
37EMRE
Mesajlar: 27
Kayıt: 09.06.2022, 19:43
Ad Soyad: Emre Civelekoğlu
Şehir: KASTAMONU/TOSYA
Aldığı Beğeni: 7 / 1
Pilot Menüsü: 

Delta kanat yapmak

Mesaj #40 gönderen 37EMRE » 5 ay 1 hafta önce (21.06.2022, 18:42)

ender yazdı:yüksek irtifa konusunu unutmuşum.

şunu bil ki; yelkenkanatla uçarken en güvenli olduğun zamanlar, yüksek irtifada olduğun zamanlardır. mesela 300 metrenin üzerindeysen neredeyse tüm hataların telafisi vardır. (kanadı ters çevirmeyi başarmadığın sürece :) )...

demek istediğim; eğitim sana kalkışta ve inişte en çok lazım olur. yoksa yüksek irtifada youtube tan izlediğin videolarla bile rahatça idare edebilirsin.

kalkışta ve inişte neredeyse hiç bir hatanın telafisi yoktur. bedel ödetir. küçük veya büyük...

Çok teşekkür ederim, evet herhangi bir ağırlığı Yelken Kanat'a asacağım örneğin dediğiniz gibi kum torbası. Sonra Yelken Kanat'ın Trikesi'nin alt ön kısmına bir ip bağlayıp Yelken Kanat'ı ip ile çekeceğim ve aynı zamanda bu esnada video kaydedeceğim. Falcon 4 Yelken Kanat'ının detaylı yüksek çözünürlüklü resimleri var, hatta batenleri oradaki resimlere bakarak çizdim.

İlgili resim;
h1-scaled f4.jpg
falcon 4 batenler



Uçuş performansını kaydettiğim videoyu izleyerek değerlendireceğim, ayrıca videoyu buraya da yükleyeceğim. Böylece hem optimum dengeyi bulmuş olacağım, hem de uçuş performansını değerlendireceğim.

Bu arada Mücahit Bey'in yaptığı Yelken Kanadı gördüm, Trapez üçgen borularını metal bağlantılarıyla yapmak yerine bir boru parçasını büküp içeri sokmuş.

Ayrıca kanadın kumaşı da çok fazla dağınıktı gergin değildi ve batenlerin ön kısmının eğimleri tam yapılamamış.

Sanırım normal Yelken Kanat gibi havalanmamasının nedeni bu kanattaki dağınıklık, ve en önemlisi batenlerin ön kısmındaki eğriliğin doğru yapılmaması. Bildiğim kadarı ile bu eğrilik kanata kaldırma kuvveti oluşturuyor, uçaklarda öyle çünkü.

Benim tasarladığım Yelken Kanat kumaşı normal Yelken Kanat'taki gibi gergin ve ön batenler kusursuza yakın eğimde yapmaya çalışacağım. Eğer Mücahit Bey burayı okuyorsa sonraki Yelken Kanat yapımında birbirimize yardımcı olabiliriz. :)

Batenler'in ön kısımdaki eğriliği;
batenler.png
batenler ve ön eğrilikleri


Batenlerin ön eğrilik kısımları ile düz olan batenler ayrı olacak. Yani ön kısımdaki eğimli batenler kumaş(bu kumaş sadece eğimli bölgeyi kapsayacak) ile birlikte Hücum borusuna sabit olacak, arkadaki diğer düz batenler ise çıkarılabilir olacak.

Ve diğer kumaşı 4 parçaya böleceğim, ve bu 4 parça kumaşları birbirine Fermuar ile birleştireceğim, ve öndeki sabit kumaşla ana 4 parça kumaşı da Fermuar ile çıkarılabilir olacak. Bunu yapma sebebim 12 metre uzunluğundaki kumaşı her baba yiğit dikemez, dikerken illaki dağınıklık olur örneğin Mücahit Bey sanırım terzi imiş(haberlerde öyle geçtiği için paylaşmakta bir sakınca görmüyorum :)), ama buna rağmen kumaş dağınık.

Yanlış anlaşılmasın, Mücahit Bey'i küçümsemek için söylemiyorum bunları, en iyi terzi bile bu 12 metre kumaşı dikmekle zorlanır. Yukarıda da dediğim gibi eğer kendisi isterse her şekilde yardımlaşabiliriz bu konu hakkında.

Son beğenen ender
https://yelkenkanatprojesi.wordpress.com