Yorum alabilir miyim kaza ile ilgili...

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
ibobi
Mesajlar: 44
Kayıt: 23.03.2006, 15:15
Ad Soyad: İbrahim Bilici
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Yorum alabilir miyim kaza ile ilgili...

Mesaj #1 gönderen ibobi » 9 yıl 7 ay önce (27.08.2014, 02:51)

Aşağıda linki olan videoya bakıyordum.
2:19 da frenlerini sanki A kolonlarının önünden almış gibi ve freni çekince sanki frontal için uygun zemini hazırlamış gibi geldi. Ben yanlış mı görüyorum... Değilse izah eden olursa sevinirim...

http://www.youtube.com/watch?v=eAVu7P52slQ :oops: :oops: :roll:


Kullanıcı avatarı
Misoskian
Mesajlar: 198
Kayıt: 09.12.2012, 10:33
Ad Soyad: Yüksel Koçyiğit
Şehir: İstanbul
:
200+ Club
Aldığı Beğeni: 22 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Misoskian » 9 yıl 6 ay önce (27.08.2014, 09:53)

Bu videoyu daha öncede gördüm. şöyle fren çekiyor böyle oluyor onu bilemiyorum ama her ne olursa olsun bu irtifada termiklerin en keskin koptuğu kayalıkların üzerinde irtifa alayım diye böyle ani manevralar yapılmamalı hatta kesinlikle bu irtifada böyle kayalıkların üstünde uçulmamalı termik uçuşlarındaki kazalara dikkat edin %90'ı böyle bölgelerde olmuştur.

Kullanıcı avatarı
david selcuk
Mesajlar: 57
Kayıt: 21.06.2006, 21:49
Ad Soyad: David Selcuk Erkek
Şehir: İstanbul
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 45 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen david selcuk » 9 yıl 6 ay önce (27.08.2014, 11:50)

Benim cikarimlarim:

1. Yamaca yakin termik aramak genel olarak riskli bir harekettir
2. Yamaca veya yere yakin termige girildiginde o termik donulmelidir. Kontrolsuz bicimde icinden cikmak en tehlikelisidir. Pilot 00:17'de keskin bir sola donusle termik icinde kalmaliydi. Bunu yapmadi.
3. Yamaca yakin ucarken agirlik dista tutulmalidir. Agirligin dista olmasi olasi bir kapanmada salinimin yamaca dogru olmasini engeller. Pilot en basindan beri agirligini dogru kullanmadi.
4. Termikten dusme ani en riskli anlardandir. Pilotun bir de salinimli bir donusle termige geri girmeye calismasi onden kapanmaya ortam hazirladi.


Fren tutus seklinin kazaya bir etkisi oldugunu sanmiyorum.

Paylasim icin tesekkurler.

Kullanıcı avatarı
SENERARSLAN
Mesajlar: 558
Kayıt: 11.02.2007, 15:15
Ad Soyad: Sener Arslan
Şehir: Denizli
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen SENERARSLAN » 9 yıl 6 ay önce (27.08.2014, 12:48)

Freni bu şekilde kullanmasının sebebi keskin ama daha stabil dönebilmek ancak teori ve pratik birbirine karışmış ve sadece fren ile keskin dönmüş vücut ağırlığı verip freni o kadar çekmese kanat o enerji ile dalmayacak. Neredeyse kanadın spin noktasını zorlamış dönebilmek için.

Bu arada frenleri bu şekilde kullanma ile alakalı Mesut ve Semih abinin yazıları olacaktı forumda. Mesut Albayrak paylaşımlarından aramak gerek.

Kullanıcı avatarı
kakalamtahu
Mesajlar: 174
Kayıt: 30.10.2012, 17:46
Ad Soyad: Hasan Tahsin Çervatoğlu
Şehir: İstanbul
Aldığı Beğeni: 5 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen kakalamtahu » 9 yıl 6 ay önce (27.08.2014, 14:19)

Sola direk dönmüş. Çıkışta kanat basıncı az. Dolayısı ile kanat darbeyi yiyince kapanmış. Ağırlık vererek ve kesik kesik fren çekse basıncı düşürmezdi. Rüzgar son dönüşten önce sağ arkadan eser durumu var gibi. O da bir etken.

Kullanıcı avatarı
ibobi
Mesajlar: 44
Kayıt: 23.03.2006, 15:15
Ad Soyad: İbrahim Bilici
Şehir: Ankara
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ibobi » 9 yıl 6 ay önce (27.08.2014, 14:21)

Saolun arkadaşlar...
:roll: