CCC sınıfı kabul edildi

Yamacparaşütü ile ilgili genel konuları buraya yazabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
Ozgur Sen
Mesajlar: 33
Kayıt: 18.07.2010, 18:54
Ad Soyad: Özgür Şen
Şehir: Ankara
:
Yarışma Pilotu 150+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

CCC sınıfı kabul edildi

Mesaj #1 gönderen Ozgur Sen » 1 on yıl 1 ay önce (24.02.2014, 16:54)

Hafta sonu yapılan CIVL toplantısında CCC sınıfı kabul edildi. Dökümanı ekliyorum ama sizler için hızlı bir özet yapayım, detayları merak edenler dökümanı okuyabilir.

Sınıf 2015 başından itibaren geçerli. Ancak 2015 başında Kolombiya'da yapılacak dünya kupasına yalnızca CCC sınıfı kanatlar kabul edileceğinden üretici firmaların bu yarışmadan önce kanatlarına CCC sertifikası alması gerekiyor. Demek ki bu yılın sonuna doğru bu yeni kanatları görebileceğiz.

Temel değişiklikler şunlar:

1. Kanat AR'ı 7.9'u geçmeyecek. İlk taslakta 7'ydi, varolan durum dikkate alınarak 7.9'a çıkarılmış. 7 AR ile varolan kanatların önemlice bir bölümü diskalifiye oluyordu.

2. En testlerindeki müdahale süresi 5 saniyeden 3 saniyeye düşürülüyor. Bu çok önemli bir değişiklik. Bu durumda daha aktif kanatlar bekleyebiliriz. 5 saniye bu tip kanatlar için uzun bir süreydi.

3. Bazı EN testleri tamamen kaldırılıyor. B line stall, spin, kulak kapama gibi... Bu testlerin bu kanatlarda hiçbir anlamı yoktu zaten.

4. Kapanma, stall gibi testler kalıyor. Bu testler koza harnesle ve maksimum kiloda yapılıyor. Gerçek hayata biraz daha yaklaşılıyor.

5. Üreticinin en küçük boyun maksimumu 100, en büyük boyunun maksimumu 125 olacak şekilde tüm boyları testten aynı anda geçirmesi gerekiyor. Tek boyu sertifikadan geçirmek olayı kalkıyor. Benim gibi hafif pilotlar için gayet iyi bir gelişme.

6. Speed boyu net ölçülecek şekilde 18 cm ile kısıtlanıyor. Üreticinin kanadı bu uzunluğa göre fiziksel engelle üretmesi bekleniyor. 18 cm'lik speed aralığı 60-65 km gibi bir hıza denk geliyor. Üretici, kapanmayla ilgili problemleri çözerse daha hızlı kanatlarla karşılaşabiliriz. Ama tabii bir R11 hızı beklemeyin.

7. Kanat şekli, ipler ve tüm boyutlar için çok sıkı aralıklar tanımlanmış. Kimse ikinci bir vaka istemiyor belli ki.

8. Geçerli bir sertifikaya sahip olan kanatların hiçbiri dışarıda bırakılmıyor. Boom 9, IP6/7 ailesi ve Enzo 1'ler isterlerse yarışmaya devam edebilecekler.

Tüm bunları gözönüne aldığımızda ben üreticilerin artık kalan kısıtlı zamanda bu yeni sınıfa odaklanacaklarını düşünüyorum. Tabii Ozone'un durumu biraz karışık. Onların ne yapacağını göreceğiz. Enzo 2 için En'i zorlamaya devam edebilirler, ya da doğrudan CCC'ye yönelebilirler.

CCC'ye genel olarak baktığımda da END'den kesinlikle daha iyi diyorum. Arzuladığımız noktada değil ama bir gelişme olduğu aşikar.
Dosya ekleri
CCC requirements V2.0.pdf
(830.18 KiB) 197 kere indirildi


Ali(Durali) Karaca
Mesajlar: 183
Kayıt: 10.10.2008, 16:22
Ad Soyad: Ali (Durali) Karaca
Şehir: Ordu
:
Yarışma Pilotu 200+ Club
Aldığı Beğeni: 0 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen Ali(Durali) Karaca » 1 on yıl 1 ay önce (24.02.2014, 17:51)

Teşekkürler Özgür, çok aydınlatıcı oldu.

Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 151
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen MAGNETO » 1 on yıl 1 ay önce (24.02.2014, 18:10)

+1 :|

Kullanıcı avatarı
sarsinan
Mesajlar: 171
Kayıt: 16.05.2008, 12:48
Ad Soyad: Sinan KUTLU
Şehir: İzmir
:
50+ Club Dealer
Aldığı Beğeni: 4 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen sarsinan » 1 on yıl 1 ay önce (24.02.2014, 18:13)

umarım artık bu sınıflandırma karmaşası biter. +5