İlk uçuş ve Fren ipi kopması (video)
Moderatör: Moderatör Ekibi
- HeredaS
- Mesajlar: 78
- Kayıt: 24.06.2010, 05:37
- Ad Soyad: Adem Bekdemir
- Şehir: Samsun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 34
- Pilot Menüsü:
İlk uçuş ve Fren ipi kopması (video)
Merhabalar arkadaşlar.
Eğitim alan bir arkadaşımızın videosu.
İlk eğitim uçuşunda havada şansızlık eseri fren ipi kopması veyahut dikkatsizlik sonucu buna fırsat vermiş olması diyebiliriz.
http://www.youtube.com/watch?v=mU-5hnAhGew
Arkadaşımızda hiç bir şey yok sağ salim ve biraz da şans eseri inişini gerçekleştirdi şu an yan yana çay içiyoruz problem yok.
özellikle sizde videoyu izlerken arkadaşımızın soğukkanlılığını göreceksiniz,eğer telaş yapsaydı belkide daha kötü sonuçlarda doğurabilirdi.
Tek diyebileceğim oldukça şanslı olduğu.
Buradan bir çok ders çıkarılabilir, kalkış öncesi malzeme kontrolünün önemini ,ayrıca başlangıcın en başında dahi böyle emergency durumlarının başımıza gelebileceğini gösterir bir video.
Eğitim alan bir arkadaşımızın videosu.
İlk eğitim uçuşunda havada şansızlık eseri fren ipi kopması veyahut dikkatsizlik sonucu buna fırsat vermiş olması diyebiliriz.
http://www.youtube.com/watch?v=mU-5hnAhGew
Arkadaşımızda hiç bir şey yok sağ salim ve biraz da şans eseri inişini gerçekleştirdi şu an yan yana çay içiyoruz problem yok.
özellikle sizde videoyu izlerken arkadaşımızın soğukkanlılığını göreceksiniz,eğer telaş yapsaydı belkide daha kötü sonuçlarda doğurabilirdi.
Tek diyebileceğim oldukça şanslı olduğu.
Buradan bir çok ders çıkarılabilir, kalkış öncesi malzeme kontrolünün önemini ,ayrıca başlangıcın en başında dahi böyle emergency durumlarının başımıza gelebileceğini gösterir bir video.
- unforg
- Mesajlar: 237
- Kayıt: 04.03.2010, 00:53
- Ad Soyad: Uğur Baytaş
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Arkadasa bisey olmamasi sevindirici burada malasef egitmen hatasi cok fazla birincisi ekipman kontrolunu egitmen yapmali bir digeri ise anladigim ucan arkadasa teorik dersin verilmedigi zira anlatilmis olsaydi d kolonlariyla cok rahat bir sekilde isin icinden cikardi ucuz atlatilmasi sevindirici olmus tekrardan gecmis olsun
- mustafa çelik
- Mesajlar: 391
- Kayıt: 20.11.2006, 18:38
- Ad Soyad: Mustafa Çelik
- Şehir: Ankara
- Aldığı Beğeni: 5 / 0
- Pilot Menüsü:
Arkadaslar egitmene yuklenmek biraz ön yargi olur. Telsiz anonsundan israrla hocanin yonlendirmesini duyuyoruz, ogrenci problemini tam olarak aktarsa hocasida ona gore yonlendirme yapar di sanirim yani telsiz irtibatinda bir kopukluk var sanirim. Ayrica ogrencinin D kolonlari ile parasutunu yonlendirme ve iniste frenleme yapmamasi hocasinin bu bilgiyi vermedigi gibi bir durumuda cikartamayiz.
- kucele
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 11.01.2013, 17:26
- Ad Soyad: Kaan Ucele
- Şehir: Ingiltere
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
mustafa çelik yazdı:Arkadaslar egitmene yuklenmek biraz ön yargi olur. Telsiz anonsundan israrla hocanin yonlendirmesini duyuyoruz, ogrenci problemini tam olarak aktarsa hocasida ona gore yonlendirme yapar di sanirim yani telsiz irtibatinda bir kopukluk var sanirim. Ayrica ogrencinin D kolonlari ile parasutunu yonlendirme ve iniste frenleme yapmamasi hocasinin bu bilgiyi vermedigi gibi bir durumuda cikartamayiz.
Zaten bu gibi durumlar için teorik egitim verilir.
her hangi bir acil durumda iletişim kurulamazsa diye
bence oğrenciye yüklenmek yerine kalkış yerine cıkartan eğitmenin sorgulanması gerekir
Eğitmenin kendine sorması gereken soru sudur bence!
'' Ben bu oğrenciyi bu bayırdan aşağa salarsam bu ogrenci benim verdiğim komutları duymasa bile, güvenli bir iniş yapabilir mi? verdiğim teorik eğitim bu ucusu sağlıklı bir şekilde bittirmesi için yeterli mi? ''
Şimdi biraz eskiye donun ve ilk ucusunuzu hatırlayın aldığınız teorik eğitimi ucusa cıkmadan once hocanın yaptığı teorik sınavını sonra bu olaya bakın
sizce ne eksik ???
- kucele
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 11.01.2013, 17:26
- Ad Soyad: Kaan Ucele
- Şehir: Ingiltere
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
bu arada dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama fren ipi kopmasından sonra sag eli speed sistemindeki ipleri çekmeye çalışıyor (3:12ci saniye ) sağ tarafa donmek umuduyla
benim düşüncem bu öğrenciye fren iplerinin kopması durumunda kanadı nasıl yonlendireleceği ile ilgili bir teorik bilgi verilmemiş
İç güdüsel olarak elli speed sistemine giderek ben bunu çekersem bu bu tarafa doner durumu var
umarım olayın biraz daha ciddiyetini anlata bilmişimdir
Bir Türk atasözü der ki '' Eğitim Şart ''
benim düşüncem bu öğrenciye fren iplerinin kopması durumunda kanadı nasıl yonlendireleceği ile ilgili bir teorik bilgi verilmemiş
İç güdüsel olarak elli speed sistemine giderek ben bunu çekersem bu bu tarafa doner durumu var
umarım olayın biraz daha ciddiyetini anlata bilmişimdir
Bir Türk atasözü der ki '' Eğitim Şart ''
- unforg
- Mesajlar: 237
- Kayıt: 04.03.2010, 00:53
- Ad Soyad: Uğur Baytaş
- Şehir: Bursa
- :
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
Tamamiyle hatalar silsilesi devam ediyor ;
1-Pilotun bot bağları açık ve eğitmen bağlamana gerek yok diyor ayak bilekleri korumasız.
2-Frene aşırı yüklenilmemesine rağmen fren kopçası elinde kalıyor demekki fren çözülmüştü ekipman kontrolü yok
3-Teorik bilgi hiç yok
Tek var olan şey pilotun şansı
Umarım bu şansın hep devam eder.
1-Pilotun bot bağları açık ve eğitmen bağlamana gerek yok diyor ayak bilekleri korumasız.
2-Frene aşırı yüklenilmemesine rağmen fren kopçası elinde kalıyor demekki fren çözülmüştü ekipman kontrolü yok
3-Teorik bilgi hiç yok
Tek var olan şey pilotun şansı
Umarım bu şansın hep devam eder.
- H_E_L_P_55
- Mesajlar: 482
- Kayıt: 27.06.2011, 08:15
- Ad Soyad: Koray Kos
- Şehir: Turhal
- :
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
- HeredaS
- Mesajlar: 78
- Kayıt: 24.06.2010, 05:37
- Ad Soyad: Adem Bekdemir
- Şehir: Samsun
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Yaş: 34
- Pilot Menüsü:
Arkadaslar ufak bir aciklama getireyim.
Bu arada kazayi benim yaptigimi dusunen arkadaslar olmus yanlis anlasilma var bir arkdasim bu olayi atlatti benlik bir durum yok
Evet arkadasa maalesef D kolonu frenlemesi ogretilmemisti bu durumda sizinde dediginiz gibi bi egitmen hatasi mevcut ayni sekilde malzeme kontrolu her zaman pilotun kendisinin yapmasi lazim fakat su durumda bu gorev daha ilk ucus olmasindan dolayi egitmenin gorevi bu da gozden kacmis olabilir egitmende bunu bilerek yapmadigini tabiki biliyoruz.
Arkadasimizin en buyuk avantaji tamamen soguk kanli olmasi ama video da indikten sonra bakin baya bir sok yasiyor eli ayagina dolasiyor acikcasi biraz sacmaliyor ama cok dogal oyle bir durumda bu beklenirdi.
Koray abi biz arkdasin bu olayina zeytinlige indiginden dolayi zeytinlikteki mucize dedik (bknz : firtinadaki mucize) lakabini da zeytin gülü koyduk
Bu arada arkadas asagi indiginde hava da bi ara C kolonunu cekeceginden bahsediyordu ama A yi cekecek kadar bilgisiz de degildi.
Alkan : arkadas ertesi gun ucusunu gerceklestirdi ayni kanatla fakat baya tedirgin oldugunu soyledi inis aninda telsizdeki anons su idi : Arkadasimizin ikinci ucusu fakat ilk inisi olacak
Bu arada kazayi benim yaptigimi dusunen arkadaslar olmus yanlis anlasilma var bir arkdasim bu olayi atlatti benlik bir durum yok
Evet arkadasa maalesef D kolonu frenlemesi ogretilmemisti bu durumda sizinde dediginiz gibi bi egitmen hatasi mevcut ayni sekilde malzeme kontrolu her zaman pilotun kendisinin yapmasi lazim fakat su durumda bu gorev daha ilk ucus olmasindan dolayi egitmenin gorevi bu da gozden kacmis olabilir egitmende bunu bilerek yapmadigini tabiki biliyoruz.
Arkadasimizin en buyuk avantaji tamamen soguk kanli olmasi ama video da indikten sonra bakin baya bir sok yasiyor eli ayagina dolasiyor acikcasi biraz sacmaliyor ama cok dogal oyle bir durumda bu beklenirdi.
Koray abi biz arkdasin bu olayina zeytinlige indiginden dolayi zeytinlikteki mucize dedik (bknz : firtinadaki mucize) lakabini da zeytin gülü koyduk
Bu arada arkadas asagi indiginde hava da bi ara C kolonunu cekeceginden bahsediyordu ama A yi cekecek kadar bilgisiz de degildi.
Alkan : arkadas ertesi gun ucusunu gerceklestirdi ayni kanatla fakat baya tedirgin oldugunu soyledi inis aninda telsizdeki anons su idi : Arkadasimizin ikinci ucusu fakat ilk inisi olacak
- tunahan yz
- Mesajlar: 255
- Kayıt: 04.03.2011, 13:14
- Ad Soyad: Tunahan Yavuz
- Şehir: Antalya
- Aldığı Beğeni: 4 / 0
- Pilot Menüsü:
- ali mergen
- Mesajlar: 14
- Kayıt: 19.02.2009, 22:10
- Ad Soyad: Ali Mergen
- Şehir: Tarsus
- Aldığı Beğeni: 0 / 0
- Pilot Menüsü:
arkadaşlar yaşanan olaylardan ders çıkarmamız çokgüzel.fakat pilotun aldığı eğitimden ziyade kanatın uçabilirlik durumu. eğitimde kullanılan malzeme nasılolsa öğrenci düz uçyor bişeolmaz. mı: fren kulpu neden elinde kalıyor. yeni malzemelerlede böyle problemler olabilir. bence eğitimde kullanılan malzemeler iyi olması gerekir diyorum arkadaşlar.herkese kazasız uçuşlar
- bartsay
- Mesajlar: 1058
- Kayıt: 30.10.2009, 07:45
- Ad Soyad: Bartuğ Sayın
- Şehir: Isparta
- Aldığı Beğeni: 2 / 0
- Pilot Menüsü:
Ssifir frende makaradan fren ipinin çıkmasını önleyecek bir boncuk ve veya basit bir düğüm olayı cözer
Kim kullaniyor ? Bende yok
1 ruzgar arkada tepeye donup busekilde inins yapip hala saglam olmak iyi bisey
2 malzeme manyagi olsam da bu sekilde bir olayı öngörmem diyorum ve kendi adıma eğitmene malzeme eksikliği ve kontrol açısından sadece teknik düğüm kullanılmadığını kontrol etmedigi icin hatalı bir hareket diyorum.
Teknik düğüm bu sekilde cozulmez baski gordukce saglamlasir
İlk ucustan kasit ne onu anlamadim ilk yerden ayak kesme degil her halde? Yoksa Ufuk haklı.
Kim kullaniyor ? Bende yok
1 ruzgar arkada tepeye donup busekilde inins yapip hala saglam olmak iyi bisey
2 malzeme manyagi olsam da bu sekilde bir olayı öngörmem diyorum ve kendi adıma eğitmene malzeme eksikliği ve kontrol açısından sadece teknik düğüm kullanılmadığını kontrol etmedigi icin hatalı bir hareket diyorum.
Teknik düğüm bu sekilde cozulmez baski gordukce saglamlasir
İlk ucustan kasit ne onu anlamadim ilk yerden ayak kesme degil her halde? Yoksa Ufuk haklı.