Malzeme Satışında Referans Ve Seviye Sormak

Güvenlik ve uçuş tekniği ile ilgili yazıları bu kategoride paylaşabilirsiniz.

Moderatör: Moderatör Ekibi

Kullanıcı avatarı
HOKAHEY
Mesajlar: 25
Kayıt: 04.09.2012, 18:47
Ad Soyad: Okan Demir
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Malzeme Satışında Referans Ve Seviye Sormak

Mesaj #1 gönderen HOKAHEY » 9 yıl 11 ay önce (10.04.2014, 10:26)

Merhaba Yamaç Paraşütü ve Paramotor' cu Arkadaşlar. 2007 yılında bu spora başlarken malzeme alımı ve satımı konusunda yazılı bir kural olmayan ve genelin uygulamaya çalıştığı bir spor kültürümüz (işin Raconu) vardı.Yurt dışında devam eden fakat ülkemizde tam uygulanamayan bu kültür sayımızın artmasıyla maalesef çok daha kötü duruma geldi. Daha dün 60 single uçuşu olmayan arkadaşlara paramotor ve ileri seviye kanat satıldığına şahit oldum. Lütfen kültürümüzü koruyalım ve malzemeyi satmadan önce ulaşabiliyorsak alacak kişinin eğitmenine, ulaşamıyorsak bağlı olduğu kulüb varsa külüb başkanına oda yoksa bulunduğu bölgede tecrübeli pilotlara oda yoksa en azından kendisine seviyesini soralım.Biran önce satış yapmak adına bu spora yeni başlayıp da bu işin kuralını bilmeyen arkadaşlarımızı riske atmayalım lütfen.Saygılarımla SAFETY FIRST


ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #2 gönderen ender » 9 yıl 11 ay önce (11.04.2014, 10:08)

uçuyor olmak hiç kimseyi diğerlerinden daha üstün yapmaz.

dünyada; ehliyeti olmayan insanlara yolcu otobüsü, hatta yolcu uçağı bile satmak yasal iken, paraşüt satarken belge veya seviye sormak bana çok mantıksız geliyor.

bu arada
amacınız malzemeyi satarken, alıcıya işin risklerinden bahsetmek ise buna hiç bir sözüm yok.
ama bunun ilerisine gidip, sen kimsin ki kanat alıyorsun tarzındaki yaklaşımlar tamamen ters tepki yapar.

sen satmazsan illaki başka yerden bulur ve senin gözünün içine sokarcasına havalarda süzülür. :)


kişisel görüşümdür...

Kullanıcı avatarı
HOKAHEY
Mesajlar: 25
Kayıt: 04.09.2012, 18:47
Ad Soyad: Okan Demir
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #3 gönderen HOKAHEY » 9 yıl 11 ay önce (13.04.2014, 08:28)

Kesinlikle uçuyor olmak hiç kimseyi diğerlerinden üstün yapmaz.Ben zaten satanların uçması gerektiği gibi bir şeyden bahsetmedim. satan kişinin, alacak kişi hakkında bilgi edinmesin den bahsediyorum. Sonuçta satıcı sattığı ürün hakkında bilgi sahibi olacağından bir öngörüde bulunabilir. Evet yolcu uçağı ve yolcu otobüsü satarken ehliyeti olmayan birisi bunu satın alabilir faka aldıktan sonra o uçakla ne uçabilir nede o otobüsü yola çıkarabilir bunlar ile ilgili bir kontrol sistemi olduğu için.Fakat yp sporunda böyle bir kontrol sistemi olmadığından bu işi bilenler olarak bu uygulamayı güvenlik adına oluşturmaya çalıştığımız kontrol sistemi gibi düşünebilirsiniz.Ayrıca yaptığımız sporun Tüm Dünyada Extreme olarak tanımlandığını unutmamamız gerekiyor.

Son beğenen BerkhanB

Kullanıcı avatarı
Kadir MERT
Mesajlar: 23
Kayıt: 10.02.2013, 19:02
Ad Soyad: Kadir Mert
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #4 gönderen Kadir MERT » 9 yıl 11 ay önce (13.04.2014, 14:41)

+1 Katılıyorum

Kullanıcı avatarı
MAGNETO
Mesajlar: 151
Kayıt: 04.03.2008, 20:21
Ad Soyad: İdris Çınar
Şehir: Mersin
:
150+ Club
Aldığı Beğeni: 1 / 1
Pilot Menüsü: 

Mesaj #5 gönderen MAGNETO » 9 yıl 11 ay önce (14.04.2014, 11:36)

+1

ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #6 gönderen ender » 9 yıl 11 ay önce (14.04.2014, 14:59)

satanların uçması gerektiğinden ben de bahsetmedim.


tekrar ediyorum:

amacınız malzemeyi satarken, alıcıya işin risklerinden bahsetmek ise buna hiç bir sözüm yok. (veya eğitimin gerekliliğinden vs...)

ama bunun ilerisine gidip, sen kimsin ki kanat alıyorsun tarzındaki yaklaşımlar tamamen ters tepki yapar.


o da sen kimsin ki beni değerlendiriyorsun, ''daha ilk denememde 3000+ uçayım da gör'' tarzında yaklaşır.


ayrıca;

uçanlar Kontrol edecek bir sistem yok diye kontrolü ben yapacağım diyemez kimse. derse kendi çalar kendi oynar :)


trafik polisinin olmadığı yerde, ben çok iyi şoförüm. tır şoförüyüm. onun için trafiği ben idare edeceğim dersem bana gülmezmisin? ;)


amacım muhalefet etmek değil. ama bu yaklaşım tarzı; (bana göre) kaş yapayım derken göz çıkarmaktır. istenilen sonucu vermez.


saygılar...


Kullanıcı avatarı
HOKAHEY
Mesajlar: 25
Kayıt: 04.09.2012, 18:47
Ad Soyad: Okan Demir
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #7 gönderen HOKAHEY » 9 yıl 11 ay önce (15.04.2014, 23:27)

Ender Bey Biz zaten tamamen önüne geçebileceğimizi düşünmüyoruz riskleri azaltarak ne kadar çok arkadaşımızı güvenli uçurabiliriz onun peşindeyiz. O zaman şunu sorayım size 60 sortisi olmayan bir insana ileri 1-2 kanat satar mısınız? Hatta 100-150 sortisi olan biri 2 kanat almak istese satar mısınız? Bu örneklere bire bir şahit oldum.Teşekkürler.

ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #8 gönderen ender » 9 yıl 11 ay önce (16.04.2014, 14:30)

Ben, elimde mevcut olsa, veya bu işin ticaretini yapıyor olsam; (reşit olmak şartıyla) hiç uçmamış birisine, istiyorsa DVH-3 kanat hatta cesna uçak bile satarım.


satarken de

- işin risklerinden,

-eğer kendisi uçacaksa DVH-1 ile başlamasının uygun olacağından

- ve eğitimin gerekliliğinden bahsederim.

hepsi bu. bunun ilerisine gitmek; insanları küçümsemektir. ve küçümsenen insanlar her zaman küçümseyenleri şaşırtırlar.


çünkü insanlar; 'bizim' zannettiğimiz kadar 'salak' değiller. hatta bizden çok daha akıllılar.


benim insanlara bakışım her zaman bu şekildedir.

Kullanıcı avatarı
özgür evren
Mesajlar: 24
Kayıt: 26.05.2010, 19:24
Ad Soyad: Özgür Evren Akay
Şehir: Antalya
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #9 gönderen özgür evren » 9 yıl 11 ay önce (16.04.2014, 15:14)

Ben de Ender'e katılacağım. Satacağınız adamla mülakat yaparak "onu sana satmam bunu satarım" diyemezsiniz. İşin risklerinden bahsedebilirsiniz, eğitimin gereklerinden bahsedebilirsiniz, satacağınız kişi bilinçliyse bunları dinler ve gereğini yapar, hayatını riske atacak kadar çılgınsa sizin söylediklerinize rağmen zaten bir yolunu bulup eğitimini almadan denemelere kalkışacaktır.

Yukarıda araçlardan örnekler verilmiş, motorsiklet satıcıları sattıkları adamın ehliyetini de sormuyorlar, ve bence motorsiklet yamaç paraşütünden daha tehlikeli bir araç. Bütün sorumluluk kullanıcınındır, gerekli açıklamalar yapılır, karar alıcıya bırakılır bence.

Kullanıcı avatarı
HOKAHEY
Mesajlar: 25
Kayıt: 04.09.2012, 18:47
Ad Soyad: Okan Demir
Şehir: Samsun
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #10 gönderen HOKAHEY » 9 yıl 11 ay önce (18.04.2014, 09:49)

Evet hiç kimseye engel olamazsınız, hata yapmakta ısrarcıysa zaten bir şekilde yapar. Ama bu hataya bende bile bile dahil olamam. ben doğrusunu yapayım yanlış onun kendi tercihidir. benim için para dansa yanlış yolda kini doğruya yönlendirmek,%1 dahi olsa riskini azalta biliyor olmak daha önemlidir.Saygılarımla.

Kullanıcı avatarı
webbi55
Mesajlar: 263
Kayıt: 28.07.2009, 16:05
Ad Soyad: Mutlu Erdönmez
Şehir: Samsun / Tokat
Aldığı Beğeni: 0 / 0
Yaş: 46
Pilot Menüsü: 

Mesaj #11 gönderen webbi55 » 9 yıl 11 ay önce (18.04.2014, 14:08)

Ender Beye ve Özgür Beye katılmıyorum. Çünkü insandır çok rahat sapıyor, hata sapıtıyor. Elinde olmadan ihtiras sahibi oluyor, o uçuyor bişe olmuyorda bana ne olcak diyor........
Burda birilerini kalbi kırılıcak, gönlü kırılcak, yok küçük görülcek ... öyle bişe yok. Varsın kırılsın. Kakafası, bacağı , kolu kırılacağına varsın kalbi kırılsın. Uçmaması gerekiyorsa, bence kanadın üstüne bile atlanabilir (samimiyete dirayen).
Havacılığın kuralları kanla yazılmıştır. Bence çok ama çok tedbirler alınmalı, malzeme satılırken değil referans, bence Lisansa, Ehliyete kadar gitmesi lazım...
Ne kadar çok tedbir, O kadar Güvenlik, Minimal Risk. Herkese iyi uçuşlar....


ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #12 gönderen ender » 9 yıl 11 ay önce (18.04.2014, 16:56)

tedbirler elbette alınmalı.

ama malzeme satmamak bir tedbir değildir. bir küçümsemedir.

ve küçümsenen insanlar küçümseyenleri her zaman şaşırtırlar.

sonunda ne olur biliyor musunuz?

lisansı olmadığı için 'malzeme satmam' dediğiniz birisi çıkar. malzeme bulur ve uçar.

sonra ne olur?

etrafınızdaki size itibar eden insanların gözünde; havasından geçilmeyen, ukela, vs. vs. bir insan oluverirsinz.

ve size itibar eden ve ETMESİ GEREKEN o insanlar artık sözünüze güler geçerler.

o bir kişiyi kurtaracağım diye yaptığınız (küçümseme)hareket, size önceden itibar eden onlarca kişinin yanlış, belkide çılgınca düşüncelere kapılmasına sebep olur.


Kaş yapayım derken göz çıkarmak denilen fiil gerçekleşmiş olur.


En kötüsü de şudur ki:

şu adamın başına bir an önce bir kaza gelse de sözüm doğru çıksa, itibarım kurtulsa gibi ZALİMCE bir fikre kapılırsınz.

hatta daha ileriye gideyim. ihtiraslarınız o adama uçarken suikast bile düşünmenize sebep olabilir. peki bunun tedbiri nası alınacak?


İHTİRAS SAHİBİ OLMAK deyince birde bu şekilde bakın bence. işin içine ihtiraslar girince hiç kimse masum değildir. ;)

Son beğenen bulobey

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #13 gönderen Human capital » 9 yıl 11 ay önce (18.04.2014, 17:50)

Ender Kardes,
Sen bu fantezi kabiliyetin ile Film senaryosu yazsan ilginc eserler cikabilir ortaya bence.
Selam

Son beğenen bulobey

ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #14 gönderen ender » 9 yıl 11 ay önce (19.04.2014, 13:03)

sizin fantezi diye nitelendirdiğiniz şeyler; gerçek hayatta çokça yaşanan durumlar.

benim şahit olduğum, nispet yaparcasına (hatta tandem uçan) bir kaç örnek var.

ve ona uçamassın diyen insanların sürekli eleştirileri altında yapıyor bir tanesi bunu...

ve uçamassın diyen insanlar her fırsatta(temenni edercesine) yarın başına bir iş gelsin de görün diyorlar.

tandem yolcular da bunları işittikleri halde yolcu olmaktan korkmuyorlar. çünkü itibar etmiyorlar.

siz hala buna fantezi diyorsanız...


asıl fantezi nedir biliyor musunuz: Donkişotluk(ki sempati duyduğum bir 'kahraman'dır) yapmaktır. :)


malzeme satmayarak 'dünyayı' kurtarabileceğini sanmaktır. :)

Son beğenen bulobey

Kullanıcı avatarı
H_E_L_P_55
Mesajlar: 482
Kayıt: 27.06.2011, 08:15
Ad Soyad: Koray Kos
Şehir: Turhal
:
50+ Club
Aldığı Beğeni: 2 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #15 gönderen H_E_L_P_55 » 9 yıl 11 ay önce (19.04.2014, 14:15)

bunu tartışarak bir sonuca varmak zor sebep denetim yapılamaz bir olay çünkü

ben olsam bir malzemeyi satarken karşımdakine birkaç soru sorardım.

satılan kanada göre değişir bu sorular 1/2 kanat için konuşalım

1: hangi bölgede uçuyosun
2: eğitimi nerden aldın
3: kaç uçuşun var

uçtuğu bölgede tanıdık benim güvendiğim biri varsa arar hem kişi hakkında hemde uçuşu hakkında bilgi alırdım. kişiden alacağım bilgi para konusunda bana sıkıntı yaşatırmı birde gerçekten eğitim almışlığı varmı

eğitim almayan birisine kanadımı satmam içim rahat etmez

sonuç : bu sorgu suali herkes yapmalı yapmazsan olmaz diyemeyiz kişinin kendi görüşüdür kimseninde birşey demeye hakkı yoktur.

kubibjk
Mesajlar: 231
Kayıt: 16.08.2006, 09:04
Ad Soyad: Kubilay Ertürk
Şehir: Adapazarı
Aldığı Beğeni: 1 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #16 gönderen kubibjk » 9 yıl 11 ay önce (19.04.2014, 22:20)

Merhabalar.Malzeme satarken sattığım kişinin seviyesi ve eğitim alıp almaması konusunu bence herkes sorgulamalı diye düşünüyorum.Sebep sorarsanız şöyle açıklayabilirim.Ozone Enzo marka bir kanadı satıyorsunuz.Birisi sizi arıyor ve kanadı satın almak istiyor.Parada anlaşıp hiç seviye sormadan kanadı satıyorsunuz.Daha sonra kanadı alan kişi kanatla uçarken çok ciddi bir kapanma yaşayıp kaza yapıyor ve hayatını kaybediyor.Şimdi soruyorum;
Kanadı satan arkadaş hiç kendi kendine sormayacak mı keşke seviyesini sorsaydım diye.Hiç vicdanı sızlamayacak mı satmasaydım diye.
Arkadaşlar sattığımız bir hava aracı ve en ufak kazası kırıklarla atlatılıyor.Bence bun gibi durumları dikkate almamız gerekiyor diye düşünüyorum.Herkese keyifli ve kazasız uçuşlar dilerim.Saygılarımla.


Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #17 gönderen Human capital » 9 yıl 11 ay önce (22.04.2014, 17:21)

Ender arkadas,
Bahsettigin tandem pilotunun tutumu ve onu elestiren diger kisilerin, beklentileri ve yolcularin butun
soylemlere onem vermeden onunla ucmalari, Turkiye insaninin icinde bulundugu durumu gosteriyor.
Ben davranisimi onlara gore degil, kendi dogru bildigim yontemlerle gore duzenlerim.

Bunu yaparken, dunyayi kurtarma saftali kahraman yaftasi,gelebilir baska dusunceliler tarafindan.
Benim icin cok fark etmez boyle bir saptama. Sonucta herkes ici nasil rahat ediyorsa oyle yapacaktir.
Ustelik cogunlugun akintiya kapilip gittigi sartlarda "Don Kisot,luk" denilen tutum bence gercek enderliktir.

Kimse icin engelleme ve sinirlama gibi bir istegim yok. Ama bu forumda cok sik yanlis anlasilmalar oldugunu
tesbit ettim. Yazilar okunmadan ya da ne anlatildigi kavramadan hemen bir karsi tez ve saldiri gelistirildigi
saniyorum herkesin farkina vardigi bir durum." Karsi taraf" bence ille de benim gibi dusunmeyebilir.

Hatta burada dusunce farkliliklari burada ne kadar rahat ortaya konup karsilikli fikir yaristirilabilinirse
forumun ve dolayisi ile pilotlarin seviyesi o kadar yukselir bana gore. Forumda yazdiklarimi duzenli olarak
sonuna kadar okuyan (az sayidaki) arkadaslar bilirler ki, herkesin herkese esit , adil ve dostca davranmasi
gerektigini savunmusumdur. "Ilerlemis" yasima ragmen ozellikle cocuksu iyimserligimi korumaya bilincli olarak
cabaladigimdan Don kisot,luk bana yakisir.

Malzemeyi istedigin gibi satabilirsin, ama baska dusuncede olanlar da istedikleri gibi tutum alma hakkina
sahibtirler. Ama sattigin malzeme ile kaza yapildiginda, birileri sana "kendini hic sorumlu hissetmedin mi?" diye
sormalarini dogal karsilaman ve en iyisi de o soruyu kendine ictenlikle yonetmen olur. Tabii konuyla ilgilenen taraflar da
degisik elestirilere hazir ve acik olmali. Bu tur dialoglarda ortak bir noktaya varmayi beklememek gerekli bence.
Suclama yapmadan elestiri gerekcelerimizi iletmemiz daha dogru olur.

Aramizdaki dialogta bana siz diye hitab etmemeni rica ediyorum. Yoksa aramizdaki mesafe suni olarak artar.
Anadolu insaninin sen diye hitabi kabalik degil seni kendine yakin gordugunun bir ifadesidir. Ayrica benim
tanidigim butun ulkelerde doga sporculari ve yamac parasutculeri biribirlerine sen diye hitab ederler.

Selamlar

Son beğenen bulobey

ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #18 gönderen ender » 9 yıl 11 ay önce (22.04.2014, 18:29)

malzeme satarken seviye, lisans vs soranlara bir sözüm yok. AMA BİR ŞARTLA...


5-7 veya bazen daha fazla yolcu taşıyabilen otomobil veya benzeri bir araç satarken de aynı şekilde;

kaç yıllık şoförsün?

ehliyetin var mı?

ehliyeti kimden aldın? vs. vs...

gibi sorular soruyorsa bir insan, bisiklet satarken bile benzer sorular sorsa yadırgamam. saygı duyarım.


çünkü o zaman uçuyor olmanın verdiği bir üstünlük söz konusu değildir. ortak payda ''can taşımaktır''. ''uçuyor olmak'' değildir.




tüm bu yazdıklarım tamamen kişisel görüşlerim olup, mantığına yatan benimser. yatmayan reddeder.


selamlar...

Kullanıcı avatarı
Human capital
Mesajlar: 954
Kayıt: 24.06.2007, 18:40
Ad Soyad: İbrahim Coban
Şehir: Almanya
Aldığı Beğeni: 88 / 0
Pilot Menüsü: 

Mesaj #19 gönderen Human capital » 9 yıl 11 ay önce (22.04.2014, 19:49)

Yamac parasutu ve otomobil de birer aractirlar kabul.Arada onemli bir fark var ben onu
isaret etmek isterim.Otomobilin el frenini cekip uygun sartlari bekleyebilirsin.
Selamlar

ender
Mesajlar: 165
Kayıt: 17.06.2012, 17:10
Ad Soyad: Ender İnal
Şehir: Adana
Aldığı Beğeni: 12 / 2
Pilot Menüsü: 

Mesaj #20 gönderen ender » 9 yıl 11 ay önce (23.04.2014, 11:55)

otomobilde el frenini çekip uygun şartları bekleyebilirsin. doğru. ama beklemeyede bilirsin.

aynı şey yamaç paraşütü için de geçerli.

satın aldıktan sonra; hava şartları+eğitim+cesaret+konsantrasyon şartlarını beklersin. ya da beklemeyede bilirsin. bu açıdan bir fark yok.

paraşütü uçarken, otomobili ise dururken değerlendirmek; pekte adil görünmüyor.

otomobilin el freni çekik hali, paraşütün çantadaki haliyle kıyaslanmalı. uçarkenki haliyle değil!



benim anladığım, sen diyorsun ki; bu meret, çantada durduğu gibi durmuyor :)

otomobil de otoparkta durduğu gibi durmaz diyorum ben de :)






Bir de şu var: ben ikisinin de 'araç olma'larını değil 'can taşıma'larını vurgulamıştım.

bu açıdan bakıldığında otomobil; hem içindeki yolcuların hem de dışındaki yayaların canını tehlikeye atabilecek bir araçtır.

eğer satıcı alıcıyı sorgulayacaksa, öncelikle otomobil satarken sorgulamalıdır.

otomobil ve benzeri bir araç satarken de sorguluyorsa; artık maket bıçağı satarken bile sorgulamasını doğru bulmamakla birlikte, yadırgamam.



bana diyalog konusunda açık çek vermekle iyi yapmadın. başına bela olurum artık :)

selamlar...