Pilot Profil: Ali Alkan
Kişisel Bilgiler
Ad |
Ali | |
||
Soyad |
Alkan | |||
Ülke |
Türkiye | |||
Cinsiyet |
E | |||
Sponsor |
0 | |||
Doğum Tarihi
(gg.aa.yy) |
11.05.1960 | |||
Burç |
Boğa | |||
Evlilik Durumu |
Evli | |||
Meslek |
Ticaret | |||
Web Sayfası |
N/A | |||
Diğer ilgi alanları |
Uçuş Bilgileri
Uçuşa Başlangıç Yılı |
2003 | Kişisel Mesafe Rekoru |
||
Pilot Lisansı |
THK P5 | Kişisel Yükseklik rekoru |
3139 | |
Eğitim alınan yer |
Pamukkale ve Fethiye | Uçulan saatler (genelde) |
Iç kesimlerde 12-13 Arası kalkıs ve xc | |
En sevdiği uçuş bölgesi |
Ankara Ayaş,Eskişehir Kırkkız,Çatalca Elbasan Kuzey ve Güney | Senelik uçulan saat ortalamasi |
80 | |
Genelde uçtuğu yer |
Ormanlı, Karaburun,Tekirdag Uçmakdere,Adapazarı Serdivan,Adapazarı Pamukova,Aksehir,Konya,Kayseri,Iskenderun,Ankara Ayag | |||
En iyi uçuş hatırası |
Akşehirdeki uçuşlarım,Fethiyede yaptığım derin spiraller ve arkadaşım Ertan Meriç ile birlikte tantem uçuşlarım | |||
En kötü uçuş hatırası |
18/04/2009 Tarihinde Akşehirde 4.cü uçuşumda iniş alanının üstünde 285 metre irtifada Apco Presta marka kanadım ile derin spirale girdim yaklaşık 10-12 saniye sonra kendimi şişeleme fabrikasının çatısı ile karşıkarşıya buldum istem dışı bir çığlık attım çünkü sonraki turu atma şansım yoktu,ölmek ile yaşamak arasındaki çizgide kalmıştım.O an aşağıda bulunan Çakır Buğra'nın yeter yeter,Halil Arkın'ında Ali abi diye haykırışlarını duydum.Bu durumdan hemen kurtulmalıydım arkam fabrika binasına döndüğünde sağ tarafın fren ipini can havliyle çekerek ve ağırlığımı iyice sağ tarafa vererek kanadı stall yaptım o an kanat havada arkama yıkıldı frenleri hemen yeteri kadar bıraktım kanadın ileri saldırmasına müsade ettim ve hemen tekrar frenleri çekerek saldırıyı durdurdum bu arada kanat bir iki metre daha irtifa aldı.Bu durum benim yere yumuşak inmem için zemin hazırladı ve yere çok yumuşak bir iniş yaptım.Zannediyorumki bir daha karada asla spiral yapmam.26/09/2009 Tarihinde Ormanlıdan Karacaköye Gitmek üzere kalkış yaptım yaklaşık 25 dakıka sonra Karacaköye yaklaşırken hava iyi patladı ben iki tepenin arasında venturiye girdim hiçbir şekilde ilerleyemiyor ve irtifa kaybedemiyordum geri geri gitmeye başladım rotora gireceğimi çok iyi biliyordum .Denizdeki kuzucuklar koyun şekline bürünmüştü ve rotor içindeydim o an hiç aklımdan çıkmıyor tüm tekniklerimi kullanarak DHV 2 olan kanadımı kontrol altında almaya çalışıyordum.Derken sağ tarafımda bulunan yamaçtaki Defne ağaçları gözüme ilişti hiç terettüd etmeden kanadımı o ağaçlara yönlendirdim ve çarpışmayı gerçekleştirdim.Hiç hasar almadan kurtulmuştum ve sonunda Ormanlıya doğru uzun bir yürüyüş. |
Malzeme Bilgileri
Kanat |
Ozone Enzo,Delta2 ve mantra2 | Vario |
Flymaster | |
Harnes |
Gin Genie Race 3-Charly Best Of Air | GPS |
Garmin 60 csx | |
Yedek Paraşüt |
Apco | Kask |
Ozone Nutshell | |
Fotoğraf Makinası |
GoPro Hero | Video Kamera |
Go pro |
SIV Bilgileri (yapıldı / yapılmadı şeklinde yazınız )
Spiral |
Yapıldı | Sat |
||
B-line |
Yapıldı | Asimetrik Spiral |
||
Full Stall |
Yapıldı | Spin |
Yapıldı | |
Diğer Akrobasi hareketleri |
Atnalı,wingover,asimetrik kapanmalar,önden kapanma |
Genel Bilgiler
Favori şarkıcısı |
Favori Kitabı |
Tarihi kitaplar | ||
Favori Filmi |
Favori Aktörü |
|||
Favori Internet Sitesi |
||||
|